Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Naar variabele maximumsnelheid op autosnelweg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik zou t optrekken naar 150 kmu bij droog weer en 110kmu bij t eerste spatje.
    Ga je er veel hebben die 90kmu rijden en de andere 160kmu.
    Gewoon 130kmu droog of nat, minimumsnelheid naar 90 kmu.
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
      Ik zou t optrekken naar 150 kmu bij droog weer en 110kmu bij t eerste spatje.
      Ga je er veel hebben die 90kmu rijden en de andere 160kmu.
      Gewoon 130kmu droog of nat, minimumsnelheid naar 90 kmu.

      Hopelijk leest Ben Weyts niet mee, als hem dat ziet springt hem uit zijn vel

      Comment


      • #23
        Of met stroken werken... eerste strook tot 100, tweede tot 120 en derde Vanaf 120 tot...Da kan ni zeker lol

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Of met stroken werken... eerste strook tot 100, tweede tot 120 en derde Vanaf 120 tot...Da kan ni zeker lol
          Dat is nu al, maar sommige blijven links plakken tegen 110kmu
          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
            Ik zou t optrekken naar 150 kmu bij droog weer en 110kmu bij t eerste spatje.
            Ga je er veel hebben die 90kmu rijden en de andere 160kmu.
            Gewoon 130kmu droog of nat, minimumsnelheid naar 90 kmu.
            terecht opgemerkt
            en hoe groter verschil tussen traagste en snelste hoe meer (mogelijke) problemen !

            Comment


            • #26
              Auto's worden veiliger, snelheden dalen.... Begrijpen wie begrijpen kan
              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

              Comment


              • #27
                auto's veiliger en mensen slimmer

                Comment


                • #28
                  Zoals reeds opgemerkt door Atenza, variabele maximum snelheid is er nu toch al. Niets mis mee vind ik ware het niet dat dit niet gecontroleerd wordt en daar ligt het probleem.

                  Je zou kunnen zeggen een typisch Belgisch fenomeen van de Belgische bestuurder en dat klopt nog ook. Ik zie noch in Nederland noch in Frankrijk of Duitsland de snelheidsbeperkingen zo aan hun laars lappen dan hier in ons landje. In onze buurlanden worden die beperkingen dan ook veel nauwkeuriger opgevolgd zowel door betrokken chauffeurs als door de overheidsinstanties via gerichte controles al dan niet via een trajectcontrole.
                  Wat ik hier dus al jaren geleden heb verkondigd, die trajectcontroles zijn een heilzaam hulpmiddel maar moeten wel variabel werken op onze ringwegen. Het zou al te gek zijn om midden in de nacht tegen 70 over de Antwerpse ring te moeten tuffen daar waar op dat ogenblik 120 kan.
                  M.a.w., variabele maximum snelheidheid op onze snelwegen zal tot geen enkel positief doel leiden als dit niet gecontroleerd wordt uitgevoerd.

                  Wat betreft die 130km/u, ook dit moet hier kunnen mits gerichte controle en een betere belijning aan op & afritten. Het fabel dat dit hier niet zou kunnen omdat onze op & afritten complexen zich te dicht opvolgen vind ik ongegrond. Er zijn in België nog genoeg mogelijkheden om 130 te kunnen aanhouden op diverse locaties tussen de grootsteden in.
                  Last edited by Metaxa; 14/01/2016, 20:50.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #29
                    Mooi verwoord.

                    Denk ook dat alle maatregelen waarin 'variabel' voorkomt enkel en alleen kunnen werken bij konstante controle, korte opvolging en snelle aanpassingen. Anders dreig je een averechts effect te krijgen.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                      Mooi verwoord.

                      Denk ook dat alle maatregelen waarin 'variabel' voorkomt enkel en alleen kunnen werken bij konstante controle, korte opvolging en snelle aanpassingen. Anders dreig je een averechts effect te krijgen.
                      Klopt, "variabel" is een nogal "rekbaar" begrip. Belgen kennende (ook Grieken, Italianen en Spanjaarden trouwens) hebben daar in alle opzichten een nationale sport van gemaakt om dit anders te interpreteren en te manipuleren.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • #31

                        Acht op de tien automobilisten willen snelheidsverlaging op snelwegen bij regenweer


                        Ruim acht op de tien automobilisten zijn voorstander van een lagere maximumsnelheid op de autosnelwegen bij regenweer en/of nat wegdek. Dat blijkt vrijdag uit een bevraging van mobiliteitsclub VAB bij duizend Nederlandstalige en duizend Franstalige Belgische automobilisten over de plannen van minister Jacqueline Galant om het snelheidsbeleid op onze autosnelwegen aan te passen. Bij de vijftigplussers willen zelfs negen op de tien respondenten een snelheidsverlaging op de snelwegen bij regenweer.

                        Bij de bevraagde automobilisten blijkt ook een groot draagvlak te bestaan voor variabele snelheden op de autosnelwegen, met 77 procent die voorstander is. De grootste voorstanders zijn zij met de meeste ervaring: vijftigplussers (83 pct) en automobilisten die meer dan 15.000 kilometer per jaar rijden (81 pct). Belangrijk is volgens VAB vooral dat wie het verkeer nu als '(zeer) onveilig' bestempelt, zich veiliger zou voelen wanneer er variabele snelheden zouden gelden in plaats van de normale limiet van 120 km/u.

                        Een probleem daarbij blijkt wel dat de ondervraagden de huidige variabele snelheidsborden niet goed vinden functioneren. Zo vindt slechts 30 procent dat de aangegeven snelheid meestal correct is en meent 17 procent dat de aangegeven snelheid meestal te laag is.

                        Een hogere maximumsnelheid ‘s nachts blijkt bij de ondervraagde automobilisten geen must. Slechts de helft van hen is voorstander. Het draagvlak hiervoor blijkt wel groter bij de Nederlandstaligen (57 procent) dan bij de Franstaligen (40 procent). De grootste voorstanders van zo’n snelheidsverhoging ‘s nachts zijn mannen (69 pct), dertigers (62 pct), automobilisten die meer dan 15.000 km per jaar rijden (68 pct) en automobilisten die in de voorbije drie jaar een snelheidsboete kregen (62 pct).
                        standaard.be

                        Comment


                        • #32
                          Jullie weten toch dat die enquête maar is afgenomen door 2000 man he... Zo kun je gemakkelijk zeggen dat 80% van de mensen ervoor is
                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                          Comment


                          • #33
                            moesten ze nu al eens verplichten van cruise control te gebruiken tussen 6 en 19h he...
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • #34
                              Verplichten, waarom???

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

                              Comment


                              • #35
                                In druk verkeer heb je niks aan die cruisecontrol. Heb adaptieve en resultaat is dat er telkens zijn die in 'het gaatje' moeten kruipen waardoor de auto vertraagt.

                                Comment


                                • #36
                                  Afstand verkleinen dan hebt ge dat probleem niet.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                    Verplichten, waarom???

                                    Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

                                    niks die lastiger is dan mensen die geen constante snelheid kunnen aanhouden
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      In druk verkeer heb je niks aan die cruisecontrol. Heb adaptieve en resultaat is dat er telkens zijn die in 'het gaatje' moeten kruipen waardoor de auto vertraagt.
                                      ik denk dat je auto voor een fractie van een sec het gas lost
                                      wart jij vroeger deed, denk ik maakte meer mensen mottig

                                      de acc doet dat perfect, tenzij je chauffeurt

                                      Comment


                                      • #39
                                        nog nooit met een acc van vw, volvo pug of toy gereden, ik ga ervan uit dat die het even goed doen als bij benz

                                        ik weet bvb dat ss bij benz 10keer zo ongemerkter werkt

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          nog nooit met een acc van vw, volvo pug of toy gereden, ik ga ervan uit dat die het even goed doen als bij benz

                                          ik weet bvb dat ss bij benz 10keer zo ongemerkter werkt
                                          Die van een golf 7 uit 2014 werkt niet zo leuk bij veel verkeer... op kortste afstand kan er nog een oplegger oftewel een of twee auto's tussen waardoor ik naar de laatste van de rij verhuis, dus in drukkere tijden rij ik op limiet, bij rustiger verkeer op acc.
                                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                                          Comment

                                          Working...
                                          X