Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Alternatief voor wat? Een alternatief om nog meer van ons geld in die bodemloze put in Brussel te smijten?
    Een reden om geld uit onze zakken te halen vinden ze toch wel.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Alternatief voor wat? Een alternatief om nog meer van ons geld in die bodemloze put in Brussel te smijten?
      Een reden om geld uit onze zakken te halen vinden ze toch wel.
      Een alternatief voor 't fileprobleem hé slimmeke...

      Comment


      • De ergste files worden veroorzaakt door ongevallen met vrachtwagens, daar gaat ge niet veel aan kunnen doen met een kilometerheffing.
        Is er een andere mogelijkheid om daar iets aan te doen? Ik vrees er voor.
        Om wagens van de weg te halen is er één optie en dat is iedereen waarvoor dat mogelijk is thuis te laten werken, dat zou al heel wat auto's van de weg halen.
        Tweede is het openbaar vervoer verbeteren.

        En als ze nog wat extra willen verdienen, de buitenlanders die onze wegen gebruiken laten betalen natuurlijk.
        Last edited by knight-rider; 30/11/2016, 22:26.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          De ergste files worden veroorzaakt door ongevallen met vrachtwagens, daar gaat ge niet veel aan kunnen doen met een kilometerheffing.
          Is er een andere mogelijkheid om daar iets aan te doen? Ik vrees er voor.
          Om wagens van de weg te halen is er één optie en dat is iedereen waarvoor dat mogelijk is thuis te laten werken, dat zou al heel wat auto's van de weg halen.
          Tweede is het openbaar vervoer verbeteren.
          Ik denk dat het probleem zichzelf wel zal oplossen.
          Zoals de regering nu bezig is met altijd maar alles duurder te maken.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            De ergste files worden veroorzaakt door ongevallen met vrachtwagens, daar gaat ge niet veel aan kunnen doen met een kilometerheffing.
            Is er een andere mogelijkheid om daar iets aan te doen? Ik vrees er voor.
            Om wagens van de weg te halen is er één optie en dat is iedereen waarvoor dat mogelijk is thuis te laten werken, dat zou al heel wat auto's van de weg halen.
            Tweede is het openbaar vervoer verbeteren.

            En als ze nog wat extra willen verdienen, de buitenlanders die onze wegen gebruiken laten betalen natuurlijk.
            De files worden veroorzaakt doordat er teveel verkeer is op ons wegennet, teveel verkeer is meer kans op ongevallen.

            Meer thuiswerk is maar mogelijk voor een klein gedeelte van de beroepsbevolking. Investeren in een beter openbaar vervoer kost nog jaren aan inspanningen, en dan moeten we nog gebruik willen maken van dat verbeterde openbaar vervoer. We staan tegenwoordig meer stil dan dat we rijden, er is nu actie nodig. Ook is in Nederland bewezen dat het aanleggen van extra rijstroken, maar even een oplossing is geweest voor het fileprobleem. Maar daar staan ze nu ook al terug stil.

            Comment


            • Om eerlijk te zijn ben ik er qua levenskwaliteit serieus op vooruitgegaan nu ik nauwelijks nog langs de drukke verkeersassen Brussel of Antwerpen moet. Vooral Antwerpen ziet er iedere dag dramatisch uit als ik verkeerscentrum check, begrijp niet goed dat zoveel mensen die strijd iedere dag willen voeren... ik zou al lang verhuisd zijn (hetgeen ik effectief gedaan heb, zowel werk als privé andere locatie gevonden).

              Comment


              • Op een vroege maandagmorgen toch ééns stevig in de ankers mogen gaan:

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                  Om eerlijk te zijn ben ik er qua levenskwaliteit serieus op vooruitgegaan nu ik nauwelijks nog langs de drukke verkeersassen Brussel of Antwerpen moet. Vooral Antwerpen ziet er iedere dag dramatisch uit als ik verkeerscentrum check, begrijp niet goed dat zoveel mensen die strijd iedere dag willen voeren... ik zou al lang verhuisd zijn (hetgeen ik effectief gedaan heb, zowel werk als privé andere locatie gevonden).
                  Soms kan je uiteraard moeilijk anders. Vertegenwoordigers, zakenmensen enzomeer moeten dikwijls wel met de auto. Het probleem is dat er daar ook velen in die file staan die best wel doenbare alternatieven hebben. En ik denk wel dat een kilometerheffing daar iets aan zou kunnen doen. En nee, ik ben geen voorstander van dat rekeningrijden, maar dar er iets moet gebeuren op korte termijn. Dat staat wel vast.

                  Comment


                  • Klopt. Niemand betaalt graag meer.
                    Maar deze situatie is gewoon niet houdbaar. Dat moet nu toch duidelijk zijn.
                    Ik woon in de Westhoek en sta nauwelijks 4-5 keer per jaar in een file. Ik zou het niet kunnen dag in dag uit. Ik zou gek worden.

                    Filles komen door ongelukken, ongelukken komen door het mega drukke verkeer. En zo raak je in een vicieuze cirkel. Dat we met 3 steden in de file-top 10 staan wereldwijd is toch niet normaal meer...
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                    Comment


                    • salariswagens zijn het probleem

                      Comment


                      • Ik ben normaal gezien pro snelheidscontroles maar die mobiele Gentse flitspaal staat echt op een heel flauwe locatie nu vind ik. Echt frustrerend. Ik rijd meestal geen 70 waar dat mag en dat deed ik nu ook niet omdat het donker was. Legde een heel rustig en veilig traject af.
                        Kom ik daarnet om 12u 's nachts in het dorp van Zwijnaarde waar 0,0 van activiteit is, geen horeca, geen beweging, iedereen naar bed, doods en word ik daar bij een dikke 40 km per uur (wat al zeker als aangepaste snelheid te beschouwen valt gezien de omstandigheden) geflitst door die paal. Echt flauw.
                        30 per uur in de stad, ook 's nachts, vind ik voor de fietsers en voetgangers zeker een goeie zaak maar zo radicaal flitsen is niet sensibiliserend.
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                        Comment


                        • Rij ik gisteren op de E17, komt daar een wagen continu flitsend met z'n grootlichten afgereden. Was donker, dacht al dat 't flikken waren omdat ik een 150 reed. Bleek een Citroen Saxo te zijn met Franse nummerplaten.

                          Comment


                          • Na 't pikken maak je je best snel uit de voeten hé.

                            Comment


                            • K heb er een paar tiental kilometer vlak achter gereden.. Plots hebben ze dan bruusk een afslag naar een pompstation genomen. Vraag me af waarom ze zo met hun lichten moesten pinken, was bijna geen verkeer, derde band was leeg. Ze reden richting binnenland, zouden ze dan al gepikt hebben lol?

                              Comment


                              • hadden misschien in frankrijk gepikt?

                                Comment


                                • Of drugs halen ? K zou in ieder geval dan toch iets minder opzichtig rijden

                                  Comment


                                  • dat links gezeik over ronaldo zijn belastingontwijking

                                    Comment


                                    • de erger draad is 1 van mijn favo's en nu pas zichtbaar voor mij

                                      Comment


                                      • Gisteren ook weer een paar ergernissen.
                                        Eerst in de namiddag, ik sta voorgesorteerd om links af te gaan, nog enkele auto's voor mij.
                                        Licht gaat op groen komt er plots nog iemand met een camionet van rechts (rijvak om rechtdoor te rijden) voor mij in gereden zonder pinker of wat dan ook.
                                        Weer zo eentje die zich te goed voelde om achteraan aan te schuiven.

                                        Dan een vrachtwagen die voor mij vertraagd en neer rechts gaat, zonder pinkers, zonder iets aan te geven.
                                        Ik zet mijn pinker naar links op om hem voorbij te gaan en begin met inhalen, ineens komt die naar links (nog steeds zonder pinkers) en zet hem schuin over de straat om achteruit in te rijden.
                                        Terwijl ik claxoneer begint die gewoon achteruit in te rijden en moet ik weer achteruit rijden of hij rijd gewoon tegen mij.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • Last edited by knight-rider; 10/12/2016, 21:02. Reden: Dubbelpost door flippend forum ....
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X