Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door forn9 Bekijk Berichten
    128 op gps, nog nooit een boete binnengekregen.

In NL 138 op gps, ook in Tsjechië was dat 138 geloof ik.
    Hoeveel is dat dan uw op teller, 128 op de GPS? Bijna 140 toch?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
      Inderdaad, net geen 140 op de teller.

Comment

• In Tsjechië altijd 145 op Coyote nog nooit iets gezien.

Ik weet zelf niet of Tsjechië verstuurd naar België, ik vermoed eigenlijk van niet. Het laatste jaar al 7-8 keer naar ginder gereden.

Comment

Bij mij is 129 op GPS 135 op de teller. Nog nooit een boete gekregen. Zelfs niet in een trajectcontrole.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
            Er zijn in al zijn filmpjes heelder stukken waar hij te snel rijdt. Niet heel veel te snel, maar wel genoeg om zijn moraalriddergedoe waardeloos te maken.
            En nog liegen over de echte situatie aldaar ook.
            Typisch zo'n verzuurd en onverdraagzaam ventje, onze 'JBH motovlogs'.

Comment

• voilà, licht geldt enkel als je het rechts voorbijrijd (enfin dat type van licht toch)
              www.peugeotforum.be

Comment

• Ik probeer te begrijpen wat je wil zeggen... dat licht telt enkel als je er rechts voorbij gaat?

Dus op de rijbaan knal je gewoon door rood? Want het telt niet?
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Ik rij nooit met de fiets en weet niet of er aparte regels zijn, maar mag je met een fiets door rood rijden (vb. om rechtsaf te draaien)?

Ik snap de hetze niet. Dacht dat rood rood was, altijd en overal.

Comment

• Er staan vaak herhalingslichten links aan de overkant van het kruispunt...soms stoppen buitenlanders ervoor

Reglement voor fiets en auto is gelijk, alleen rechtse lichten tellen

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• Ok, dus dan moet je ze langs links passeren. Vandaar de verwarring met flappy's post. Thx!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                        Wat ik mij afvraag is, hoe zit het in de omringende landen, Frankrijk, Duitsland,Nederland met marges. Hoeveel boven de maximum reele/GPS snelheid (die een stuk onder de tellersnelheid ligt) moogt ge daar gaan voordat ge 'hangt'?
                        5% in Frankrijk en Duitsland, naar mijn weten.

Comment

129 op mijn zomerbanden, 133 op mijn winterbanden

Comment

• Pfffff dat mensen eerst naar hun eigen fouten zien...
                            Als ik een dashcam zou hebben (overweeg het toch voor mn volgende wagen) dan zou ik zeker geen filmpjes posten van andermans stommiteiten... ga het hen dan gewoon in't gezicht zeggen , dan leren ze misschien bij...
                            En bovendien, als ik filmpjes zou posten van mijn hypothetische webcam, dan zou iedereen kunnen zien hoe ik met 200kmph over de highway vlam... (maar alleen als de situatie het toelaat he, zegt iedereen dan )

edit: allez, 200 op de teller - dat is dan slechts iets van een 180 of zo...
                            Last edited by erik219; 28/10/2016, 12:28.

Comment

• Da's ook de reden dat ik geen dash cam wil, je filmt je eigen snelheidsovertredingen ermee... En alle gesprekken in de wagen. Wat als ik met mijn maitresse zit in de auto (tja, 'k ben in mijn midlife, dan MOET je een maitresse en een moto hebben)

Comment

• Een citroen c3 heeft tegenwoordig optioneel en dashcam in de binnenspiegel
                                autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Da's ook de reden dat ik geen dash cam wil, je filmt je eigen snelheidsovertredingen ermee... En alle gesprekken in de wagen. Wat als ik met mijn maitresse zit in de auto (tja, 'k ben in mijn midlife, dan MOET je een maitresse en een moto hebben)
                                  dan laat je alles toch overschrijven.
                                  1 van mijn cams is zo ingesteld dat hij alle 10min zijn eigen beeldmateriaal overschrijft.
                                  als ik op het knopje met de gevaarsdriehoek druk, gaat die dat ene filmpje behouden en een nieuw starten. het behouden filmpje wordt niet overschreven.
                                  dus in onze auto kan je maximaal 10min aan beeld/geluid opvragen.

ik denk niet dat er al een wet is waarbij jij je eigen beeldmateriaal moet afstaan om een boete tegen u aan te tonen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                    En bovendien, als ik filmpjes zou posten van mijn hypothetische webcam, dan zou iedereen kunnen zien hoe ik met 200kmph over de highway vlam... (maar alleen als de situatie het toelaat he, zegt iedereen dan )
                                    Ge kunt veel redenen hebben om een dashcam te plaatsen eh. Een is om anderen te kunnen verwijten en u zelf beter te voelen. Een andere kan zijn dat als ge uw reputatie tegenhebt, ge in geval van een probleem daarmee nog kunt aantonen dat ge nog best braaf zijt als de situatie het vraagt. Daarom moet ge nog niks posten.
                                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      En nog liegen over de echte situatie aldaar ook.
                                      Typisch zo'n verzuurd en onverdraagzaam ventje, onze 'JBH motovlogs'.
                                      Interessant, maar wie had nu gelijk in deze discussie? Dat licht staat toch links van de fietser, moet die dan wel stoppen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                        Interessant, maar wie had nu gelijk in deze discussie? Dat licht staat toch links van de fietser, moet die dan wel stoppen?
                                        Naar de letter van de wet had de fietser moeten stoppen; op de plaats waar de fietser het rode licht voorbij reed stond het rechts van de fietser.

Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Het gaat niet over gelijk of geen gelijk hebben. Volgens de letter van de wet is die fietser uiteraard in fout. Het gaat over het feit dat onze motorrijder zich nogal denigrerend en stigmatiserend uitlaat over die fietser en meer bepaald over fietsers in het algemeen. En van mij mag ie zo'n stoere praat verkopen. Maar lieg dan ook niet over de situatie aldaar. Hij beweert in zijn youtube commentaar dat het fietspad wat verder niet berijdbaar is en de fietsers gedwongen worden de rijbaan te gebruiken, maar dat is gewoon gelogen. Zie je op de foto's overduidelijk, en ik kom er ook dikwijls op training. Niets mis met die fietspaden, perfect berijdbaar in beide richtingen. Hij heeft het filmpje ook gemanipuleerd door het verkeerslicht aan de andere kant (waar het wel links van het fietspad staat, omdat er daar plaats voor is!) eruit te knippen. En hij mag van mij het moraalriddertje uithangen hé, maar kom dan niet af met filmpjes waarin je zelf zondigt tegen het verkeersreglement (bvb voorbij steken over de volle lijn).

Comment

Working...
                                          X