Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
    Wij hebben in onze clubkledij zelfs reflecterende strepen maar wij rijden nooit in't donker. Als ik met de fiets ga werken vertrek ik om 5u30, dan heb ik altijd verlichting voor en achter. Dat doe ik niet voor de half slapende autobestuurders, dat doe ik voor mezelf
    Fantastisch ! Daarnaast zet ik persoonlijk ook altijd een oranje zwaailicht op mijn hoofd.

Comment

• Nog een beetje voer voor discussie...

Die Amerikanen hebben soms zo hun eigen view op die dingen...

Comment

• Tsja, Amerika, het dikkertjescontinent bij uitstek. Ik denk dat de gemiddelde papzak daar meer schadelijke gassen uitstoot dan de gemiddelde fietser.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
            Nog een beetje voer voor discussie...

Die Amerikanen hebben soms zo hun eigen view op die dingen...

http://samuel-warde.com/2015/05/wash...co2-than-cars/
            uiteraard een juist argument , het ziet alleen een paar kleinigheden over het hoofd.

Als een megawattuur aan ellentriek wilt maken op een fiets op rollen gaat het serieus veel meer kosten dan met een moteurke en meer co2 maken ook.

Hier rekent er ene de kost van het eten uit: http://michaelbluejay.com/electricity/bicyclepower.html
            Last edited by Den Paarse Capri; 28/09/2016, 15:09.
            30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
              uiteraard een juist argument , het ziet alleen een paar kleinigheden over het hoofd.

Als een megawattuur aan ellentriek wilt maken op een fiets op rollen gaat het serieus veel meer kosten dan met een moteurke en meer co2 maken ook.
              Ja een milieubewuste politieker moet daar dan toch ook mogelijkheden zien ? Een suikertaks, een kilometerheffing voor vrachtwagens, een wielertoeristentax... Kwestie van ons allen gezond en het milieu proper te houden hé.

Comment

• Er sterven jaarlijks wereldwijd 6,5 miljoen mensen als gevolg van de luchtvervuiling.
                Dan moet er zeker nog een taks op fietsen komen...

Het is zo onlogisch, dat het er binnenkort zeker van komt.
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                  Er sterven jaarlijks wereldwijd 6,5 miljoen mensen als gevolg van de luchtvervuiling.
                  Dan moet er zeker nog een taks op fietsen komen...

Het is zo onlogisch, dat het er binnenkort zeker van komt.
                  Logisch toch? Die fietsers stellen zich wetens en willens bloot aan al die uitlaatgassen en dan verwachten ze dat de sociale zekerheid hun latere ziekenhuiskosten gaat betalen.

We betalen al genoeg!

Comment

• De contradictie is dat je een actief leven moet leiden voor uw gezondheid want wie niet genoeg beweegt kost ons meer aan gezondheidszorg. Uzelf verplaatsen en sporten tegelijk is dubbele win.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      De contradictie is dat je een actief leven moet leiden voor uw gezondheid want wie niet genoeg beweegt kost ons meer aan gezondheidszorg. Uzelf verplaatsen en sporten tegelijk is dubbele win.
                      Anderzijds, 'dikkerdjesgerelateerde' ziektes zijn dan weer goed voor de economie. We motiveren iedereen om dik te worden, de farmaceutische miljardenindustrie kan dan weer extra pillen verkopen met flink wat bijwerkingen waar je dan ook weer pillen voor moet nemen (twee keer ping ping). We moeten langer werken, maar een dikkere mens heeft minder kans om die hogere pensioengerechtigde leeftijd te halen. Dus, voor z'n pensioen op ziekenkas betekent een uitkering krijgen die minder is dan een pensioen. Weeral extra geld voor de staatskas. Met andere woorden, we mogen niet gezond zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                        En velomobiel is geen fiets en wat jij draagt maakt geen hol uit want niemand ziet dat eens je er in zit.

Verstuurd met de postduif.
                        maar ik denk ook verder.
                        als mijn verlichting uitvalt, en ik moet uitstappen, ben ik op zen minst ook toch nog iets zichtbaar gekleed.
                        ook altijd handig als ik naast de fiets een band oppomp, dan men mij ook nog kan zien zitten naast de fel verlichte fiets

Comment

• Van die kiekens die bij duisternis met hun standlichten en mistlampen oprijden........ Wa hebt ge daar nu aan? Ge ziet zelf bijna geen kloten.
                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Volvo_Bjorn Bekijk Berichten
                            Van die kiekens die bij duisternis met hun standlichten en mistlampen oprijden........ Wa hebt ge daar nu aan? Ge ziet zelf bijna geen kloten.
                            Das wel koel hé

Comment

• daarnet bij valavond: kom wielertoerist tegen zonder verlichting. Hij reed naar een rotonde toe met veel verkeer en vraag me nog altijd af hoe die daar veilig is rond geraakt. Iets verder kom ik vier wielertoeristen tegen met felle ledlampen vanvoor en knipperende lichten vanachter. Die bewijzen dan weer wel dat we ze niet allemaal over dezelfde kam moeten scheren.

Binnen de bebouwde kom, kom ik ouder koppel op de fiets tegen. Netjes achter elkaar, goed verlicht. 20 meter daarachter een man op een fiets, zonder licht, met de gsm aan het bellen. Sterk bezig!!
                              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                Ik kan de foto's niet zien (en ben benieuwd naar de situatie ).
                                Hierbij de imgur links

http://imgur.com/a/wUPnn (Ik stond hier dus op de plaats v/d zwarte Ford)
                                Last edited by ; 29/09/2016, 11:40.

Comment

• boete lijkt mij onterecht. verkeersbord heeft zowieso al meer te zeggen dan wegmarkeringen.
                                  heb je ook zo een verweerschrift blad bij een gasboete zoals bij een gewone boete?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                    boete lijkt mij onterecht. verkeersbord heeft zowieso al meer te zeggen dan wegmarkeringen.
                                    heb je ook zo een verweerschrift blad bij een gasboete zoals bij een gewone boete?
                                    Ja ik heb verweer aangetekend, kon het ook via mail doen, nu moet ik wel tot 6 maand wachten op antwoord

Comment

• Lijkt me inderdaad duidelijk dat je daar wél mag parkeren.

Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• op de foto hebben de grijze en de zwarte daar niets te zoeken: als iemand die moet voorbijgaan dan wordt die gedwongen om over de witte doorlopende lijn te gaan (aan het begin doorlopend en na de onderbroken ook een doorlopende lijn). Daarmee valt ge dus onder de eerste regel betreffende parkeren en stilstaan: als ge iemand hindert of in gevaar brengt, moogt ge daar dus niet staan. Dus de boete is terecht.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          op de foto hebben de grijze en de zwarte daar niets te zoeken: als iemand die moet voorbijgaan dan wordt die gedwongen om over de witte doorlopende lijn te gaan (aan het begin doorlopend en na de onderbroken ook een doorlopende lijn). Daarmee valt ge dus onder de eerste regel betreffende parkeren en stilstaan: als ge iemand hindert of in gevaar brengt, moogt ge daar dus niet staan. Dus de boete is terecht.

*zucht* Nogmaals, dit stond op het PV: Het is verboden een voertuig te parkeren op de rijbaan wanneer deze verdeeld is in rijstroken, behalve op de plaatsen waar het verkeersbord E9a of E9b is aangebracht.

Maw als ik iemand in gevaar had gebracht (overigens als enkel de zwarte Ford er staat moet je niet over de volle witte lijn), had dat ook wel op het PV gestaan

Comment

Working...
                                          X