Oorspronkelijk geplaatst door Intexor
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
LOL, nu gaan ze ineens de voetgangers beschermen. Maar wel overal geparkeerd staan op fietspaden en voetpaden - de croissantjes worden koud he. Zo heb ik er gisteren ook minstens 10 gezien.
Maar he, NOGMAALS, kom eens meerijden bij een fatsoenlijke club.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenVoila het gaat hem inderdaad niet over het opeisen van plaats als automobilist in de meeste gevallen maar over de houding van een groot aantal wielertoeristen. Stoppen voor een zebrapad bijvoorbeeld... Je mag al blij zijn dat je geen drinkbus in je gezicht krijgt wanneer ze voorbij razen. En als het misgaat zijn ze altijd de zwakke weggebruikers die zo misbegrepen worden door de stoute automobilist in zijn grote auto.... En dan beginnen over respect natuurlijk !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
edit: Dat uitstappen is trouwens strafbaar en worden gevangenisstraffen voor uitgesproken. Veel erger als wettelijk met 15 mensen op de rijbaan rijden. Maar dat wist je waarschijnlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk BerichtenSinds wanneer mag je niet meer uit je auto stappen?
Tenzij er geen parking is en hij daar toevallig ook moet zijn.Last edited by arbe; 26/09/2016, 12:18.
Comment
-
Ja jongens, het is niet leuk dat er een groep wielertoeristen voor je rijdt en je niet voorbij kan. Maar ja, ze moeten ergens rijden hé. En hoe dikwijls wij in peloton al meegemaakt hebben dat er een auto roekeloos voorbij steekt en de voorste rijders dikwijls letterlijk de berm in rijdt. Echt regelmatig hoor. En ja, er zitten eikels tussen die wielertoeristen, maar ik zie die zeker zoveel bij de automobilisten hoor (ik rij gemiddeld zo rond de 10.000 km per jaar met de fiets). Als ik alleen ga trainen zoek ik meestal nog enkel de jaagpaden op, simpelweg omdat fatsoenlijk trainen (snelheid tussen de 30 en 40 per uur) op de openbare weg nagenoeg niet meer veilig kan. We wonen dicht op mekaar, en dat zorgt voor exra ergernissen tussen verschillende weggebruikers. Je kan daar tot in het oneindige over blijven kankeren, uiteindelijk lijkt hoffelijkheid en verdraagzaamheid naar elkaar toe mij eerder aangewezen, en dat van elke 'soort' die de openbare weg gebruikt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenPlaats opeisen als automobilist? Waar? Waar de fietsers rijden? Daar is jouw plaats niet, dat is die van de fietsers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten'
Vespa? Ik woon langs 1 van de Vesparoutes (de bloesemroute), die hooligans moesten stuk voor stuk ongehangen worden aan hun open helmpje. :p
Troost u het is een 300 en ik doe niet aan bendevorming. Rij trouwens met de motor en kan je stelling ivm automobilisten niet beamen. Wat ik wel zie zijn inschattingsfouten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenHet gaat er niet over. Maar je vermeldt het wel terwijl dat gewoon een onbestaande mogelijkheid is. Je hebt niks op te eisen dat niet van jou is. Alhoewel de meesten dat wel denken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenHoe kan dat nu je schrijft net dat het de plaats van de fietser dus jouw plaats is.... Wel ernstig blijven he...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenDan zal je minder met de moto rijden als mij. Ik ben al 2maal omgereden, heb het daar zo niet op.
Of misschien voorzichtiger, mezelf beschouwend als deelnemer aan het verkeer met verplichtingen en niet als potentieel slachtoffer dat geen rekening moet houden met de omgeving....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenOf misschien voorzichtiger, mezelf beschouwend als deelnemer aan het verkeer met verplichtingen en niet als potentieel slachtoffer dat geen rekening moet houden met de omgeving....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenDat hoor ik aan het toontje in je laatste zin dat jij niet tegen agressie kan. Het siert je, die menslievendheid.
Maar nogmaals, kom eens met ons meerijden, je bekijkt autobestuurders op een andere manier daarna.
Of kom eens met de moto mee, is ongeveer hetzelfde.
edit: Dat uitstappen is trouwens strafbaar en worden gevangenisstraffen voor uitgesproken. Veel erger als wettelijk met 15 mensen op de rijbaan rijden. Maar dat wist je waarschijnlijk.
Nogmaals: de doordeweeks fietser die naar z'n werk gaat met de fiets veroorzaakt nooit zoveel frustratie als die wielertoeristen die als een bende primaten de weg opeisen.
In mijn geval hebben ze mij simpelweg de pas afgesneden op een rotonde door me rechts en OP het rijvak voorbij te knallen. Want ja, de vitesse zit er in hé jongens. In een dorpskern moeten ze ook maar rekening houden met andere weggebruikers. Net zoals automobilisten, motorrijders en voetgangers.
Nu ik er aan denk, ik heb nog NOOIT last gehad met een tros motorrijders. Alleen maar met die oude gefrustreerde zakken op koersfietsen. Oude zakken die plots een minder grote bek op hebben als ze alleen rond fietsen. Dat groepsgevoel toch.
Comment
-
Die veroorzaakt niet zoveel frustratie omdat die ook gewoon niet op de rijbaan (indien er een fietspad is) mag natuurlijk... en zelfs als ie op de rijbaan is merk je't nauwelijks want je bent 'm zeer snel voorbij.
Vorig week-end is ons zelfs iemand voorbijgereden op een verkeersplateau waar je nooit (nee nooit, zelfs niet aan 10km/u) mag inhalen. En maar claxoneren, waarop er bij ons dan ook wel een paar met de middelvinger beginnen zwaaien -niet menselijks is ons vreemd.
Vraag is of de wielertoeristen ook zo agressief waren als ze niet dagelijks ook 3/4 keer onterecht bijna van de baan worden gereden.
Comment
-
als het plateau officieel aangeduid staat dan geldt die regel inderdaad. Is dat niet het geval dan mag men wel inhalen, parkeren en stilstaan. Of dat slim is, is een andere zaak.
dit bord dus, al de rest wat als aanduiding geld (gevaarsbord met uitroepteken met daaronder een verklarende tekst) zijn dus niet officieel aangeduid
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenals het plateau officieel aangeduid staat dan geldt die regel inderdaad. Is dat niet het geval dan mag men wel inhalen, parkeren en stilstaan. Of dat slim is, is een andere zaak.
dit bord dus, al de rest wat als aanduiding geld (gevaarsbord met uitroepteken met daaronder een verklarende tekst) zijn dus niet officieel aangeduid
Comment
-
knap!
de meeste mensen weten zelfs niet dat je er maar tegen 30 mag overrijden en zitten dan nodeloos in uw gat te duwen. Precies of ik ga dan rapper rijden... no no no...
In diest aan het station is er eentje van bijna 100 m lang, recht voor de school. Ipv zone 30 heeft men daar dus een verhoogde inrichting gelegd.
In Tessenderlo is het onduidelijk: in het centrum ligt er ook een heel lange, maar men heeft daar nog een aparte zone 30 in gelegd. We hebben al met de rijschool aan de gemeente gevraagd hoe het nu zit, maar niemand weet het eigenlijk daar... nog de politie, nog de burgemeester, nog de schepen van openbare werken,... en dan wil men een bepaald verkeersbeleid afdwingen. Dat wordt moeilijk als men zelf niet weet waar de klepel hangt.
Comment
Comment