Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
...in de ochtend thuiskomen na de nachtdienst en 'moeten' slapen tot de rest gedaan heeft met werken noem ik geen vrije dag, glas halfvol of halfleeg
hier zitten we met 6 ploegen en dus 2 dagweken (eentje van 2 dagen overdag en de andere 5 dagen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo
klopt, maar er is ook de keerzijde, is het mega-druk en alle hens aan dek...eet je niet...is op 23 jaar mss 2 keer voorgevallen
Comment
-
Hebben jullie ooit wat anders gedaan?
Ik zou niet populair zijn bij de collega's vrees ik. Ik kom altijd te laat. En als er dan iemand zit te wachten op je wordt dat wellicht niet in dank afgenomen.
Comment
-
Kheb daar een goeie methode voor gevonden om snel om te schakelen. Ma de eerste vrije dag ben je sowieso kwijt. Loop ik hier rond gelijk ne zombie.
Heb ook nooit iets anders gedaan, heb informatica gestudeerd, maar me nen A2 geraakte ge nergens. Dan daar beginnen werken en nu bijna 13 jaar verder werk ik daar nog steeds. De job op zich doe ik wel graag en als alles goed draait zijt ge daar, als al het werk gedaan is, op u gemak. Kan wel serieus mis gaan ook.
Bij ons is het geen bandwerk, computer gestuurd en kheb daar dagen da ik daar zelf 8u ni moet aankomen. Juist stalen nemen en onderhoud uitvoeren.
Te laat komen is idd geen optie, we lossen zelf een kwartiertje vroeger af om de ploegoverdracht te doen. Ik klaag veel soms, maar eigenlijk mag ik ni klagen. :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Ik viel uit de lucht toen men zei dat het verplicht is van de motor stil te leggen aan een spoorwegoverweg. Das het eerste wat ik daarvan hoor? Evident? Nog nooit gedaan!
Aan sommige overwegen staat dit nog expliciet vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
Je hebt ze geteld vanop een brug over de E40 ?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
heb me altijd al afgevraagd hoe een gelede bus kan manoeuvreren met de uitwenkende achteras...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichtenheb informatica gestudeerd, maar me nen A2 geraakte ge nergens.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenheb me altijd al afgevraagd hoe een gelede bus kan manoeuvreren met de uitwenkende achteras...
http://www.gva.be/cnt/dmf20170417_02...chnisch-defect
En dan zit er meestal nog geen kat op die bussen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobodat asfalt na de kennedy heeft het toch lang (11 jaar ? ) uitgehouden, ze kunnen het wel als ze willen, benieuwd hoe lang de oplapbeurt het zal doen
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenheb me altijd al afgevraagd hoe een gelede bus kan manoeuvreren met de uitwenkende achteras...
http://www.gva.be/cnt/dmf20170417_02...chnisch-defect
technisch defect = te grote knikhoek, daardoor valt de bus in veiligheid. Rem gaat erop en blijft erop.
Indien het een Mercedes of MAN bus was, zat er zelfs geen meesturende achteras op, dan is de knik nog erger.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Het is niet zo dat je voor elk diploma een korting krijgt, maar je kan er eventueel wel 1 trapje mee dalen in uw risicoprofiel.
Telkens als je een andere auto verzekerd, probeert uw makelaar het totale risicoprofiel in te schatten. Als hij dit niet goed doet, wordt hij tenslotte op zijn vingers getikt.
"Bobo" zijn schoonmoeder kon, zijn risico, blijkbaar goed inschatten.
Het risicoprofiel van een bestuurder is nu eenmaal gedeeltelijk afhankelijk van uw beroep- Een minderheid van de bestuurders zorgt wel voor de meeste ongevallen en de rest draait daar voor op...
- Dit is geen discriminatie, elke maatschappij mag zelf bepalen, welk risico ze neemt.
- Oorspronkelijk kon je bij Ethias alleen terecht als ambtenaar of leerkracht.
Van alle ongevallen waar verzekeringsmaatschappijen voor opdraaien wordt er wel een analyse gemaakt, welk type bestuurder het meeste ongevallen veroorzaakt (beroep, leeftijd, woonplaats, type auto, gehuwd, kinderen, enz.)
Elke verzekeringsmaatschappij heeft wel enkele actuarissen (o.a. mijn nicht) in dienst, die o.a. de vragenlijst van dit risicoprofiel opstellen.
Type auto + leeftijd is ook een belangrijke factor en is deels afhankelijk van het sociaal profiel…
http://www.steunpuntverkeersveilighe...a-2006-104.pdf
Ik heb de indruk dat het aantal PK's (KW) en de leeftijd toch het zwaarst van al doorwegen. Zeker als twintiger word je vrij stevig gepluimd.
Comment
Comment