Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
    Op dat fietspad rijden wij dus minstens 1x per maand... waarschijnlijk ook toen jij er langskwam maar heb je dat niet onthouden.
    Trouwens, zelfs DAN MOGEN WIJ MET 15 MAN OP DE WEG RIJDEN! Net omdat je in een groep van 20 man aan 30 km/u anders problemen hebt met andere fietsers.
    Wut?

Moest de situatie zijn dat een groep wielrenners daar op die identieke plek op de weg aan het rijden is, onder begeleiding, GEEN PROBLEEM MEE. Dat post ik hier ook niet. Maar dat is NIET de situatie in mijn screenshot...

Hij was alleen. Niet in groep. Rechts zijn zover je kan kijken GEEN zijstraten die hij mogelijk zou willen nemen (de énige geldige uitleg die ik kan bedenken waarom hij dat zou MOGEN doen)

De man in mijn voorbeeld was in fout. Dat heeft niets te maken met in groep rijden, niets te maken met zijn snelheid, niets te maken met het feit dat gij vandaag blijkbaar weer bijna prijs had.

Hij was in fout
    . Hij veroorzaakt de gevaarlijke en ergerlijke situatie, hij is het probleem. Niet ik.

Het is voor U blijkbaar moeilijk te aanvaarden dat een fietser een fout kan maken, maar toch kan zoiets gebeuren hoor...Reageer U dus maar af op hém, niet op mij. Dankuwel!

Last edited by TooTall; 27/09/2016, 09:58.
    Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      En als ik eens rustig wil rijden met m'n electrische fiets langs het jaagpad moet ik meer achterom kijken dan voor me. Heb er maar een spiegel op gezet.
      Wij komen er niet meer, we kunnen de veiligheid van ons kind niet meer garanderen door die mannen.
      Zonde, want het is een fantastisch stuk natuur wat we hebben in de gemeente

Comment

• heeft een jaagpad geen maximum snelheid? ik dacht van wel
        ff gezocht, idd, 30km/h, best nog wel hard, maar:
        Omwille van dat gemengd gebruik van de jaagpaden moeten de gebruikers rekening houden met elkaar. Dat kan door:
        • hun snelheid aan te passen (met een maximum van 30 kilometer per uur)
        • door voldoende afstand te houden zodat ze altijd kunnen stoppen.
        aanpassen, dwz dat ze 30mogen op een leeg stuk, maar serieus moeten minderen als er wandelaars zijn.
        nuja, mijn ding rijd +40 en ik ga dus niet op jaagpaden en dergelijke maar de gewone wegen
        Last edited by andydv; 27/09/2016, 09:59.

Comment

• Jaagpad hier langs de Dender toch niet dat ik weet. Mijn moeder gaat er ook niet meer wandelen, veel te gevaarlijk. Jammer eigenlijk, want in de nabijheid is er op wandelafstand geen natuur meer te zien behalve langs de Dender...

Comment

• Ja dat van die 30 klopt, staat een bord aan elke "oprit" van het jaagpad, maar daar trekken ze niks van aan.
            Is een mooi stuk dat ze van Gent tot Dendermonde kunnen doen en daar staan precies tijden op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
              Wut?

Moest de situatie zijn dat een groep wielrenners daar op die identieke plek op de weg aan het rijden is, onder begeleiding, GEEN PROBLEEM MEE. Dat post ik hier ook niet. Maar dat is NIET de situatie in mijn screenshot...

Hij was alleen. Niet in groep. Rechts zijn zover je kan kijken GEEN zijstraten die hij mogelijk zou willen nemen (de énige geldige uitleg die ik kan bedenken waarom hij dat zou MOGEN doen)

De man in mijn voorbeeld was in fout. Dat heeft niets te maken met in groep rijden, niets te maken met zijn snelheid, niets te maken met het feit dat gij vandaag blijkbaar weer bijna prijs had.

Hij was in fout
              . Hij veroorzaakt de gevaarlijke en ergerlijke situatie, hij is het probleem. Niet ik.

Het is voor U blijkbaar moeilijk te aanvaarden dat een fietser een fout kan maken, maar toch kan zoiets gebeuren hoor...Reageer U dus maar af op hém, niet op mij. Dankuwel!

Dat had ik niet uit uw tekst opgemaakt dat alles over die fietser ging. Waarschijnlijk omdat ge ZE gebruikt in zowat elke zin die ge post.
              Absoluut kunnen fietsers fouten maken, net zoals iedereen. Daarom moet je dubbel voorzichtig zijn in het verkeer en niet op 30cm langs iemand rijden. Als hij zich verschiet - lijkt me duidelijk dat die mens er met zijn verstand niet bij is- ligt ie eronder.

Comment

Ai, helaas, fietspad is op meerdere plaatsen (vooral aan oversteekpunten) voorzien van pijlen zoals deze:

.....RIJDEN ZE NOG OP DE WEG EN VINDEN ZE DAT NORMAAL!
                En ik voeg toe

.....EN JIJ DIE VIND DAT JE GELIJK HEBT VIND DAT NORMAAL DAT JE DAAROM IEMAND ZIJN LEVEN DAAROM IN GEVAAR MAG BRENGEN

Ik doe zoals u hé, groten letters, alsof dat iets goed praat. Ik snap nog steeds niet wat er in u koppeke gebeurt en dat je daar zo licht over gaat, rechter én beul spelen en maar hopen dat het goed gaat. Uw reactie op zijn vermeende overtreding, wel of niet maakt niet uit, is TOTAAL BUITEN PROPORTIE EN VEEL VEEL GROVER. Hopelijk beseft ge een schone dag wat ge een ander mens, vriend, zoon, vader(?) aandoet. Of moet ge er eerst tegen zitten en dan bij het afdragen naar de lijkwagen dat ge een mens hebt gedood voor een dommigheid, en u letterlijk *doodschamen* als ge inziet dag ge die mens zijn familie kent.... Of nog erger, de mens zelf, uw baas opt werk ofzo...

Ja heb het begrepen, er zijn *serieuze pipos* van wielertoeristen, maar ge kunt en moogt niet afgeven op de ene enkel omdat een andere je een keer de pas heeft afgesneden of in uw weg reed of uw bloed deed koken. Met exact dezelfde redenatie kan je op wat willekeurige automobilisten (ze rijden bv. te snel door Uw straat) los staan schieten met je jachtgeweer en hopen dat je mist en dan wordt je, terecht, voor ZOT verklaart....

ZOT ZOT ZOT

Duidelijk nu?
                Last edited by Onehp; 27/09/2016, 10:06.
                ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• ik reed vroeger ook langs de dender naar school als 12jarige. dat was toen ook al miserie in de namiddag bij het naar huis rijden (smorgens om 7h kwam ge ze niet tegen).
                  met 4-5 komen ze aangevlogen en maar roepen en tieren dat ge uit de weg moet. en ge rijd daar dan alleen als 12jarige.

bijgevolg ging ik meestal in de zomer met de trein (de snikhete trein zonder airco), en in de winter fietste ik naar school. zodoende kwam ik die mannen dan ook nooit tegen

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Ja dat van die 30 klopt, staat een bord aan elke "oprit" van het jaagpad, maar daar trekken ze niks van aan.
                  Is een mooi stuk dat ze van Gent tot Dendermonde kunnen doen en daar staan precies tijden op.
                  nog erger, dat bord hoeft er niet eens te staan, want dan denken ze dat ze de hele baan 30 mogen rijden. een jaagpad is heel specifiek omschreven. zelf zonder bord van 30, mag je er niet sneller dan 30

[QUOTE][Art. 93.119 Gebruik van het jaagpad
                  1. Zonder toelating van de Minister van Openbare Werken, is het verboden:
                  a) met paarden die niet voor de jaagdienst gebruikt worden of met voertuigen te rijden op de dijken en jaagpaden die geen openbare wegen zijn;
                  b) op de aanhorigheden der waterwegen, gelijk welke soort van vee te laten lopen of weiden.
                  2. Paarden en vee, zonder wachters bevonden, worden geschut op kosten van de overtreders.
                  3. De verbodsbepalingen van dit artikel zijn niet toepasselijk op de aangelanden der bevaarbare rivieren, die op hun goederen alle rechten behouden, welke met de dienstbaarheid van jaagpad en voetpad verenigbaar zijn.
                  4. Rijwielen, met of zonder motor, welke voldoen aan de voorwaarden voorzien in het koninklijk besluit van 1 februari 1934, houdende algemene verordening op de politie van het vervoer en van het verkeer, mogen op de aanhorigheden der bevaarbare waterwegen onder beheer van de Staat rijden, onder de volgende voorwaarden:
                  a) de wielrijders en de motorwielrijders moeten zich voegen naar de voorschriften der reglementen betreffende de waterwegen waarvan sprake;
                  b) snelheidswedstrijden zijn verboden;
                  c) de snelheid der voertuigen mag 30 kilometer per uur niet te boven gaan in het open veld. In de bebouwde kommen, bij het kruisen van wegen, op de sluisvallen, alsook in de nabijheid van bochten waar het uitzicht belemmerd is, wordt de snelheid beperkt op 10 kilometer per uur;
                  d) bij het naderen van de personen en de gespannen dienende voor het jagen der schepen, moeten de wielrijder en de motorwielrijder derwijze uitwijken, dat zij de doorgang der scheepstrekkers of der gespannen hoegenaamd niet hinderen; desnoods moeten zij van hun voertuig afstijgen; in alle geval mag de snelheid van het voertuig, op ten minste 50 meter afstand van de gespannen, 10 kilometer per uur niet te boven gaan, en deze snelheid moet de motorwielrijder behouden tot op ten minste 20 meter voorbij het gespan;
                  e) in de nabijheid van de gespannen, is het streng verboden gebruik te maken van de uitlaatbuis der motoren, van de hoorn, de tromp of elk ander middel dat de paarden zou kunnen doen schrikken;
                  f) toelating om te rijden wordt enkel verleend voor hetgeen betreft de politie door de Staat uitgeoefend op de aanhorigheden der bevaarbare waterwegen en onverminderd de rechten van derden, eigenaars der gronden waarop dienstbaarheid van jaagpad bestaat.
                  /QUOTE]

Toegelaten snelheid op jaagpaden te laag? In Hamme is er ongeveer 20 kilometer jaagpad te vinden langs Durme en Schelde. Dat de maximum toegelaten snelheid hier beperkt is tot 30 km/u weten weinig …

Last edited by andydv; 27/09/2016, 10:15.

Comment

Dat had ik niet uit uw tekst opgemaakt dat alles over die fietser ging. Waarschijnlijk omdat ge ZE gebruikt in zowat elke zin die ge post.
                    Dus uw misinterpretatie van de hele situatie is mijn fout door mijn onduidelijk taalgebruik??

Mijn openingspost:

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                    hij was niet in groep (moederziel alleen)

Soit.
                    Mijn Skoda

Comment

Dus uw misinterpretatie van de hele situatie is mijn fout door mijn onduidelijk taalgebruik??

Mijn openingspost:

Soit.
                      Het kwam door dit:

Typisch fietsers, memmen en zeiken dat er geen fatsoenlijke fietspaden zijn, dan steekt de Vlaamse Overheid enkele miljoenen in dat project, de weg ligt een heel jaar open om dat modelfietspad aan te leggen, en dan.....RIJDEN ZE NOG OP DE WEG EN VINDEN ZE DAT NORMAAL!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                        nog erger, dat bord hoeft er niet eens te staan, want dan denken ze dat ze de hele baan 30 mogen rijden. een jaagpad is heel specifiek omschreven. zelf zonder bord van 30, mag je er niet sneller dan 30
                        Vraag me af hoe snel deze mannen aan het trappen waren toen er vorige week een dode viel tijdens het fietsen. Zonder betrokkenheid van een auto, voor de duidelijkheid...

Er is een dodelijk ongeval gebeurd op het jaagpad langs de Schelde tussen Oudenaarde en Gent. Een 70-jarige wielertoerist en een peloton fietsers raakten betrokken bij een valpartij. De oudere man kwam naast de weg in de gracht terecht, en overleed ter plaatse aan zijn verwondingen. Dat meldt het parket Oost-Vlaanderen. Het jaagpad langs de Schelde kwam in het verleden in de media omdat er ribbelstroken werden aangebracht om wielerpelotons snelheid te laten minderen.

Nazareth - Er is een dodelijk ongeval gebeurd op het jaagpad langs de Schelde tussen Oudenaarde en Gent. Een 70-jarige wielertoerist en een peloton fietsers raakten betrokken bij een valpartij. De oudere man kwam naast de weg in de gracht terecht, en overleed ter plaatse aan zijn verwondingen. Dat meldt het parket Oost-Vlaanderen. Het jaagpad langs de Schelde kwam in het verleden in de media omdat er ribbelstroken werden aangebracht om wielerpelotons snelheid te laten minderen.

Vanmorgen omstreeks 10.00 uur vond een dodelijk ongeval plaats op het jaagpad langs de Schelde op de grens van Gavere met Nazareth meldt het parket.
                        Een groep fietsers reed op het jaagpad (Trekweg) in de richting van Gent. Het zou gaan om het bekende ‘Scheldepeloton’. Een groep wielerliefhebbers die regelmatig in groep op het jaagpad tussen Gent en Oudenaarde rijden.

Er was een valpartij in het peloton bij het passeren of kruisen van een andere fietser. Een 70-jarige renner die deel uitmaakte van het peloton moest hierdoor uitwijken. Hij kwam terecht in de gracht naast het jaagpad en liep zware verwondingen op.
                        Woeps...

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        En die zeer stoute fietsers die constant alle regels overtreden rijden 0 mensen dood per jaar.
                        Last edited by TooTall; 27/09/2016, 10:16.
                        Mijn Skoda

Comment

• Die vent heeft misschien iets gekregen op zijn fiets en daardoor gevallen (beroerte, bloeddrukval,...). Dat kunnen wij niet weten en de gazet ook niet.
                          Los daarvan, is ook niet echt aan te raden om op je 70ste je nog te willen meten met veel jongere mannen in een wannabe koers
                          2.0 JTDm

Comment

Vraag me af hoe snel deze mannen aan het trappen waren toen er een dode viel tijdens het fietsen. Zonder betrokkenheid van een auto, voor de duidelijkheid...

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160920_02477159

Dat weet je niet he, 70 jaar, voor het zelfde geld een hartaanval.
                            Ik moet die bende ook niet, maar ik ga nu niet suggeren op iemand die het leven er bij laat.

Comment

• Jammerlijk voor hem is hij overleden door hersenletsel opgelopen door een VALPARTIJ omdat hij tijdens een inhaalmaneuver tussen FIETSERS met een valpartij tot gevolg langs de weg is geraakt. Zelfs met een fatsoenlijke fietshelm is tegen een betonblok niet veel uit te halen helaas. Heel erg voor die man (en beeld U in, dat jij degene bent die iemand een 'kwak' gaf omdat je lekker aan het koersen was...valpartij...en dan sterft iemand uiteindelijk door jou toedoen...)

De enige auto in dit verhaal, is de ambulance...
                              Last edited by TooTall; 27/09/2016, 10:23.
                              Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                Die vent heeft misschien iets gekregen op zijn fiets en daardoor gevallen (beroerte, bloeddrukval,...). Dat kunnen wij niet weten en de gazet ook niet.
                                Los daarvan, is ook niet echt aan te raden om op je 70ste je nog te willen meten met veel jongere mannen in een wannabe koers
                                Wij hebben veel 70ers in onze club die mij den achterkant laten zien hoor.
                                Bij die mannen waarschijnlijk niet maar er zijn nog zeer steke zeventigers.

Comment

Ongetwijfeld zijn er cowboys bij de wielertoeristen... maar die zijn er evenveel bij andere voertuigen. Die mannen op die koersfiets die echt zotte dingen doen gaan dat in elk voertuig doen. Als jullie denken dat de hersenen van die mens totaal veranderen door kledij (ook al zeggen jullie het "lachend", het is uiteindelijk wel wat jullie beweren) en een fietske acht ik jullie eigenlijk niet bekwaam om een (motor)voertuig te besturen.

Allé, chanche dat jij de rijbewijzen niet uitdeelt dan...

Ik geloof inderdaad dat een mens zich heel anders kan gedragen onder bepaalde condities of in groep. Daar zijn bewijzen genoeg voor. De hooligan die braaf naar zijn baas luistert tijdens de week, de harde bedrijfsleider die thuis niets te zeggen heeft... Dus ja waarom zou een een hoop gelijkgestemden en een koerstrui (en liefst allemaal dezelfde) iemand niet in een andere mindset kunnen brengen ?

Maar oké ik ben een gefrustreerde, rijbewijs-onwaardige automobilist
                                  dus U zult het ongetwijfeld wel bij het rechte eind hebben...

Comment

Wij hebben veel 70ers in onze club die mij den achterkant laten zien hoor.
                                    Bij die mannen waarschijnlijk niet maar er zijn nog zeer steke zeventigers.
                                    Is inderdaad afhankelijk van persoon tot persoon. Mijne pa is bouwjaar 1945 en die trekt er nog elk weekend op uit. Volledig in koerstenue
                                    Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                                      Allé, chanche dat jij de rijbewijzen niet uitdeelt dan...

Ik geloof inderdaad dat een mens zich heel anders kan gedragen onder bepaalde condities of in groep. Daar zijn bewijzen genoeg voor. De hooligan die braaf naar zijn baas luistert tijdens de week, de harde bedrijfsleider die thuis niets te zeggen heeft... Dus ja waarom zou een een hoop gelijkgestemden en een koerstrui (en liefst allemaal dezelfde) iemand niet in een andere mindset kunnen brengen ?

Maar oké ik ben een gefrustreerde, rijbewijs-onwaardige automobilist
                                      dus U zult het ongetwijfeld wel bij het rechte eind hebben...
                                      Jij ben overduidelijk gefrustreerd, waarschijnlijk alleen als je op het forum zit.
                                      Wij zijn met +70 man op onze club en ik hoor nooit van zulke zaken, het zou bij ons ook helemaal niet getolereerd worden. 4j geleden hebben we bvb ingevoerd dat niemand nog zonder helm mocht vertrekken (vooral de oudere generatie zag dat niet zitten) en de enkeling die dat nog zou proberen mag gewoon niet mee.
                                      Van die agressie naar mensen die in hun recht zijn zou zeker ook op de vergaderingen komen. Als we in ons recht zijn volgt er al eens nen hoop geroep maar bij een inschattingsfout gaan altijd de handen ter excuus omhoog en wordt er vanachter geroepen dat ze wakker moeten blijven vanvoor.

Comment

Jij ben overduidelijk gefrustreerd, waarschijnlijk alleen als je op het forum zit.
                                        Wij zijn met +70 man op onze club en ik hoor nooit van zulke zaken, het zou bij ons ook helemaal niet getolereerd worden. 4j geleden hebben we bvb ingevoerd dat niemand nog zonder helm mocht vertrekken (vooral de oudere generatie zag dat niet zitten) en de enkeling die dat nog zou proberen mag gewoon niet mee.
                                        Van die agressie naar mensen die in hun recht zijn zou zeker ook op de vergaderingen komen. Als we in ons recht zijn volgt er al eens nen hoop geroep maar bij een inschattingsfout gaan altijd de handen ter excuus omhoog en wordt er vanachter geroepen dat ze wakker moeten blijven vanvoor.

U bent waarlijk een voorbeeld voor onze maatschappij ! Ik zal aan mezelf werken.

Comment

Jammerlijk voor hem is hij overleden door hersenletsel opgelopen door een VALPARTIJ omdat hij tijdens een inhaalmaneuver tussen FIETSERS met een valpartij tot gevolg langs de weg is geraakt. Zelfs met een fatsoenlijke fietshelm is tegen een betonblok niet veel uit te halen helaas. Heel erg voor die man (en beeld U in, dat jij degene bent die iemand een 'kwak' gaf omdat je lekker aan het koersen was...valpartij...en dan sterft iemand uiteindelijk door jou toedoen...)

De enige auto in dit verhaal, is de ambulance...
                                          Dat is een veronderstelling van u.

Comment

Working...
                                          X