Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    betere woordkeuze: te vroeg de autosnelweg op gaan
    Ha je had het nog gezien wat ik schreef Flappy?

    Comment


    • En zie je inderdaad heel veel, zelfs die al remmen de snelweg opkomen.... Kunnen die dan niet inschatten hoeveel ze moeten accelereren om geen hinder te berokkenen ?

      Comment


      • joat
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          En zie je inderdaad heel veel, zelfs die al remmen de snelweg opkomen.... Kunnen die dan niet inschatten hoeveel ze moeten accelereren om geen hinder te berokkenen ?
          ik zou moeten remmen omdat ik al te snel de autosnelweg opkom
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            joat
            Het was maar nadat ik het terug las dat ik besefte wat je wou zeggen....

            Comment


            • Zijn die, die je dan weer langs rechts (mag/moet) passeren om het einde van de invoegstrook te kunnen gebruiken...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                Onbegrijpelijk he. Ligt ook aan het feit dat je met een kleine auto op baan bent. Merk dat heel veel wanneer ik met de 500 rondrij...
                Ja,dat is echt opmerkelijk hé.Ik rijd op dezelfde manier met al mijn wagens.Enkel wanneer ik met de pick-up ben,kom ik praktisch geen enkele bietekwiet tegen die weer denkt dat hij voorrang heeft of in mijn gat zit te duwen.Dat durven ze dan precies niet.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  ik merk wel dat veel chauffeurs te snel op de autosnelweg komen. Gebruik die voorsorteerstrook om echt snelheid te maken. Als wij het met onze leswagen kunnen (en da's ook een koekendoos) kan iemand anders dat ook. Wij rijden op het einde van de strook bijna 120km/h (en ja dat lukt niet overal dat weet ik ook, maar op veel plekken wel).
                  Mij werd op de rijschool aangeleerd dat als de invoegstrook kort is en je niet zonder hinder kan invoegen,je best een stukje van de pechstrook meeneemt.
                  Ik heb dit nooit moeten doen.Maar ben ooit eens bijna op ene ingereden die na de bocht op de invoegstrook gewoon stilstond omdat hij er niet tussen kon/durfde.Was me dat verschieten zeg.
                  Last edited by ; 07/05/2017, 23:14.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten

                    Mij werd op de rijschool aangeleerd dat als de invoegstrook kort is en je niet zonder hinder kan invoegen,je best een stukje van de pechstrook meeneemt.
                    Pfffft, 't is al enkele decennia geleden mijn rijschool, maar dàt heb ik nog nooit gehoord en lijkt mij niet bepaald verstandig en/of volgens de verkeersregels.

                    Comment


                    • nochtans kan je dat beter wel doen ook al is de pechstrook geen rijstrook

                      dat is nog altijd beter dan op het einde van de invoegstrook tot stilstand te komen omdat je er niet tussen kan. Dan MOET ge vanuit stilstand de autosnelweg gaan oprijden en dat is pas gevaarlijk.
                      Beste is natuurlijk dit te vermijden door goed op voorhand de situatie te gaan inschatten en niet pas beginnen te kijken als je moet gaan opschuiven. Ik kijk zelf al als ik nog in de bocht zit van de oprit. Kan je direct zien of het al druk is en hoe snel je moet gaan rijden om vlot op de autosnelweg te komen. En eigenlijk nog nooit problemen gehad om er op te komen, hoe druk het ook was.

                      en dat van de pechstrook: mensen die na pech terug willen doorrijden, maken best ook eerst meer dan voldoende snelheid. Ook al een paar keer tegengekomen dat je er eentje ziet vertrekken: pinker aan en vanuit stilstand zonder kijken autosnelweg op. Als daar dan een vrachtwagen aankomt, vinden ze de auto terug aan de overkant.
                      Begrijp dat eerlijk gezegd niet goed. Ofwel ben je suïcidaal ofwel heb je geen inzicht. In geen van beide gevallen heb je dan iets te zoeken in een auto.
                      Last edited by flappy; 08/05/2017, 12:27.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • Dat is inderdaad nog zoiets... rij rustig 50 ofzo op de pechstrook, kies een gaatje uit en vloeren maar in tweede... zelfs in een zeer trage auto zit je in no time aan 90 en kan je voor een camion invoegen zonder hinderen.

                        Heel veel mensen durven een auto niet in toeren trekken heb in de indruk. Dat gaat kapot boven 3000 toeren, denken ze dan.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment


                        • Kan je met een auto rijden onder de 3000 toeren ?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Kan je met een auto rijden onder de 3000 toeren ?
                            Met een 8 cilinder gaat dat juustekes, maar met minder dan 8 quasi onmogelijk.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                              Met een 8 cilinder gaat dat juustekes, maar met minder dan 8 quasi onmogelijk.
                              Ah oef, dacht dat 't aan mij lag

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                                Pfffft, 't is al enkele decennia geleden mijn rijschool, maar dàt heb ik nog nooit gehoord en lijkt mij niet bepaald verstandig en/of volgens de verkeersregels.
                                Op de A12 ter hoogte van het vliegpleintje van Hoevenen moet je dit al eens regelmatig moeten doen. Doe je het niet heb je 2 mogelijkheden, of je wacht tot de colonne vrachtwagens gepasseerd zijn en de mensen achter je ook geen snelheid meer kunnen opbouwen, of je smijt je ertussen met het risico tot...
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                  Op de A12 ter hoogte van het vliegpleintje van Hoevenen moet je dit al eens regelmatig moeten doen. Doe je het niet heb je 2 mogelijkheden, of je wacht tot de colonne vrachtwagens gepasseerd zijn en de mensen achter je ook geen snelheid meer kunnen opbouwen, of je smijt je ertussen met het risico tot...
                                  Jaja, ik wil dat allemaal best geloven en ik neem aan dat je in sommige gevallen bijna niet anders kan, maar dat een rijschoolinstructeur dit zo 'aanleert'...
                                  Als ik voor een rood licht sta te wachten en zie in mijn achteruitkijkspiegel een vrachtwagen komen aanstormen die duidelijk niet gaat remmen, denk ik dat ik mij ook rap door het rood ga smijten... en ik denk dat niemand mij dat kwalijk zou nemen.

                                  Comment


                                  • in al die jaren dat ik instructeur ben heb ik het nog nooit moeten toepassen, net omdat leerlingen de raad krijgen het ecologisch even te laten voor wat het is, het gaspedaal te planken en vooral toeren te maken om de auto op snelheid te krijgen. En dan is er geen probleem...
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      in al die jaren dat ik instructeur ben heb ik het nog nooit moeten toepassen, net omdat leerlingen de raad krijgen het ecologisch even te laten voor wat het is, het gaspedaal te planken en vooral toeren te maken om de auto op snelheid te krijgen. En dan is er geen probleem...
                                      Maar gij zijt dan ook een goeie instructeur hé Flappy!
                                      Dat dacht ik er eigenlijk ook van, heb ook nog nooit van de pechstrook hoeven gebruik te maken om te kunnen invoegen.
                                      En als mijn leven bij manier van spreken in gevaar zou zijn, doop ik persoonlijk die pechstrook om in vluchtstrook.

                                      Comment


                                      • Als wij naar Maasmechelen rijden (ik en orientatie dus leg ik het simpel uit), komen we van die lange tweevaksautostrade en moeten we een tweevaksbaan op. Daar is geen inrijstrook en je staat zodanig dat je niet goed de baan kan zien, noch in je achteruitkijkspiegel, noch door je zijruit. Daar is een korte pechstrook die ik durf te gebruiken om keisnel op te trekken en zo in te voegen. Zo een gevaarlijk punt... De rest van die baan is zo goed georganiseerd met turborotondes en zo en net op dat drukker punt maken ze het gevaarlijk.

                                        Comment


                                        • trouwstoeten en het daarbij horend gevaarlijk rijden

                                          blijkbaar willen ze elkaar telkenmale overtreffen over wie het meeste durft
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X