Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nu we toch op fietsers bezig zijn. Het is weer nog donker als ik thuis vertrek en daar zijn ze weer. De zwakke weggebruikers zonder verlichting, aan de verkeerde kant van de straat aan het fietsen (fietspaden aan beide zijden).

Comment

• daarnet aan de t van hoevenen een befluode dokwerker op een nogal smalle motorscooter staat te wachten om de t op te rijden, en de 50 jarige erachter rijd er gewoon achteraan tegen...alle sjans kam er niemand aan van links want de dokwerker lag er schoon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        Nexus ge hebt toch gelijk, ook al zul je deze situatie ni vaak zien, beh het rijvak breed genoeg is dat passanten onderbroken lijn niet hoeven overschrijden

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
        Chapeau dat je je ongelijk toegeeft, dat kom je niet veel tegen op het grote internet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk Berichten
          Op de 2de foto kan je de plaats zien, ik stond geparkeerd ter hoogte van waar de zwarte Ford staat

Ik kan de foto's niet zien (en ben benieuwd naar de situatie ).
          Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk Berichten
            Chapeau dat je je ongelijk toegeeft, dat kom je niet veel tegen op het grote internet
            bobo is de eerste om toe te geven als hij fout zit. Da's het mooie aan bobo.

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
            Ik kan de foto's niet zien (en ben benieuwd naar de situatie ).
            Ik zie ze ook niet .
            autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• eerste vraag die men zich bij het parkeren moet stellen is: breng ik andere weggebruikers in gevaar of ga ik ze hinderen. Is het antwoord neen, dan moet men pas naar de rest van de uitzonderingen gaan kijken. Staat trouwens ook zo in het wetboek.

en ik zie de foto's ook niet...
              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                Nu we toch op fietsers bezig zijn. Het is weer nog donker als ik thuis vertrek en daar zijn ze weer. De zwakke weggebruikers zonder verlichting, aan de verkeerde kant van de straat aan het fietsen (fietspaden aan beide zijden).
                Nu ben je toch aan het muggeziften he,... die jongen zijn lampken zal kapot gesprongen zijn onderweg en zodoende zag de sukkelaar niet aan welke kant hij reed...
                Ge hebt hem toch niet in gevaar gebracht zeker ? Fietsers doen zo iets niet express het zijn mensen zoals jij (wij) die met grote vervuilende auto's ons verplaatsen en die rondrijden vol vooroordelen omtrent de zwakke weggebruiker die quasi, op een enkele zeer grote uitzondering na, altijd in orde is met de wetgeving en die daarenboven de letter van de wet veel beter kent dan wij, die het probleem zijn!

Gij zijt gefrustreerd en ziet overal het slechte in !

Ik zal de wielervrienden maar voor zijn.
                Last edited by Elwood; 28/09/2016, 10:19. Reden: vaut gescreven

Comment

• mijn ergernis: ze parkeren altijd recht tegenover mijne oprit waardoor 't een heel gedoe is om erop/eraf te raken, ik dacht dat recht tegenover een oprit parkeren als de straat minder dan 6m breed is, verboden was?
                  mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                    Nu ben je toch aan het muggeziften he,... die jongen zijn lampken zal kapot gesprongen zijn onderweg en zodoende zag de sukkelaar niet aan welke kant hij reed...
                    Ge hebt hem toch niet in gevaar gebracht zeker ? Fietsers doen zo iets niet express het zijn mensen zoals jij (wij) die met grote vervuilende auto's ons verplaatsen en die rondrijden vol vooroordelen omtrent de zwakke weggebruiker die quasi, op een enkele zeer grote uitzondering na, altijd in orde is met de wetgeving en die daarenboven de letter van de wet veel beter kent dan wij, die het probleem zijn!

Gij zijt gefrustreerd en ziet overal het slechte in !

Ik zal de wielervrienden maar voor zijn.
                    Wij hebben in onze clubkledij zelfs reflecterende strepen maar wij rijden nooit in't donker. Als ik met de fiets ga werken vertrek ik om 5u30, dan heb ik altijd verlichting voor en achter. Dat doe ik niet voor de half slapende autobestuurders, dat doe ik voor mezelf

Comment

• Ik heb vanmorgen (vertrokken om 6u45) voor het eerst m'n groot licht gebruik. Type Solarstorm.
                      Daarnaast vooraan en achteraan nog knipperlichtjes.
                      De hoes van m'n rugzak is fluogeel.

En toch weer twee keer bijna van m'n sokken gereden. Kan mijnheer de boze automobilist me vertellen wat ik dan wel moet doen?

Gisteren deze besteld voor de donkere maanden.
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        Ik heb vanmorgen (vertrokken om 6u45) voor het eerst m'n groot licht gebruik. Type Solarstorm.

En toch weer twee keer bijna van m'n sokken gereden. Kan mijnheer de boze automobilist me vertellen wat ik dan wel moet doen?

Als bmw rijder heb ik eagle eyes. Die heb ik nodig om van ver lekkere grietjes te scouten. Kwestie van tijdig m'n macho rijpositie in te nemen.

Ik gebruik die ook om zoveel mogelijk gevaar tijdig in te schatten en de talloze zwakke weggebruikers zonder lichten en zonder aan te duiden waar ze heen gaan fietsen, te ontwijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                          Als bmw rijder heb ik eagle eyes. Die heb ik nodig om van ver lekkere grietjes te scouten. Kwestie van tijdig m'n macho rijpositie in te nemen.

Ik gebruik die ook om zoveel mogelijk gevaar tijdig in te schatten en de talloze zwakke weggebruikers zonder lichten en zonder aan te duiden waar ze heen gaan fietsen, te ontwijken.

Da's pas multitasken
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Ik heb vanmorgen (vertrokken om 6u45) voor het eerst m'n groot licht gebruik. Type Solarstorm.

[olie op het vuur]
                            Defensievere rijstijl aannemen
                            [/olie op het vuur]
                            Niet persoonlijk opvatten hoor maar het is iets wat ik wel eens mis bij fietsers (een minderheid uiteraard).
                            Vrij regelmatig zie ik bijna-ongelukken met fietsers op de Moerelei in Wilrijk (brede baan met 2-richting fietspad langs de kant waar de zijstraten uitkomen)en denk ik bij mezelf "Het klopt dat die autobestuurder met zijn neus tot over het fietspad kwam en in fout was geweest maar beste fietser, had je wat defensiever (rustig bij het naderen van het kruispunt) gereden was die bijna-aanrijding nooit gebeurd".

Maar dit is een probleem dat zich tussen alle groepen weggebruikers voordoet en onderling binnen dezelfde groep eveneens: onverdraagzaamheid en een grote wil om de eigen plaats af te dwingen

Comment

wel, heel eenvoudig: ge kleed u volledig in het zwart, ge verwijderd alle lichten en reflectoren, ge rijd langs de verkeerde kant van de baan en morgen komt ge hier kijken naar alle autos die u vervloeken omdat ze u zien rijden hebben .
                              k heb het al eens vermeld hier, als ge volgens de regels rijd, merken ze u niet op en wordt ge omver gereden. maar al die verkeersovertreders, zien ze van ver.

ik heb 6x 30cm ledstrips op mijn fiets, een led mistlicht als achterlicht, 2 led mistlichten als voorlicht, ik heb 4 orangje pinkers, fiets is groen/fluo geel gespoten en draag fel gele kledij. mijn fiets is 2.5meter lang, 80cm breed en bijna 1meter hoog en nog komen er autos uit zijstraten die me niet hebben gezien...

ik heb helaas vanmorgen 2keer mogen vaststellen dat er koersvelos op de baan reden om 5h40 zonder enige verlichting of reflectoren.

k ga een nieuwe term invoeren
                              kamikazi-wieler-terrorist of zelfmoord-wieler-terrorist

Comment

• En velomobiel is geen fiets en wat jij draagt maakt geen hol uit want niemand ziet dat eens je er in zit.

Verstuurd met de postduif.

Comment

• Net 100 km op de teller van de fiets, waarvan zo'n 70 in groep, constant tussen de 35 en 45 per uur. Een zalig najaarszonnetje en geen ergernissen, wat kan het leven toch mooi zijn!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Net 100 km op de teller van de fiets, waarvan zo'n 70 in groep, constant tussen de 35 en 45 per uur. Een zalig najaarszonnetje en geen ergernissen, wat kan het leven toch mooi zijn!
                                    Ik erger mij aan mensen die zonder ergernis in het grote ergernis topic posten...

Comment

• Ik haat alles

Comment

• Moppersmurf.

Comment

• Als ik dit topic doorneem, dan vrees ik inderdaad dat er velen zoals moppersmurf door het leven geen.

Comment

Working...
                                          X