Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mag je eigenlijk, wanneer je op de binnenkant van het rondpunt zit, even blijven stilstaan tot je kan afslaan?
    Als ik aan een rondpunt rechtdoor of links moet neem ik meestal de binnenkant, dan zijn er ook die de binnenkant nemen die rechts moeten en u meestal nog is de pas afsnijden ook. Als ik rechts moet neem in de buitenkant.

Comment

• in dat geval, rij je dan niet beter nog een keer rond?

stilstaan op een rotonde is not done, imo.

Comment

• Net om die reden rijden meesten dan liever meteen rechts.
        Dus om vervelende situaties, zoals stilstaan (wat ik ook niet zou doen), of er zich tussen te moeten wringen, net te vermijden.
        En op echt drukke momenten heeft het geen zin om nog eens extra rond te rijden, want als je terugkomt aan je afslag, kan je er vaak nog altijd niet tussen, zo kan je blijven rondrijden.

Comment

• Turborotondes zijn veel efficienter. Ken er maar ene en da's tegen Maasmechelen. Zullen er ongetwijfeld nog meer zijn.

Comment

• Kunt het ook anders bekijken, diegene die rechts op het rondpunt komen storen u meestal niet om dan de afslag te nemen, omdat ze toch moeten wachten. Het zijn meestal die die gelijk me u vertrekken en uiteindelijk links moeten, dus bijna volledig rond.

Als je rechtdoor of links moet ben je toch veel sneller door een rondpunt als je de binnenkant neemt dan dat je rechts staat aan te schuiven. Nog is rond rijden doe ik nooit, zoals Vitus zegt, je kan dan blijven rondrijden. Ik kom wel is tot stilstand, maar vaak kan ik snel genoeg weer voortrijden.
            Last edited by ; 30/10/2016, 11:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Turborotondes zijn veel efficienter. Ken er maar ene en da's tegen Maasmechelen. Zullen er ongetwijfeld nog meer zijn.
              Inderdaad, ken er zo wel enkele.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                Ik rij altijd via dat wegje, versta niet dat meer volk die bypass niet gebruikt
                Helpt dikwijls niet veel als het druk is maar wordt inderdaad zeer weinig gebruikt, verschiet daar ook altijd van. Ik moet meestal net achter het gebouwtje zijn...
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Bij drukte beter niet

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• daar moet ge durven, of met een oude wagen rijden. ik probeer altijd in te schatten welke autos trager zijn, en daar ga ik nog voor.
                    lukt dat niet, dan ga ik mee rond, en wanneer de auto rechts van mij eraf gaat, dan schuif ik naar zijn plaatsje rechts.

wie in aalst de E40 afrijd, zal dat rond punt kennen, daar kunt ge met 2x rond het rond punt rijden nog steeds sneller zijn dan rechts mee aanschuiven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Enerveerde me daarstraks zo hard aan een middenvaksrijder da'k eens getoeterd heb. Hij verschoot nogal, was precies of hij wakker werd. Direct zijn pinkerke op en rechts, hij had het toch begrepen. Kan mij daar echt in opjagen. Rijdt er zo ene aan 100 op het middenvak en aan 110 ene op de derden band. Da's echt uw geduld op proef stellen...
                      Doet me denken, kheb gisteren uit frustratie toch ook nog es goed getoeterd. Zaterdagavond onderweg naar Mechelen, kvond al dat het eigenlijk heel aangenaam verkeer was. Tot dan natuurlijk dat ik (cruisecontrol op 125-127) helemaal links zat om een treintje van 2-3 auto's op het middenvak (schat kleine 120?) voorbij te steken, en dat er dan direct ene vlak in mijn gat komt hangen en met zijn lichten begint te flikkeren.

Ik begrijp zulke mensen niet. Wat verwachten ze? Dat ik de auto's rechts van mij van de weg rij? En ik ga me ook zeker niet laten opjagen om zelf te snel te rijden tegen mijn wil in.

Comment

• Ligt eraan hoe kort ge voor die op het linkse vak insneed, als er 20 meter voor mij iemand een treintje begint voorbij te steken met 5 km/u sneller zou ik me ook ergeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door poolhaas Bekijk Berichten
                          Ligt eraan hoe kort ge voor die op het linkse vak insneed, als er 20 meter voor mij iemand een treintje begint voorbij te steken met 5 km/u sneller zou ik me ook ergeren.
                          Ik zat al zeker aan de derde auto. Maar zolang ik niet voor hem inschiet mag dat niet uitmaken, in iemands gat gaan plakken en met uw lichten beginnen flikkeren omdat ge persé de wet aan uw laars wilt lappen. Flikker dan op.

Comment

• Chill kerel, vroeg gewoon of ge voor die jong insneed.

Comment

• Mij vandaag ongelooflijk hard geërgerd aan Fransen. Eerst ene die met 100 per uur links bleef hangen (met zijn gsm bezig) en op het moment dat ik dichter kwam op zijn rem ging staan.

Maar wat verder helemaal de moeite, in de wegenwerken op de E42 waar je 70 mag gingen ze met twee auto's alles vlot voorbij om na de werken met 80kmh gewoon naast elkaar te rijden, blijkbaar waren ze elkaar aan 't filmen en grappig aan 't doen ofzo. Toen mijn claxon bijna versleten was begonnen ze nog agressief te doen ook, wtf man ...

Comment

• Ik erger mij aan mensen die 10 per uur minder op de teller rijden dan toegestaan.

Comment

• Situatie: boerebaantje met nul verlichting en beetje nevelig (20u 's avonds)
                                  Auto komt van rechts maar voert geen licht, wordt aangereden.
                                  Volgens polies is de aanrijder in fout (voorrang van rechts genegeerd)
                                  Maar je moet natuurlijk eerst wel zien dat er iemand komt vooraleer je voorrang kunt geven...
                                  Hoe zit dat?
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                    Situatie: boerebaantje met nul verlichting en beetje nevelig (20u 's avonds)
                                    Maar je moet natuurlijk eerst wel zien dat er iemand komt vooraleer je voorrang kunt geven...
                                    Hoe zit dat?
                                    Zal wel verzekeringszever worden. Ooit zo eens bijna frontaal op een gezeten die zonder lichten uit de andere richting kwam toen ik net ging inhalen.

Comment

• Iemand die voorrang heeft kan je weinig tegenin brengen denk ik?

Bij mij hebben ze ooit geprobeerd er onderuit te geraken door te beweren dat ik te snel reed...
                                      enfin, 2 getuigen (domme broers) die er woonde vonden het nodig om hun frustraties eens op mij af te reageren,
                                      ik trok in het begin van de straat eens op, maar bij het kruispunt reed ik zelfs geen 50 meer omdat ik de baan niet kende en een duidelijk overzicht wou bewaren.
                                      Tegenpartij had mij echter niet gezien en verklaarde -aangezien er een getuige was- dat ik waarschijnlijk te snel reed.
                                      Goed geprobeerd, mij niet gezien en toch verklaren dat ik te snel reed.
                                      Daar is geen discussie over geweest achteraf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                        Situatie: boerebaantje met nul verlichting en beetje nevelig (20u 's avonds)
                                        Hoe zit dat?
                                        Staat helaas niets over in het wetboek. Alleen als ge uit een verboden rijrichting komt, verliest ge de voorrang.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Ik erger mij aan mensen die 10 per uur minder op de teller rijden dan toegestaan.
                                          60 is the new 70.

Comment

Working...
                                          X