Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Rip voor de mannen die zijn omgekomen . Iedereen maakt fouten en sommigen betalen er een hogere prijs voor .

    Comment


    • Niet vrij van zonden, maar nooit de snelheid zo belachelijk hoog laten oplopen zoals ik sommigen zie doen, inderdaad vaak als ze met/tegen een andere racen/rijden.
      Ik heb dan ook een aantal bekenden die het niet meer kunnen navertellen :/ Weekenddoden waren dan ook schering en inslag in mijn jeugd, en al bij al is het nu beter geworden als ik de berichtgeving zo volg, ik vermoed toch dankzij o.a. abs/esp.

      Autos zijn veiliger geworden maar de vermogens zijn ook gewoon verdubbeld de laatste twintig jaar, en zij die geen ingebouwd mentale snelheidsbegrenzing hebben zullen dus ook een stuk sneller op uiterst dodelijke snelheden zitten. De keren dat het dan mis gaat is het dan ook nog steeds goed prijs... Nog chance dat de wegen een stuk drukker zijn tegenwoordig...
      ST Cupra 290 PP - GT86+

      Comment


      • weekendongevallen: ik heb een periode geweten dat 8 per weekend 'normaal' was. Uitschieters gingen tot 20 per weekend...
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • idd, elke maandag al dat verdriet in de gazet...media heeft heel erg sensibliserend gewerkt toendertijd op dat gegeven, politiek heeft ook wel geholpen (wodca en bob)

          Comment


          • en Luc Beaucourt met zijn dia's...
            Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

            Comment


            • Deze morgen op de E34 zag ik een Golf 4 spookrijden. Hij kwam uit de correcte richting aangereden, hij zet zen 4 pinkers op en keert gewoon 180° om op de pechstrook te gaan rijden en vervolgens via de oprit van Turnhout-Oost de snelweg te verlaten. Geen idee wat voor zieke geest er achter het stuur zat.
              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

              Comment


              • Het kan nog zieker, wij reden op de Ring en komen de Kennedytunnel uit op het 2e vak, auto voor ons, madame had haren afslag Linkeroever gemist, remmen, huppa in achteruit op vak 2, serieus geknepen op dat moment .....

                Comment


                • ergernis, het zo slecht aangeven van de file aan de afritten van beernem
                  Vandaag net voor mij vrachtwagen achterop een ander zien knallen waarbij de achterste net niet in mijn flank kwam op 3de rijvak... da scheelde dus niks of zat er ook tussen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                    zo sterk is een auto niet. google maar eens op youtube achter het filmpje waar ze een focus aan 190km/h laten crashen (fifth gear). daar schiet niks meer van over.
                    en toch zijn er dagelijks mensen die aan dergelijke snelheden rijden. meer dan 90km/h is absoluut niet nodig en zowieso al dodelijk.

                    schuif in de winter maar eens aan 30km/h tegen een muurtje en zie hoe toegetakeld je auto dan is
                    Ja, kan ik van meespreken, heb het zelf voorgehad met mijn Opel Vectra.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • verhuizen binnen de gemeente, zelfde waterleverancier en 35 moeten betalen om water van hun monopolie te krijgen

                      bij gas en elec kies je je leverancier en betaal je niets, integendeel krijg je vaak verwelkomingskorting....grrr

                      Comment


                      • id, ik doe nu weer mee met de groepsaankoop provincie antwerpen en ondertussen stuurt Engie me dat ze goedkoper geworden zijn, en wat ik bij hen zou betalen.
                        autofans.be

                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                        Comment


                        • Ik zie meer en meer ambulances die overduidelijk haast hebben maar geen sirene gebruiken. Dan wacht ge tot die sirene aan gaat maar in plaats daarvan hangt die wa in uw gat van links naar rechts te schuiven. Dan heb ik hem wel door en ga ik aan de kant maar da's eigenlijk wel ne mindfuck voor mij. Enerzijds denk ik van ik blijf gewoon normaal rijden zoals mij verteld is te doen maar anderzijds wil ik nie hebben dat ze te laat komen... Is da nu zo moeilijk even die sirene aantikken of is er iets da ik nie weet qua richtlijnen daaromtrent? Nog mensen die dit vaak tegenkomen?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                            id, ik doe nu weer mee met de groepsaankoop provincie antwerpen en ondertussen stuurt Engie me dat ze goedkoper geworden zijn, en wat ik bij hen zou betalen.
                            Identiek zelfde situatie hier.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Lorebreaker Bekijk Berichten
                              Ik zie meer en meer ambulances die overduidelijk haast hebben maar geen sirene gebruiken. Dan wacht ge tot die sirene aan gaat maar in plaats daarvan hangt die wa in uw gat van links naar rechts te schuiven. Dan heb ik hem wel door en ga ik aan de kant maar da's eigenlijk wel ne mindfuck voor mij. Enerzijds denk ik van ik blijf gewoon normaal rijden zoals mij verteld is te doen maar anderzijds wil ik nie hebben dat ze te laat komen... Is da nu zo moeilijk even die sirene aantikken of is er iets da ik nie weet qua richtlijnen daaromtrent? Nog mensen die dit vaak tegenkomen?
                              Gebeurt zéér vaak.

                              Verstuurd met de postduif.

                              Comment


                              • geen sirene en zwaailichten = niet prioritair voertuig op dat moment.

                                Eigenlijk is die bestuurder van U aan't profiteren.

                                Comment


                                • Paar jaar geleden had ik een paar wagens achter mij een Hollandse ambulance rijden (prioritair). Mijn radio viel uit en begon te tuuten op het scherm kwam !!AMBULANCE!!. Eén keer voorbij werkte de radio weer perfect. Handig ding wat die mannen aan boord hadden. Heb het daarna wel nooit meer meegemaakt
                                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                    geen sirene en zwaailichten = niet prioritair voertuig op dat moment.

                                    Eigenlijk is die bestuurder van U aan't profiteren.
                                    Een prioritair voertuig is en blijft een prioritair voertuig of ze nu die blauwe lichten voeren en hun speciale geluidsinstallatie of niet.

                                    Artikel 37. Prioritaire voertuigen

                                    37.1. Prioritaire voertuigen zijn uitgerust met één of meerdere blauwe knipperlichten en een speciaal geluidstoestel overeenkomstig de bepalingen van de technische reglementen van de auto's of van de bromfietsen en motorfietsen.

                                    37.2. De blauwe knipperlichten moeten gebruikt worden wanneer het prioritaire voertuig een dringende opdracht uitvoert.

                                    Ze mogen gebruikt worden bij de uitvoering van elke andere opdracht.

                                    37.3. Het speciaal geluidstoestel mag slechts gebruikt worden wanneer het prioritaire voertuig een dringende opdracht uitvoert.

                                    37.4. Wanneer het verkeer door verkeerslichten wordt geregeld mag het prioritaire voertuig dat het speciaal geluidstoestel gebruikt, het rood licht voorbijrijden na te hebben gestopt en op voorwaarde dat zulks geen gevaar voor de andere weggebruikers oplevert.
                                    Enkel je gedrag ten opzichte van een prioritair voertuig is anders bij wel of geen gebruik van de speciale geluidstoestellen.

                                    Artikel 38. Gedrag tegenover prioritaire voertuigen die het speciaal geluidstoestel gebruiken

                                    Zodra het speciaal geluidstoestel het naderen van een prioritair voertuig aankondigt, moet elke weggebruiker onmiddellijk de doorgang vrijmaken en voorrang verlenen; zo nodig moet hij stoppen.
                                    En soms is het in het belang van de patiënt dat men vervoert dat men het speciale geluidstoestel niet (of zo weinig mogelijk) gebruikt...
                                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                    Comment


                                    • Als ik blauwe lichten zie ga ik opzij, met of zonder sirene. Kwestie van principe, ondanks wat de wet zegt.
                                      Net hetzelfde met snelheid. Ik kom regelmatig borden 70 tegen maar rijd dan 140 als het kan. Kwestie van principe, ondanks wat de wet zegt

                                      Comment


                                      • als ik een politie of ander voertuig zie zonder blauwe lichten of sirene aan, dan blijf ik gewoon rijden.
                                        als ik een voertuig zie met blauwe lichten, maak ik ruimte. is zowieso een prioriteit voertuig dan. sirene gebruiken ze niet altijd (maakt teveel lawaai en stoort de omwonenden). ambulances profiteren hier wel van, maar ze worden daar ook voor aan kant gezet hoor. ook electriciteitsbedrijven en techniekers van gas installaties mogen blauwe lichten voeren bij een dringende opdracht.

                                        ambulance met blauw licht aan, dat gestopt wordt door politie en ze hebben geen dringende oproep = boete. ambulanciers zijn ook maar gewone burgers hoor. die mogen uitzonderlijk dat blauw licht en sirene gebruiken, maar mag niet aan staan voor gewone opdrachten in tegenstelling tot politie die ze wel mogen gebruiken.

                                        blauwe lichten EN sirene, dan moet ge maken dat ge weg zijt.

                                        dat ze misbruik maken van hun blauw zwaailampen is mijn probleem niet. dat moet de politie maar oplossen, en dat doen ze ook.
                                        zo een 'burgerfirma' met blauw licht zullen ze begeleiden als het echt dringend is, en beboeten als het onterecht was
                                        Last edited by andydv; 23/10/2016, 08:03.

                                        Comment


                                        • Vlug jongens, nog even profiteren van de zeldzame plekjes waar je nog een beetje gas kan geven!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X