Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• omg...
    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      zelfs maggie de block haalt die jaarlijkse test... :p
      wa push ups en set ups, 2.4km wandelen (want indien je loopt mag je toch verwachten dit in minder dan 12min te doen)
      Push en sit ups bestaan niet meer. Side bridge, links en rechts en 2.400 m lopen. Ik doe de 2.400 in 9'50" (max. punten), helemaal geen toptijd. Maar voor een mens van 45 die nooit loopt is dat verre van slecht te noemen... . Side bridge (core stability) 2 minuten aan elke kant (max. punten), en ik kan het ook 3 minuten als het echt moet... dit allemaal dankzij m'n basisconditie en het juiste lichaamsgewicht. Het ging trouwens niet over het slagen in de testen, wel over het maximum halen in de testen, zonder dat ik er ook maar specifiek voor train.

Comment

• En hier zijn de tabellen. Kunt ge uzelf testen thuis

Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
          En hier zijn de tabellen. Kunt ge uzelf testen thuis
          En uw tijden zijn? Jij als jonge en gemotiveerde (ex-)fighter haalt toch met twee vingers in de neus de 100 mag ik hopen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Push en sit ups bestaan niet meer. Side bridge, links en rechts en 2.400 m lopen. Ik doe de 2.400 in 9'50" (max. punten), helemaal geen toptijd. Maar voor een mens van 45 die nooit loopt is dat verre van slecht te noemen... . Side bridge (core stability) 2 minuten aan elke kant (max. punten), en ik kan het ook 3 minuten als het echt moet... dit allemaal dankzij m'n basisconditie en het juiste lichaamsgewicht. Het ging trouwens niet over het slagen in de testen, wel over het maximum halen in de testen, zonder dat ik er ook maar specifiek voor train.

was ook niet op jou bedoelt maar geef toe, die testen zijn toch onvoldoende... van een militair mag je toch verwachten dat ze wat fitter zijn dan de gemiddelde obese groendienst arbeider
            lets have some more member berries

Comment

was ook niet op jou bedoelt maar geef toe, die testen zijn toch onvoldoende
              Absoluut! Pas op he, gevechtseenheden hebben nog bijkomende vereisten, zoals de 10/15km, de hindernispiste, gevechtszwemmen, en een mars meedoen. Paracommando's hebben nog de koordenpiste, hun sprongen doen,...

De Side Bridge en 2400m zijn de 'basis' testen voor elke militair, en dus van steunpersoneel zoals bijvoorbeeld ik en Jakkel. En die tijden mogen heus wat scherper, maarja...vakbonden...

Wat wél een verbetering is, is de begeleiding. Nu zou (IN THEORIE) iemand die niet kan slagen begeleiding krijgen, en bij herhaaldelijk niet slagen...dienstverbreking...

Nuja, dan zijn we natuurlijk al weer x jaar verder...en of er korpscommandanten zijn die in de praktijk dit gaan toepassen, durf ik niet zeggen.
              Last edited by TooTall; 27/09/2016, 13:40.
              Mijn Skoda

Comment

zelfs maggie de block haalt die jaarlijkse test... :p
                wa push ups en set ups, 2.4km wandelen (want indien je loopt mag je toch verwachten dit in minder dan 12min te doen)
                2.4km wandelen, aan 5km/h, dan zijt ge wel al bijna 30min bezig hé. zelf als 60 plusser hebt ge op tootall zijn lijst nog maar 0/20.
                wilt ge da op 12min doen, moet je al de hele tijd 12km/h kunnen lopen. en dan hebt ge de helft. zo "eenvoudig" vind ik dat toch ook niet. ik fiets veel, maar loopt nooit.
                Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                Absoluut! Pas op he, gevechtseenheden hebben nog bijkomende vereisten, zoals de 10/15km, de hindernispiste, gevechtszwemmen, en een mars meedoen.

De Side Bridge en 2400m zijn de 'basis' testen voor steunpersoneel zoals ik en Jakkel. En die mogen heus wat scherper, maarja...vakbonden...
                die testen waren vroeger toch zwaarder? toen ik voor die ingangsproeven eens getraind heb, heb ik toch afgezien. 10jaar IT'er op de baan en geen 100meter gelopen. na 500meter loopband zat hartslag al boven de 200. ik heb bij die testen de 10km/h op de loopband niet eens gehaald
                Last edited by andydv; 27/09/2016, 13:40.

Comment

was ook niet op jou bedoelt maar geef toe, die testen zijn toch onvoldoende... van een militair mag je toch verwachten dat ze wat fitter zijn dan de gemiddelde obese groendienst arbeider
                  Dat klopt, ben ik het helemaal mee eens.
                  Twee jaar terug liep ik als 43-jarige nog 9'30" op de 2.400m en 2 minuten op de side bridge. Ik zou toen nog het maximum gehad hebben in de categorie -30-jarigen. En dat allemaal zonder specifieke training.

Tsja, het leger is een weerspiegeling van de maatschappij. En de maatschappij is heden ten dage vrij obees te noemen, sport en beweging is voor veel jongeren een vies woord geworden. Cola, smartphone, playstation,... ver moet je 't niet gaan zoeken. En dan moet je de 'sportieve eisen' als instelling ook wat aanpassen hé.

Comment

• was net aan het denken, om het max. te halen zou ik aan 14,4km/u moeten lopen, vind dit toch een vrij stevig tempo
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Absoluut! Pas op he, gevechtseenheden hebben nog bijkomende vereisten, zoals de 10/15km, de hindernispiste, gevechtszwemmen, en een mars meedoen.
                      In alle operationele éénheden is dat van toepassing, ook waar ik zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                        die testen waren vroeger toch zwaarder? toen ik voor die ingangsproeven eens getraind heb, heb ik toch afgezien. 10jaar IT'er op de baan en geen 100meter gelopen. na 500meter loopband zat hartslag al boven de 200. ik heb bij die testen de 10km/h op de loopband niet eens gehaald
                        Kan ik eerlijk gezegd niet zeggen...ik heb ook moeten fietsen toen, en dat was een hel voor mij want dat deed ik nooit. Weet niet of er ondertussen ook andere ingangstesten zijn in DOO. Nuja, infeite is dat gewoon voor uw zuurstofopname te kunnen bepalen zeker?

Ik heb altijd véél liever gelopen dan gefietst, maar de 2400m heb ik nooit leuk gevonden. Ahzo saai, 6 toerkes op de piste...dan liever 15 kilometer lopen.

En ge spreekt van trainen, na het CBOS (langste loopafstand was 5km) kwam ik met nog 3 anderen toe in Burcht bij de Gevechtsgenie. De eerstvolgende dag na aankomst:

"Ah perfect, jullie kunnen met de Staf en Diensten Companie de 15 kilometer meedoen dan zijn jullie daar al mee in orde"
                        Wij met ons drie : "15 kilometer........wat?...LOPEN???"

Daar hebben we onze peren gezien maar waren wel door Leukste was halverwege komen en dan gaven ze U een bekertje met gloeiend hete gezoete thee, een kilometer verder lagen overal bruine plassen op de grond en stond de Ambu
                        Last edited by TooTall; 27/09/2016, 14:13.
                        Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                          was net aan het denken, om het max. te halen zou ik aan 14,4km/u moeten lopen, vind dit toch een vrij stevig tempo
                          Bwa met een beetje trainen is het wel doenbaar, maar ik vind het persoonlijk een klote afstand. Ik ga meerdere keren per week lopen, maar ik ga me écht niet omkleden voor 2400m...dus het risico is dat je wel wat afstand kan malen, maar bij de 2400m gaat het om een korte explosieve inspanning. En dan is het heel makkelijk om jezelf op te blazen, of te laat je sprint in te zetten.

Ik denk dat de meesten die niet slagen (of slecht scoren) gewoon het ritme gemist hebben.
                          Mijn Skoda

Comment

• mag je geen 2 keer proberen?
                            Bij de politie bvb. heb je 1 herkansing voor het parcours
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Herkansen is mogelijk ja.

a.Mislukking

(1)De militair die niet voldoet aan de vereisten zoals voorzien in Par 205.c. is mislukt.

(2)Nieuwe poging

Bij mislukking in de eerste poging en na het volgen van een geïndividualiseerd programma legt de militair, vóór het einde van hetzelfde kalenderjaar, de volledige PhEF opnieuw af.
                              Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                was net aan het denken, om het max. te halen zou ik aan 14,4km/u moeten lopen, vind dit toch een vrij stevig tempo
                                Denk ik ook. ik zat in die buurt in het middelbaar en ik was van de rappere in de klas. de meeste jonge mensen in redelijke conditie halen dat niet. Als ze niet lopen dan toch, want met regelmatig lopen wordt ge veel sneller.
                                30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Zullen we een nieuw onderwerp openen? "Het grote fysieke testen van Defensie Topic", en dan kan iedereen eens proberen, en zijn resultaten posten

De winnaar krijgt zo'n broodje met spek en ei
                                  Mijn Skoda

Comment

• Ik zou me ergeren aan zo'n topic.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                      Ik zou me ergeren aan zo'n topic.
                                      goeike.
                                      Mijn Skoda

Comment

Bwa met een beetje trainen is het wel doenbaar, maar ik vind het persoonlijk een klote afstand. Ik ga meerdere keren per week lopen, maar ik ga me écht niet omkleden voor 2400m...dus het risico is dat je wel wat afstand kan malen, maar bij de 2400m gaat het om een korte explosieve inspanning. En dan is het heel makkelijk om jezelf op te blazen, of te laat je sprint in te zetten.

Ik denk dat de meesten die niet slagen (of slecht scoren) gewoon het ritme gemist hebben.
                                        Tijdens mijn legerdienst was het simpel. Als je de kilometers in een bepaalde tijd niet kon halen, vertrok de bus stipt terug naar de kazerne. Dan kon je te voet naar de kazerne terug. Goede training toch?
                                        De instructeur (toen een BV) vond het natuurlijk plezant als een milicien het NET niet haalde, naar de deur reikte, en de bus toch liet doorrijden. Vele malen zien gebeuren
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Het grote aan den toog topic, alle onderwerpen zijn ok

Zalig
                                          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Working...
                                          X