Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen

    Heb ooit in 4 ploegen gewerkt: 7 dagen vroege, 7 dagen late en dan 7 dagen nacht. Daarna een week thuis en 1 dag recup opgespaard.
    Bij mij is het 7 nachten, 3 dagen thuis, 7 namiddagen, 2 dagen thuis en dan 7 vroeges en dan een week van overdag met een vrij weekend. Die 2 dagen thuis tussen de namiddag en de vroegen is wel ma weinig. Altijd content als het mijne laatste vroegen is.

    Comment


    • ...in de ochtend thuiskomen na de nachtdienst en 'moeten' slapen tot de rest gedaan heeft met werken noem ik geen vrije dag, glas halfvol of halfleeg

      hier zitten we met 6 ploegen en dus 2 dagweken (eentje van 2 dagen overdag en de andere 5 dagen)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo

        klopt, maar er is ook de keerzijde, is het mega-druk en alle hens aan dek...eet je niet...is op 23 jaar mss 2 keer voorgevallen
        Eten wanneer het werk het toelaat. Heb al meer dan eens mijn boterhammen terug naar huis genomen. Ma liever da dan langer dan 8u op mijn werk te moeten zijn juist om te eten.

        Comment


        • vreemd, maar historisch wrs, dat jullie met de nacht beginnen...een beetje tegen de natuur en bioritme in, lijkt mij
          voordeel is natuurlijk wel dat je in je vrije week niet met de omschakeling zit, maar eerder op de job zit te sterven

          Comment


          • Hebben jullie ooit wat anders gedaan?

            Ik zou niet populair zijn bij de collega's vrees ik. Ik kom altijd te laat. En als er dan iemand zit te wachten op je wordt dat wellicht niet in dank afgenomen.
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

            Comment


            • Dat soort moet eruit , nee dat kun je idd niet maken of je krediet gaat snel op

              Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

              Comment


              • Nooit wat anders gedaan, ja zelfde functie jaartje op solvay

                Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                Comment


                • Kheb daar een goeie methode voor gevonden om snel om te schakelen. Ma de eerste vrije dag ben je sowieso kwijt. Loop ik hier rond gelijk ne zombie.

                  Heb ook nooit iets anders gedaan, heb informatica gestudeerd, maar me nen A2 geraakte ge nergens. Dan daar beginnen werken en nu bijna 13 jaar verder werk ik daar nog steeds. De job op zich doe ik wel graag en als alles goed draait zijt ge daar, als al het werk gedaan is, op u gemak. Kan wel serieus mis gaan ook.

                  Bij ons is het geen bandwerk, computer gestuurd en kheb daar dagen da ik daar zelf 8u ni moet aankomen. Juist stalen nemen en onderhoud uitvoeren.

                  Te laat komen is idd geen optie, we lossen zelf een kwartiertje vroeger af om de ploegoverdracht te doen. Ik klaag veel soms, maar eigenlijk mag ik ni klagen. :-)
                  Last edited by ; 17/04/2017, 10:18.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

                    Ik viel uit de lucht toen men zei dat het verplicht is van de motor stil te leggen aan een spoorwegoverweg. Das het eerste wat ik daarvan hoor? Evident? Nog nooit gedaan!
                    Ik denk dat dit zelfs een vraag was op het theorie examen bij mij.
                    Aan sommige overwegen staat dit nog expliciet vermeld.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

                      Je hebt ze geteld vanop een brug over de E40 ?
                      Neen, de helft ben ik langs rechts voorbij gestoken omdat ik daar al reed, de andere helft langs links omdat er toen net geen zotten kwamen aangevlogen. Dat systeem telt gemakkelijker hé.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Denk brugdekken en overwegen in woonbuurten staat het expliciet, in de haven alleen bij de bruggen, niet aan de talloze overwegen

                        Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                        Comment


                        • heb me altijd al afgevraagd hoe een gelede bus kan manoeuvreren met de uitwenkende achteras...





                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                            heb informatica gestudeerd, maar me nen A2 geraakte ge nergens.
                            Ik heb ook een A2 Informatica, maar zijt ge idd spijtige genoeg niks mee.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              heb me altijd al afgevraagd hoe een gelede bus kan manoeuvreren met de uitwenkende achteras...





                              http://www.gva.be/cnt/dmf20170417_02...chnisch-defect
                              Dat ze gelede bussen inzetten als ze weten dat ze door zo een smalle baantjes moeten rijden begrijp ik totaal niet.
                              En dan zit er meestal nog geen kat op die bussen.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • dat asfalt na de kennedy heeft het toch lang (11 jaar ? ) uitgehouden, ze kunnen het wel als ze willen, benieuwd hoe lang de oplapbeurt het zal doen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                    dat asfalt na de kennedy heeft het toch lang (11 jaar ? ) uitgehouden, ze kunnen het wel als ze willen, benieuwd hoe lang de oplapbeurt het zal doen
                                    Wat denk je nu zelf?


                                    Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • ik ga er wel vanuit dat de funderingen daar beter zijn als veel andere snelwegen, on verra

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        heb me altijd al afgevraagd hoe een gelede bus kan manoeuvreren met de uitwenkende achteras...





                                        http://www.gva.be/cnt/dmf20170417_02...chnisch-defect
                                        Vandaar dus dat je niet zo dicht bij een kruispunt mag parkeren. Die BMW eigenaar mag zich aan een gepeperde rekening verwachten.

                                        technisch defect = te grote knikhoek, daardoor valt de bus in veiligheid. Rem gaat erop en blijft erop.

                                        Indien het een Mercedes of MAN bus was, zat er zelfs geen meesturende achteras op, dan is de knik nog erger.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                          Het is niet zo dat je voor elk diploma een korting krijgt, maar je kan er eventueel wel 1 trapje mee dalen in uw risicoprofiel.

                                          Telkens als je een andere auto verzekerd, probeert uw makelaar het totale risicoprofiel in te schatten. Als hij dit niet goed doet, wordt hij tenslotte op zijn vingers getikt.
                                          "Bobo" zijn schoonmoeder kon, zijn risico, blijkbaar goed inschatten.

                                          Het risicoprofiel van een bestuurder is nu eenmaal gedeeltelijk afhankelijk van uw beroep
                                          • Een minderheid van de bestuurders zorgt wel voor de meeste ongevallen en de rest draait daar voor op...
                                          • Dit is geen discriminatie, elke maatschappij mag zelf bepalen, welk risico ze neemt.
                                          • Oorspronkelijk kon je bij Ethias alleen terecht als ambtenaar of leerkracht.

                                          Van alle ongevallen waar verzekeringsmaatschappijen voor opdraaien wordt er wel een analyse gemaakt, welk type bestuurder het meeste ongevallen veroorzaakt (beroep, leeftijd, woonplaats, type auto, gehuwd, kinderen, enz.)

                                          Elke verzekeringsmaatschappij heeft wel enkele actuarissen (o.a. mijn nicht) in dienst, die o.a. de vragenlijst van dit risicoprofiel opstellen.

                                          Type auto + leeftijd is ook een belangrijke factor en is deels afhankelijk van het sociaal profiel…
                                          http://www.steunpuntverkeersveilighe...a-2006-104.pdf





                                          Hmm, interessante lectuur. Jij werkt in de verzekeringen neem ik aan?

                                          Ik heb de indruk dat het aantal PK's (KW) en de leeftijd toch het zwaarst van al doorwegen. Zeker als twintiger word je vrij stevig gepluimd.
                                          Last edited by ; 20/04/2017, 10:38.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X