Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    Iemand die voorrang heeft kan je weinig tegenin brengen denk ik?
    Als je die niet kon zien komen toch wel dacht ik?
    Als je op boerebanen om 20u al moet beginnen anticiperen op 'er zou maar eens iemand zonder lichten moeten afkomen' dan kunnen we maar beter weer met z'n allen op paard en kar overschakelen
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
      Als je die niet kon zien komen toch wel dacht ik?
      Als je op boerebanen om 20u al moet beginnen anticiperen op 'er zou maar eens iemand zonder lichten moeten afkomen' dan kunnen we maar beter weer met z'n allen op paard en kar overschakelen
      Ik wil niet zeggen dat je ongelijk hebt, maar 't is alleen moeilijk te bewijzen (woord tegen woord) zodoende blijft er maar één zekerheid over, de voorrangsregel. Ik ben geen expert terzake, maar 't is haast de logica zelve. (Hoop dat ik geen gelijk heb)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Ik wil niet zeggen dat je ongelijk hebt, maar 't is alleen moeilijk te bewijzen (woord tegen woord) zodoende blijft er maar één zekerheid over, de voorrangsregel. Ik ben geen expert terzake, maar 't is haast de logica zelve. (Hoop dat ik geen gelijk heb)

        dat is zo.. een dashcam had kunnen helpen.
        Last edited by Unterschlagen; 31/10/2016, 23:07.

        Comment


        • Hoe zit het eigenlijk met vrachtwagens, moeten die niet verplicht een begrenzer hebben? Of ben ik mis?
          Zaterdag nog eens naar zee gereden en 't viel mij op dat er toch een aantal vrachtwagens +90 reden (of zo leek het toch). Één keer achter een vrachtwagen gehangen met 104 op gps en 't was een Belg.
          2012 Abarth 500 'esseesse'

          Comment


          • een vrachtwagen zonder trailer of met een lege dan waarschijnlijk?
            lets have some more member berries

            Comment


            • Ik heb een vriend die zijn begrenzer kan omzeilen door al rijdend gewoon even zijn contact aan/uit te doen.
              Spel rijdt daarna gewoon 120.
              Heeft me dat eens gedemonstreerd een das toch verschieten.

              Verstuurd met de postduif.

              Comment


              • Rij contenu tss een camionmuur en stel vast dat dat toch heel uitzonderlijk is, trucks die boven de 90 gps snelheid gaan, veel vaker 87 zelfs dan effectief 90

                Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  een vrachtwagen zonder trailer of met een lege dan waarschijnlijk?
                  Hong een trailer achter, of die leeg of vol was kon ik niet zien natuurlijk.

                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  Rij contenu tss een camionmuur en stel vast dat dat toch heel uitzonderlijk is, trucks die boven de 90 gps snelheid gaan, veel vaker 87 zelfs dan effectief 90

                  Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                  Was ook maar ene waarbij ik het kon vaststellen (door erachter te rijden). Af en toe zag ik er eentje waarvan ik het gevoel had dat die sneller ging als 90 (als ik 120 reed en die trager voorbij stak als normaal) maar gevoel wil nog niets zeggen natuurlijk.
                  2012 Abarth 500 'esseesse'

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                    Hoe zit het eigenlijk met vrachtwagens, moeten die niet verplicht een begrenzer hebben? Of ben ik mis?
                    Zaterdag nog eens naar zee gereden en 't viel mij op dat er toch een aantal vrachtwagens +90 reden (of zo leek het toch). Één keer achter een vrachtwagen gehangen met 104 op gps en 't was een Belg.
                    Of het was bergaf, en een oude vrachtwagen die enkel vermogen begrensd maar niet remt, of jouw snelheidsmeter gaat niet juist.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                      Of het was bergaf, en een oude vrachtwagen die enkel vermogen begrensd maar niet remt, of jouw snelheidsmeter gaat niet juist.
                      Bwaa, ik vertrouw gps snelheid toch redelijk goed. Was op den E313 bij Ranst (richting ring van antwerpen). Denk niet dat het daar hard bergaf gaat.
                      2012 Abarth 500 'esseesse'

                      Comment


                      • sommigen gaan weldegelijk sneller, ook zelf al gemerkt. Ooit achter eentje gehangen op de E314 richting Nederland, was wel eentje van Mercedes Racing Team :p

                        Comment


                        • er zullen er zijn die met hun begrenzer foefelen, maar dat zijn echt uitzonderingen (en véél minder dan dat er luxvoituurs te hard gaan )

                          Comment


                          • Ik zit toch 6 tot 10 keer meer op de baan dan de meesten hier en ik kom dit bijna nooit tegen. Zijn inderdaad echt uitzonderingen vrachtwagens die 93+ gaan.


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Zo'n snelheidsbegrenzer moet ook worden gekeurd hoor .
                              Volgens mij zijn er meer vrachtwagens die minder dan 90 rijden dan dat er zijn die meer dan 90 rijden.
                              Trouwens op topsnelheid (die 90 dus) maakt dat toch niet uit op de vrachtwagen geladen of leeg is. Vanaf 90 mag je met twee voeten op die pedaal duwen, harder gaat het niet.
                              De enige manier om ietsje harder te rijden is volgens mij 1. de snelheidsbegrenzer laten afstellen op 90 met versleten banden
                              2. nieuwe banden leggen : wel dezelfde maat nemen
                              3. het hogere profiel zorgt voor een grotere bandomtrek, dus bij een zelfde aantal omwentelingen van het wiel een hogere snelheid .

                              Comment


                              • Zwalpers...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                  Of het was bergaf, en een oude vrachtwagen die enkel vermogen begrensd maar niet remt, of jouw snelheidsmeter gaat niet juist.
                                  Of paardencamion.

                                  Comment


                                  • ...dat zijn intussen mobil-homes met andere (geen) beperkingen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                                      Zo'n snelheidsbegrenzer moet ook worden gekeurd hoor .
                                      Volgens mij zijn er meer vrachtwagens die minder dan 90 rijden dan dat er zijn die meer dan 90 rijden.
                                      Trouwens op topsnelheid (die 90 dus) maakt dat toch niet uit op de vrachtwagen geladen of leeg is. Vanaf 90 mag je met twee voeten op die pedaal duwen, harder gaat het niet.
                                      De enige manier om ietsje harder te rijden is volgens mij 1. de snelheidsbegrenzer laten afstellen op 90 met versleten banden
                                      2. nieuwe banden leggen : wel dezelfde maat nemen
                                      3. het hogere profiel zorgt voor een grotere bandomtrek, dus bij een zelfde aantal omwentelingen van het wiel een hogere snelheid .
                                      ja, maar dan moeten de versleten banden er weer op voor elke controle...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                        ja, maar dan moeten de versleten banden er weer op voor elke controle...
                                        Daar gaan er hun weinig mee bezig houden en zeker met de vernieuwing van de vloot van de laatste jaren.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                          Ik heb een vriend die zijn begrenzer kan omzeilen door al rijdend gewoon even zijn contact aan/uit te doen.
                                          Spel rijdt daarna gewoon 120.
                                          Heeft me dat eens gedemonstreerd een das toch verschieten.

                                          Verstuurd met de postduif.
                                          ooit eens bus gepakt van singapore naar kuala lumpur. hier zijn de bussen na de vrachtwagens de traagste op de baan, daar de snelste. zoeven er autos voorbij aan 130 - 140. wel mega goede autostrade.

                                          zijn ook wel (saaie) video's van te vinden.https://www.youtube.com/watch?v=KcfloZTnkag

                                          Comment

                                          Working...
                                          X