Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Sinds ik m'n splitter vooraan heb, ben ik vermoedelijk de bron van ergernis voor mensen die achter me zo een plateau op en af rijden. Zeker als er, zoals in bv Wommelgem, massa's na elkaar zijn.

Sorry boys. Can't scrape the splitter.

Comment

• Wel ideaal om geen wielermannen onder den otto te krijgen. Ne hoop gepeuter uiteindelijk.

Comment

• doet ge niets mis mee

integendeel. Zo'n hindernis moet ge met aangepaste snelheid over rijden.
        www.peugeotforum.be

Comment

• Iddaad. Zei die van BIVV ook, is zelfs de reden van dat niet inhalen. De wetgever heeft niet liever als dat jij daar als extra verkeersremmer fietst tegen 10km/u.

Comment

• Ik heb ooit de Rijkswacht in zo'n oude VW busje zien gelanceerd worden op een bult (in die tijd waren dat nog echte bulten). Eerst de voorwielen los, koppen tegen plafond, daarna de achterwielen los. Hun sirene piepte er even vals van.

Comment

• 2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• In wommelgem zijn sommige drempels echt niet normaal. Gewoon precies een steile borduur. Laatst eentje waar ik dus schraapte terwijl ik aan 5 per uur er over wou........ Kon niet schuin gelijk de Johnnies door ander verkeer.

Is dat nog normaal? M'n auto heeft enkel 1 cm verlaging door het M pakket en dan die splitter.. Dat wil dus zeggen dat elke porsche of wat dan ook daar ook tegen schraapt.

Wat is dat voor onzin?

Comment

• als die drempels niet reglementair zijn (daar bestaan regels voor) en je hebt daar schade door kun je van de gemeente schadevergoeding eisen
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                    Die zijn toch simpel ? Een fietser in het bezit van een koersvelo mag blijkbaar alles, heeft altijd voorrang en heeft bovendien altijd gelijk.
                    Samengevat : onschendbaar. Fietsen, het is precies een beetje vergelijkbaar met het verkrijgen van een diplomatiek paspoort...
                    Simpel uitgedrukt: Hetzelfde als wat geldt voor een Audi, BMW, Mercedes, Land Rover of smaakloze auto boven de 50.000 euro.
                    Ik kan echt niet geloven dat dit forum vol simpelaars zit die elke fietser over dezelfde kamt scheert.

Een beetje nuance in het leven is zo slecht nog niet hoor...
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                      Ah goed.

In plaats van dat sommige denken dat ze in de weg rijden, wat als ze een autoclub waren geweest en een rustig toerke deden? Dan reden er 15/51+ wagens voor u en dan is het plots geen probleem?

Het territoriaal gedrag van sommigen is echt niet logisch en ook potentieel erg gevaarlijk. Hoe moeilijk is het om een medemens hun wat plaats te gunnen? Maakt niet uit welk voertuig ze voor de moment gebruiken...
                      Nuance dus.
                      Zou dit forum meer kunnen gebruiken...

Het valt mij op dat mensen die veel fietsen of motorrijden dikwijls veel voorzichtiger zijn in de auto.
                      Last edited by Hayes; 26/09/2016, 19:32.
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                        als die drempels niet reglementair zijn (daar bestaan regels voor) en je hebt daar schade door kun je van de gemeente schadevergoeding eisen
                        Ik vind dit:

Schade voorkomen
                        Om te verhinderen dat verkeersdrempels schade berokkenen aan voertuigen, moet bij de aanleg van de drempel een aantal technische voorschriften over de vorm en afmetingen gerespecteerd worden. Voor de lengte is dat 4,80 m (een afwijking van ± 5% wordt toegestaan) en een maximale hoogte van 12 cm. Behalve binnen de zones 30, moeten verkeersdrempels ook duidelijk aangegeven worden door de verkeersborden A14 (op afstand) en het bord F87 (ter hoogte van de drempel). Ze moeten bovendien zodanig aangelegd zijn dat ze zich duidelijk onderscheiden van de wegbedekking van de rijbaan en over hun hele breedte en op hun hellingen voorzien zijn van een kammarkering: afwisselend korte en lange strepen van witte kleur op donkere achtergrond, evenwijdig met de aslijn van de rijbaan en eindigend op een witte dwarsstreep.

12cm hoog... maar niet hoe abrupt dat is. Als dat een zachte helling heeft, is dat iets anders dan een heel steile helling...

Comment

• de inrichtende macht gooit er vaak ook met zijn klak naar toe. Als ik alle problemen hier zou moeten opnoemen die ik dagelijks tegenkom (slecht onderhoud, fout aangeduid, onleesbaar,...), dan ik beter thuisblijven van het werk.

Omgekeerd wordt er wel verwacht dat je als weggebruikers je aan de wetten houdt. Maar da's soms heel moeilijk gezien de onduidelijkheden/niet reglementaire zaken die je tegenkomt.
                          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                            Plaats opeisen als automobilist? Waar? Waar de fietsers rijden? Daar is jouw plaats niet, dat is die van de fietsers.
                            Volgens uw redenering moet ik me hier dus op het perfect liggend gescheiden fietspad bewegen, links in beeld?

En nee, hij kwam niet uit een zijstraat, en nee, hij was niet in groep (moederziel alleen), en nee, er is geen zijweg aan de rechterkant van de weg waar hij eventueel in moest binnenkort, en ja, er waren MEER dan voldoende plaatsen waar hij op het fietspad kon gaan rijden.

Ik kon kiezen tussen hem voorbijgaan op hetzelfde rijvak, of meneer plaats geven en de volle witte lijn overgaan, of erachter blijven hangen. Het is het eerste geworden. Ik hoop dat de vloeibare stront uit zijn belachelijke witte leggings te krijgen is. Vanish, iemand?

PS. Ben trouwens de Zondag te voet naar de dorpsbakker gegaan
                            Last edited by TooTall; 26/09/2016, 19:57.
                            Mijn Skoda

Comment

• Daarnet, geloof het of niet, in Beverwijk Nederland, stond ik te wachten voor een gesloten overweg. De trein passeert en terwijl de lichten nog rood waren knalt er een wielertoerist het spoor over... Ik zat nog te denken aan de hele discussie hier.

Comment

• een fietser is ook een bestuurder van een voertuig

dus alle wetten in de wegcode betreffende bestuurders van een voertuig zijn ook voor hen van kracht
                                www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  een fietser is ook een bestuurder van een voertuig

dus alle wetten in de wegcode betreffende bestuurders van een voertuig zijn ook voor hen van kracht
                                  Ja maar daar zit het hem. Liep er een voetganger het spoor over ? Reed er een auto of motorfiets over ? Reed er een tractor over ? Neen die volgen de wegcode. Wie stond er boven de wet ? Juist ja...

Het is een raar fenomeen : Doe een brave huisvader een spannend truitje aan en dito broekje, zet hem op een fiets en die mens verandert.... Ik kan dat alleen maar vaststellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                                    Ja maar daar zit het hem. Liep er een voetganger het spoor over ? Reed er een auto of motorfiets over ? Reed er een tractor over ? Neen die volgen de wegcode. Wie stond er boven de wet ? Juist ja...

Het is een raar fenomeen : Doe een brave huisvader een spannend truitje aan en dito broekje, zet hem op een fiets en die mens verandert.... Ik kan dat alleen maar vaststellen.
                                    Een super lichte carbon fiets om die dikke pens te compenseren.

Comment

• en maar zagen over slechte fietspaden, rijd dan niet met ne velo met bandjes van 1cm breed! wij rijden toch ook niet op full slicks en circuitophanging en dan maar klagen hoe slecht de banen liggen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                                        en maar zagen over slechte fietspaden, rijd dan niet met ne velo met bandjes van 1cm breed! wij rijden toch ook niet op full slicks en circuitophanging en dan maar klagen hoe slecht de banen liggen?

Daar zit het hem, je kunt de openbare weg heden ten dage toch niet gebruiken om te racen... niet met de auto, niet met de motor en niet met de fiets. Wil je voluit gaan doe dat dan op een afgesloten parcours. Indien je met een auto het aantal verkeersovertredingen zou aaneenrijgen zoals dat met de fiets gebeurd was het land te klein !

Comment

• Mijn pensioen:

Ik zal niet meer zelfstandig een wagen mogen besturen en fietsen is verboden.
                                          Door al het geklaag ontnemen we mekaars vrijheden voor een "betere" toekomst.
                                          Geniet ervan wanneer het nog kan zou ik zeggen.

Comment

Working...
                                          X