Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    De mensen zijn die automatische dingen zo gewoon dat ze vergeten dat je ooit nog je lichten manueel moet opzetten hé.
    De vooruitgang van de achteruitgang.

    Wat mij ook opvalt is dat er veel te weinig afstand wordt gehouden! Tegen 90 km/u komen ze gewoon tot op 2 meter, als het al niet minder is, in u gat rijden!
    Zo zie ik zo vaak treintjes rijden, ni normaal!

    Alex Agnew: "Jullie rijden allemaal als debielen!"

    Comment


    • Ik rijd met een leerling over een verbindingsweg met aangepaste snelheid wegens de mist (we mochten 70 en deden 60). Het voertuig achter ons had blijkbaar niet hetzelfde geduld en stak voorbij over de witte lijn en in lichte bocht naar links. Een tegenliggend voertuig, licht grijs van kleur en zonder lichten welke heel slecht opgemerkt kon worden zorgde meteen voor problemen. Ik heb mijn rempedaal dan maar gebruikt om te vermijden dat zowel degene die inhaald, als de tegenligger en wij tegen elkaar zouden opknallen.
      Goed bezig van de twee andere chauffeurs. Bedankt dat je als lichtend voorbeeld hebt willen optreden om de leerling het belang te laten zien van aangepaste snelheid, verkeersinzicht en waarom je je lichten bij mist moet aanzetten.
      Als ik degen die voorbij stak attenteerde op zijn suïcidale actie met de grote lichten, kreeg ik de vier pinkers als schamele reactie.

      Gelukkig nieuwjaar iedereen!!
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        Ik rijd met een leerling over een verbindingsweg met aangepaste snelheid wegens de mist (we mochten 70 en deden 60).
        Gewoon een vraag aan een rij-instructeur:
        Is bij mist rijden aan 60 km/u op een plaats waar in perfecte weersomstandigheden de maximumsnelheid beperkt is tot 70 km/u een "voldoende aan de omstandigheden aangepaste snelheid" ?

        Comment


        • ik hanteer op dat moment een snelheid wat we hebben op basis van zichtbaarheid. Als we ongeveer 100m ver kunnen zien, is die 60 km/h zeker niet overdreven. We doen dan ongeveer 16 à 17 m/s en laat ons voor die afstand voldoende tijd om deftig iets op te merken alsook op tijd tot stilstand te kunnen komen. En het was 60 op de teller wat zich concreet vertaalt naar ongeveer 55 in het echt.
          De persoon die ons inhaalde dacht daar anders over en heeft daardoor bijna een ongeval veroorzaakt. De tegenligger zonder lichten evengoed. 't is door mijn ingrijpen dat het niet gebeurd is.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • Hopelijk niet te veel stres voor de rest van de les voor de leerling

            Comment


            • bijlange niet. Dat moet ge onmiddellijk met de leerling ter plekke een plaats geven en doordoen. Ik hou die trouwens bezig genoeg dat die daar niet teveel meer over kan nadenken.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • Bij mist op de snelweg hangt mijn snelheid enorm af van wie er voor mij rijdt. Zie ik de lichten van een auto voor mij op 200m dan zie ik niet snel reden om trager te rijden. Ik weet dat er niks tussen mij en die auto is en ik heb tijd om te reageren. Zie ik niemand voor mij dan ligt de zaak meteen heel anders. Misschien is er een dichte mistbank verderop, misschien niet.
                Dan heb ik nog lantaarnpalen om een idee te hebben. Minder goed maar bruikbaar. Als die niet branden dan hebt ge echt 'mistrijden' en gaat de snelheid een stuk naar beneden.
                Last edited by Den Paarse Capri; 05/01/2017, 14:44.
                30 jaar Mr Yuge!

                Comment


                • Ik zag laatst nog iemand op de baan rijden zonder lichten, eenmaal aan de rode lichten wanneer we naast elkaar stonden teken gedaan naar haar (kheb echt alle gebarentaal gebruikt, zelfs met mijn vinger naar haar koplampen gewezen) maar ze snapte niet wat ik bedoelde. Dom, dommer, domst.

                  Wat betreft het rijden in dit weer of mist, heb het idee dat veel mensen denken dat ze onoverwinnelijk zijn met winterbandjes. Had laatst eentje dat in mijn gat begon te rijden en zelfs zijn faren 2 keer opzette om te zeggen dat ik sneller moest rijden (ik reed nochtans 100 op een mogelijk glad wegdek en op de middenstrook). Rechterbaan en linkerbaan waren nochtans volledig vrij, na 2 middelvingers van mijn kant besluit meneer om mij langs rechts in te halen. Logica.

                  Denken mensen nu trouwens serieus dat als ze hun faren beginnen op te zetten of in iemands gat beginnen te rijden, hun voorligger effectief dan sneller zal rijden? Alé ze proberen maar, maar ik heb meer de neiging om dan te vertragen om ze nog meer te ambeteren maar sneller rijden voor iemand anders ga ik niet doen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Fuerza Bekijk Berichten
                    Ik zag laatst nog iemand op de baan rijden zonder lichten, eenmaal aan de rode lichten wanneer we naast elkaar stonden teken gedaan naar haar (kheb echt alle gebarentaal gebruikt, zelfs met mijn vinger naar haar koplampen gewezen) maar ze snapte niet wat ik bedoelde. Dom, dommer, domst.

                    Wat betreft het rijden in dit weer of mist, heb het idee dat veel mensen denken dat ze onoverwinnelijk zijn met winterbandjes. Had laatst eentje dat in mijn gat begon te rijden en zelfs zijn faren 2 keer opzette om te zeggen dat ik sneller moest rijden (ik reed nochtans 100 op een mogelijk glad wegdek en op de middenstrook). Rechterbaan en linkerbaan waren nochtans volledig vrij, na 2 middelvingers van mijn kant besluit meneer om mij langs rechts in te halen. Logica.

                    Denken mensen nu trouwens serieus dat als ze hun faren beginnen op te zetten of in iemands gat beginnen te rijden, hun voorligger effectief dan sneller zal rijden? Alé ze proberen maar, maar ik heb meer de neiging om dan te vertragen om ze nog meer te ambeteren maar sneller rijden voor iemand anders ga ik niet doen.
                    Misschien was dat faren wel om aan te duiden dat u op het meest rechtse rijvak hoort te rijden als dat vrij is...

                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                    Comment


                    • dan kunt ge dat op een andere manier aanduiden ipv zo agressief te gaan doen. Met het weer van gisteren was het gewoon erg oppassen. Met de leswagen verschillende malen op een gevaarlijke plek voorbij gestoken geweest omdat de chauffeur blijkbaar dacht dat het daar ok was om door te vlammen. En vooral weer veel auto's gezien zonder lichten aan. Ge vraagt u dan toch echt af waar mensen mee bezig zijn op dat moment. Met autorijden dan toch niet.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                        Misschien was dat faren wel om aan te duiden dat u op het meest rechtse rijvak hoort te rijden als dat vrij is...
                        Inderdaad, en blijkbaar is het een gewoonte om op het middenvak te rijden als ge al niet meer beseft waarom er geflitst wordt^^

                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        dan kunt ge dat op een andere manier aanduiden ipv zo agressief te gaan doen. Met het weer van gisteren was het gewoon erg oppassen. Met de leswagen verschillende malen op een gevaarlijke plek voorbij gestoken geweest omdat de chauffeur blijkbaar dacht dat het daar ok was om door te vlammen. En vooral weer veel auto's gezien zonder lichten aan. Ge vraagt u dan toch echt af waar mensen mee bezig zijn op dat moment. Met autorijden dan toch niet.
                        Ik ken wel een paar manieren om duidelijk te maken dat ge zonder reden op het middenvak rijdt en een behoorlijke ergernis zijt voor mensen die wel weten waar ze moeten rijden, geen enkele manier is minder agressief dan het gebruik van mijn lichten btw

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Fuerza Bekijk Berichten
                          Had laatst eentje dat in mijn gat begon te rijden en zelfs zijn faren 2 keer opzette om te zeggen dat ik sneller moest rijden (ik reed nochtans 100 op een mogelijk glad wegdek en op de middenstrook). Rechterbaan en linkerbaan waren nochtans volledig vrij, na 2 middelvingers van mijn kant besluit meneer om mij langs rechts in te halen. Logica.

                          Denken mensen nu trouwens serieus dat als ze hun faren beginnen op te zetten of in iemands gat beginnen te rijden, hun voorligger effectief dan sneller zal rijden? Alé ze proberen maar, maar ik heb meer de neiging om dan te vertragen om ze nog meer te ambeteren maar sneller rijden voor iemand anders ga ik niet doen.
                          Alvast de forumpost van het jaar dit!
                          Misschien toch eens bezinnen over uw eigen gedrag?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Fuerza Bekijk Berichten
                            Ik zag laatst nog iemand op de baan rijden zonder lichten, eenmaal aan de rode lichten wanneer we naast elkaar stonden teken gedaan naar haar (kheb echt alle gebarentaal gebruikt, zelfs met mijn vinger naar haar koplampen gewezen) maar ze snapte niet wat ik bedoelde. Dom, dommer, domst.

                            Wat betreft het rijden in dit weer of mist, heb het idee dat veel mensen denken dat ze onoverwinnelijk zijn met winterbandjes. Had laatst eentje dat in mijn gat begon te rijden en zelfs zijn faren 2 keer opzette om te zeggen dat ik sneller moest rijden (ik reed nochtans 100 op een mogelijk glad wegdek en op de middenstrook). Rechterbaan en linkerbaan waren nochtans volledig vrij, na 2 middelvingers van mijn kant besluit meneer om mij langs rechts in te halen. Logica.

                            Denken mensen nu trouwens serieus dat als ze hun faren beginnen op te zetten of in iemands gat beginnen te rijden, hun voorligger effectief dan sneller zal rijden? Alé ze proberen maar, maar ik heb meer de neiging om dan te vertragen om ze nog meer te ambeteren maar sneller rijden voor iemand anders ga ik niet doen.
                            Een dikke proficiat!
                            2017 is amper begonnen, maar het zal niet gemakkelijk zijn voor iemand anders om de beker dit jaar te bemachtigen van "dikste eikel van 2017 op de openbare weg"!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Fuerza
                              Ik zag laatst nog iemand op de baan rijden zonder lichten, eenmaal aan de rode lichten wanneer we naast elkaar stonden teken gedaan naar haar (kheb echt alle gebarentaal gebruikt, zelfs met mijn vinger naar haar koplampen gewezen) maar ze snapte niet wat ik bedoelde. Dom, dommer, domst.

                              Wat betreft het rijden in dit weer of mist, heb het idee dat veel mensen denken dat ze onoverwinnelijk zijn met winterbandjes. Had laatst eentje dat in mijn gat begon te rijden en zelfs zijn faren 2 keer opzette om te zeggen dat ik sneller moest rijden (ik reed nochtans 100 op een mogelijk glad wegdek en op de middenstrook). Rechterbaan en linkerbaan waren nochtans volledig vrij, na 2 middelvingers van mijn kant besluit meneer om mij langs rechts in te halen. Logica.

                              Denken mensen nu trouwens serieus dat als ze hun faren beginnen op te zetten of in iemands gat beginnen te rijden, hun voorligger effectief dan sneller zal rijden? Alé ze proberen maar, maar ik heb meer de neiging om dan te vertragen om ze nog meer te ambeteren maar sneller rijden voor iemand anders ga ik niet doen.
                              Lol, ga mij onthouden van commentaar want als je al niet meer weet waar je plek op de baan is...
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Mannekes, voor dat ik hier de award voor dikste eikel van 2017 ga aanpakken. Het ging om de ring van Antwerpen hé, waar de maximum 100 is, duidelijk aangegeven door de signalisatieborden. Dus nee, ik deed helemaal niets verkeerd en aangezien ik er aan Borgerhout af moest ben ik op de middenstrook gebleven.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten

                                  Inderdaad, en blijkbaar is het een gewoonte om op het middenvak te rijden als ge al niet meer beseft waarom er geflitst wordt^^



                                  Ik ken wel een paar manieren om duidelijk te maken dat ge zonder reden op het middenvak rijdt en een behoorlijke ergernis zijt voor mensen die wel weten waar ze moeten rijden, geen enkele manier is minder agressief dan het gebruik van mijn lichten btw
                                  Het is aggressief om als weggebruiker de andere weggebruikers de hele tijd de les te spellen. Ik doe het niet. Rechts voorsteken doe ik ook zelden. De meeste rechtsinhalers vinden alleen al het feit dat ze het kunnen een bewijs dat de schuld bij de andere ligt. Ahja, want als de andere strikt rechts hield dan zou het niet kunnen.

                                  Foeteren, ja dat doe ik wel.
                                  30 jaar Mr Yuge!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Fuerza Bekijk Berichten
                                    Mannekes, voor dat ik hier de award voor dikste eikel van 2017 ga aanpakken. Het ging om de ring van Antwerpen hé, waar de maximum 100 is, duidelijk aangegeven door de signalisatieborden. Dus nee, ik deed helemaal niets verkeerd en aangezien ik er aan Borgerhout af moest ben ik op de middenstrook gebleven.
                                    Hiermee verstevig je je positie als genomineerde voor deze prijs.
                                    Je blijft overtuigd van uw gelijk!
                                    Beenhard blijven ontkennen dat je iets fout deed zeg ik!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                                      Hiermee verstevig je je positie als genomineerde voor deze prijs.
                                      Je blijft overtuigd van uw gelijk!
                                      Beenhard blijven ontkennen dat je iets fout deed zeg ik!
                                      Mauriceke, zeg mij ne keer wat ik fout deed? Als de MAXIMUM 100 is en ik moet een linkse uitrit hebben dan ga ik op een gegeven moment tijdig van het uiterste rechtse vak naar het midden om tenslotte links aan te schuiven om dan zo mijn uitrit te pakken hé. Dat is niet onnodig in het midden blijven plakken maar common sense gebruiken.


                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fuerza Bekijk Berichten

                                        Mauriceke, zeg mij ne keer wat ik fout deed? Als de MAXIMUM 100 is en ik moet een linkse uitrit hebben dan ga ik op een gegeven moment tijdig van het uiterste rechtse vak naar het midden om tenslotte links aan te schuiven om dan zo mijn uitrit te pakken hé. Dat is niet onnodig in het midden blijven plakken maar common sense gebruiken.

                                        Wat baten kaars en bril, als de uil niet lezen wil?


                                        Logic heeft een poging gedaan te verduidelijken, door het markeren van bepaalde stukken tekst uit uw bijdrage, waarom je deze nominatie verdient.
                                        I rest my case.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                                          Wat baten kaars en bril, als de uil niet lezen wil?


                                          Logic heeft een poging gedaan te verduidelijken, door het markeren van bepaalde stukken tekst uit uw bijdrage, waarom je deze nominatie verdient.
                                          I rest my case.
                                          Echt nuttige bijdrage Maar gij zult wel ook zo'n typeke zijn dat rechts inhaalt en voorliggers begint te ambeteren als het niet snel genoeg kan gaan ondanks dat deze voorliggers zich gewoon netjes houden aan de snelheidsbeperkingen. I get it!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X