Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ben daar alle dagen zeker 9u aanwezig. Wagen kan je daar ook dagelijks spotten.
Verstuurd met de postduif.
Das de gamma zeker op de achtergrond? Had het zelf nog ni gezien. Als ge daar al is binnen geweest zijt zal je wsl mijn vriendin al gezien hebben, die werkt daar en ik kom daar ook soms met de MX-5, als ze is naar haar werk wil gevoerd worden.
Soms word je ook wel quasi verplicht om links te blijven rijden. Hoeveel keer komt het niet voor dat er een treintje ontstaat op het linkervak omdat de eerste van de rij niet opschiet of op kant wil gaan. Dan heb je inderdaad soms een leeg middenvak. Maar als je zelf 'correct' naar dat middenvak gaat dan rijdt je achterligger het gat dicht en een paar honderd meter verder rij je jezelf terug vast op het middenvak. Dan heb je jezelf gekloot en moet je alsnog terug links gaan invoegen. Is dat dan zoveel veiliger? Ik dacht het niet.
Dat is tegenwoordig nog een nieuw fenomeen. De eerste durft niet rijden en gaat niet sneller dan 93/94 om een colonne vrachtwagens in te halen.
Rolling eyes.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Een dommerik ook nog. Commentaar geven op de fouten van anderen, maar dan z'n eigen fouten op het net gooien.
Er zijn in al zijn filmpjes heelder stukken waar hij te snel rijdt. Niet heel veel te snel, maar wel genoeg om zijn moraalriddergedoe waardeloos te maken.
Dat is tegenwoordig nog een nieuw fenomeen. De eerste durft niet rijden en gaat niet sneller dan 93/94 om een colonne vrachtwagens in te halen.
Rolling eyes.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is geen nieuw fenomeen hoor, ik zie dat al 15 jaar op de snelwegen en zal daarvoor ook al wel zo geweest zijn.
Is ergens typisch he, in een treintje van 20 wagens zal er altijd wel ene bij zijn die tegen 110 voorbij een colonne vrachtwagens tuft... niet plezant, maar dat is die zijn volste recht he.
Als ge dan maar snelwegen met 2 baanvakken hebt kunt ge niet anders...
Het wordt dan wel weer anders als ze spitsstroken voorzien (vb die van brussel naar leuven, E40) en er dan geen camion op rijdt!! Er zijn dan eigenlijk 4 (!!) rijstroken beschikbaar: op de eerste (de spitsstrook) rijdt dan ne verdwaalde camion die wel de regels volgt, op het 2de vak rijden 80% van de camions, en dan beginnen ze mekaar nog eens in te halen zodat ge op 3 rijvakken met camions zit! En dan natuurlijk ne personenwagen die aan 100-110 op het uiterst linkse vak voorbij steekt... tja, daar kan je dat fenomeen eigenlijk vermijden maar de meeste 'camioneurs' kennen daar de regels niet goed en dan zit je dus nog met die miserie...
Zou misschien helpen als we minder camioneurs uit Polen en de Baltische staten op onze wegen zouden hebben... hoe ze daar hun rijbewijs halen dat snap ik nog steeds niet....
Toch wel hoor, vroeger inderdaad tegen 110, tegenwoordig is het gezakt tegen 94 dus. Onder het motto, we gaan het hier veilig houden. Het gevolg is dan natuurlijk dat er uit die colonne vrachtwagens altijd wel eentje is die eruit komt om zelf op jacht te gaan naar een plaats voor zijn voorganger.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
ze rijden idd trager. ik rijd al een 100km/h en vroeger werd ik masaal ingehaald.
tegenwoordig haal ik evenveel autos als vrachtwagens in. hoeveel dat ik er tegenwoordig zie waarbij vrachtwagens al autos beginnen inhalen.
of het ergste, vrachtwagen aan 90 rechts, en middenvak een auto aan 90.
dan versnel ik naar 110-120 en ga beide voorbij op het linkse vak, zak daarna weer naar rechts en binnen de 5min komt die middenvakrijder mij dubbelen en iets erna zit ik daar weer achter aan 90
Een totaal inhaalverbod voor vrachtwagens zou in feite kunnen helpen. Nu zie je opstoppingen wanneer een vrachtwagen voorbij steekt. Voor die enkele km per uur verschil op onze korte snelwegen kan dit toch niet uitmaken voor de vrachtwagens. Zou veiliger zijn ook vind ik.
ze rijden idd trager. ik rijd al een 100km/h en vroeger werd ik masaal ingehaald.
tegenwoordig haal ik evenveel autos als vrachtwagens in. hoeveel dat ik er tegenwoordig zie waarbij vrachtwagens al autos beginnen inhalen.
of het ergste, vrachtwagen aan 90 rechts, en middenvak een auto aan 90.
dan versnel ik naar 110-120 en ga beide voorbij op het linkse vak, zak daarna weer naar rechts en binnen de 5min komt die middenvakrijder mij dubbelen en iets erna zit ik daar weer achter aan 90
Vooral dat laatste inderdaad. Sinds een paar weken rij ik constant op CC precies op de limiet via de GPS. Sommige wagens haal ik van Brussel tot Tienen 4/5 keer in. Zijn ook altijd die mensen die in uwe dode hoek komen hangen.
ze rijden idd trager. ik rijd al een 100km/h en vroeger werd ik masaal ingehaald.
tegenwoordig haal ik evenveel autos als vrachtwagens in. hoeveel dat ik er tegenwoordig zie waarbij vrachtwagens al autos beginnen inhalen.
of het ergste, vrachtwagen aan 90 rechts, en middenvak een auto aan 90.
dan versnel ik naar 110-120 en ga beide voorbij op het linkse vak, zak daarna weer naar rechts en binnen de 5min komt die middenvakrijder mij dubbelen en iets erna zit ik daar weer achter aan 90
Klopt idd. Ik rijd nog steeds zoals vroeger 135 op teller, wat neerkomt op een echte 129. Vroeger zat je met die snelheid in de middenmoot, tegenwoordig wordt ik nog zelden voorbijgesstoken.
Een totaal inhaalverbod voor vrachtwagens zou in feite kunnen helpen. Nu zie je opstoppingen wanneer een vrachtwagen voorbij steekt. Voor die enkele km per uur verschil op onze korte snelwegen kan dit toch niet uitmaken voor de vrachtwagens. Zou veiliger zijn ook vind ik.
Probeer dan maar eens een afrit te nemen in de spits. Die mannen laten soms weinig plaats.
Ja, laat beroepschauffeurs die 10 uur per dag in de vrachtwagen zitten de traagste maar volgen en hun kas opfretten zodat pendelaars of fundrivers die een kwartiertje moeten rijden vrije baan hebben :-)
Die beroepschauffeurs verliezen met de 1km/u verschil waarbij ze soms inhalen op die 10u 10km. Dat is dus nog geen 10 minuten per dag. Maar ik geef u gelijk zenne . Zou gewoon in de spits niet mogen maar zelfs al staan die borden er, wordt helemaal niet naar gekeken.
Klopt idd. Ik rijd nog steeds zoals vroeger 135 op teller, wat neerkomt op een echte 129. Vroeger zat je met die snelheid in de middenmoot, tegenwoordig wordt ik nog zelden voorbijgesstoken.
Wat is nu eigenlijk de ideale snelheid? Ik rij altijd 130 op CC, maar dit zal uiteraard wel (licht) verschillen van merk tot merk?
Toont Waze (GPS) bvb de reëele snelheid? En hoeveel mag je dan in principe op CC rijden zonder dat je post krijgt de week erna?
Wat ik mij afvraag is, hoe zit het in de omringende landen, Frankrijk, Duitsland,Nederland met marges. Hoeveel boven de maximum reele/GPS snelheid (die een stuk onder de tellersnelheid ligt) moogt ge daar gaan voordat ge 'hangt'?
men hanteert tussen de 6 en 10% correctiemarge, alsook dat uw teller zelf de snelheid overschat (afhankelijk van auto tot auto alsook de staat van de banden: hoe ouder een band hoe kleiner die wordt).
Maar snelheid via gps gemeten komt het dichtst in de buurt van wat je werkelijk rijdt. Dus zou je met 130 op de CC er heel vaak onderuit komen als het snelheidsboetes betreft.
Comment