Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
Ik vind het wel logisch eigenlijk in het uiterste geval,indien je geen andere opties hebt.Dat of accident veroorzaken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMaurice toch
Comment
-
Ze zijn hier het asfalt komen affrezen vandaag om een nieuwe toplaag te leggen, maar dat is zo slecht gedaan, zo ongelijk.
Precies een bende amateurs.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Bij het nemen van een bocht op u rijvak blijven is ook ni meer van deze tijd blijkbaar. Ze zien u komen en toch gaan ze nog bijna de helft van het andere rijvak gaan gebruiken! Das nu iets da ik nooit doe bij het nemen van een bocht, zelf ni als er niemand aan komt gereden.
Comment
-
Als ik naar Oudenaarde rij durf ik in een overzichtelijke bocht ook over de streep gaan. Kan geen kwaad. Wel zo eens tegen gehouden door de flikken toen ik een jaar of 20 was. Herinner me nog goed dat hij zei dat ik op het andere vak zat waarop ik 'inderdaad mijnheer mijn linkerwielen waren over de streep, sorry' , wederantwoord was dat mijn andere wielen ook over de streep waren lol. Toen waren de flikken nog goei mensen en mocht ik beschikken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenToen waren de flikken nog goei mensen
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JakkelIk denk dat zoiets al van alle tijden is.
Nu, als je een duidelijk overzicht hebt en je ziet niets afkomen, dan is daar niet veel mis mee, vind ik.Oorspronkelijk geplaatst door DHLAls ik naar Oudenaarde rij durf ik in een overzichtelijke bocht ook over de streep gaan. Kan geen kwaad. Wel zo eens tegen gehouden door de flikken toen ik een jaar of 20 was. Herinner me nog goed dat hij zei dat ik op het andere vak zat waarop ik 'inderdaad mijnheer mijn linkerwielen waren over de streep, sorry' , wederantwoord was dat mijn andere wielen ook over de streep waren lol. Toen waren de flikken nog goei mensen en mocht ik beschikken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Als je veel te snel dan de toegelaten snelheid door een bocht wil gaan dan kan ik er nog inkomen dat je is over de streep gaat, maar in alle andere gevallen... Ik zie daar juist mijn plezier in van zo snel mogelijk tussen de lijntjes te blijven. :-)Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Mensen kunnen niet meer rijden hé. Je moet de belijning aan de werken in Aalter eens volgen op de E40 richting Gent. 90 is voor de meesten daar véél te snel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Moet de ideale lijn volgen he....Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa
Mensen kunnen niet meer rijden hé. Je moet de belijning aan de werken in Aalter eens volgen op de E40 richting Gent. 90 is voor de meesten daar véél te snel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenBij het nemen van een bocht op u rijvak blijven is ook ni meer van deze tijd blijkbaar. Ze zien u komen en toch gaan ze nog bijna de helft van het andere rijvak gaan gebruiken! Das nu iets da ik nooit doe bij het nemen van een bocht, zelf ni als er niemand aan komt gereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Als je veel te snel dan de toegelaten snelheid door een bocht wil gaan dan kan ik er nog inkomen dat je is over de streep gaat, maar in alle andere gevallen... Ik zie daar juist mijn plezier in van zo snel mogelijk tussen de lijntjes te blijven. :-)
Comment
-
Ik erger mij niet snel, maar deze was er wel over....
Enkele dagen terug op training met de fiets rijd ik door een KMO zone, mooi rechts op de rijbaan. Komt er een auto van een oprit zonder zicht, zonder te kijken de baan opgereden, ik kan 'm met een uitbrekend achterste van m'n fiets net ontwijken en plots staat ie stil met z'n snuit een meter of twee op de rijbaan. Ik knik gewoon nee en versnel terug, ik reageer tegenwoordig al haast niet meer op zulke fratsen, ik kom zulke taferelen constant tegen als ik reglementair fiets in drukkere omgevingen. Ik kijk nog even achterom, zit die in z'n auto gebaren van ongeloof te maken. Ik kon m'n ogen niet geloven! Ik ben gestopt en terug gedraaid om verhaal te halen. Ik wijs 'm erop dat ie van een privé weg komt en geen voorrang heeft. Zegt ie doodleuk dat ie toch gestopt is. Waarop ik 'm zeg dat ie te laat, te ver gestopt is,hij staat immers al twee meter ver de rijbaan op. Ik zeg 'm dat als ik 'm niet gezien had ik over z'n motorkap gevolgen was. Antwoord ie doodleuk dat dat misschien wel beter geweest was.
Ik heb er gewoon vrij rustig op gereageerd dat ie er wel uitziet als zo'n type dat zoiets zou doen. Daarop reed ie er maar snel vandoor met z'n aftandse BMW. Fietshatertjes bestaan blijkbaar niet alleen op fora. Ik had een blits pakje aan, misschien lag het daar aan?
Comment
-
ik had er wel bijna ene over mijn motorkap getrokken, enfin van de leswagen, dit weekend. Het was weer een rondrit van wielertoeristen bij ons in het dorp dit weekend. Moest jammer genoeg ook een leerling gaan oppikken die twee straten verder woont van waar het evenement doorging. We rijden door met achter ons een fietser die we bij het doorrijden totaal niet gehinderd hebben. Komen aan voorrang van rechts (wij rijden in smalle straat met twee rijrichtingen) die je totaal niet kan inschatten, maw traag en rustig voorbijrijden. Fietser zonder te kijken ons langs links voorbij (mag al niet bij voorrang van rechts) . Net ter hoogte van het kruispunt maakt de smalle straat een knik zodat je ook het verkeer van de andere kant niet goed kan zien aankomen, zeker als je helemaal links rijdt. Maar de man in het groen fluo pakje zonder boe-of-bah gewoon aan ons voorbij. Heb nog snel de claxon op mijn controle paneel gebruikt. Niet tegen hem, maar wel om al de rest te waarschuwen.
We gaan hem even later terug voorbij op een correcte manier. Komen aan kruispunt met stopbord: zicht naar rechts is opnieuw vrij onbestaande en daar opnieuw zonder in te houden, alle auto's langs links voorbij.
De fietstoeristen komen trouwens allemaal met de auto naar daar, parkeren die waar ze dat nodig achten (bewoners in de straat kunnen soms niet meer uit hun eigendom), laten vuil achter waar er om de 10 meter vuilnisbakken staan.
Ben weeral blij dat het jaarlijks terugkerend circus weeral achter de rug is.
Comment
Comment