Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering waarde youngtimer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verzekering waarde youngtimer

Stel je hebt een autotje dat 23 jaar oud is, een zomerautotje, waarvan je weet dat hij bvb 10.000 euro kost. Kan je zoiets verzekeren voor die waarde want "omnium" op een auto van 25 jaar is wel wat gek en wat betalen ze je dan, een paar 1000 euro effectieve waarde terwijl zoiets in die staat bvb 10.000 euro waard is
    kan je een auto ook verzekeren voor een bepaalde som bvb dat als je iets tegenkomt, recht of onrecht, dat je die 10.000 terugkrijgt en niet met 1000 euro wrakwaarde weggestuurd wordt...

Je kan alles verzekeren in aangenomen waarde, je betaald echter wel de waardekeuring en een premie die daarop aansluit, kan tegenvallen spreek je verzekering even aan , ik ben ook benieuwd wat dat zou kosten .
    Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
    My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

expertiseverslag laten maken van je auto
      een omnium kost dan -- % (weet niet hoeveel)van de geschatte waarde

ik heb een expertiseverslag van mijn Camaro,(zeer uitgebreid)
      heb geen omnium maar het bedrag op het verslag is wel belangrijk als er iemand anders schade maakt aan je auto,dan moet de tegenpartij uitbetalen (bij eventueel totaalverlies )de ganse som wat in het verslag staat
      Z4 M40i

Comment

heeft er iemand een goed adres van een taxateur in oost- of west-vlaanderen ?

Op nederlandse sites vind je massa's informatie over verzekeren tegen taxatiewaarde, maar in belgie lijkt het onbekend...

Als je zo'n taxatierapport hebt dat zegt dat je auto pakweg 10.000 euro waard is , en je hebt een total loss (niet in fout) moet de verzekering van de tegenpartij jou dan dat bedrag uitbetalen ?

Of als je je wil verzekeren ook voor als je zelf in fout zou gaan, moet je dan een zogenaamde "omnium" nemen (in zover dat te krijgen en te betalen is voor een auto van 25 jaar) of kan je ook een soort "omnium" afsluiten tegen de taxatiewaarde ?

kent je een makelaar in oost of west vldie daar ervaring mee heeft ?
        Last edited by dikkejos; 14/02/2016, 00:45.

Comment

Ik ga binnenkort hiernaar:
          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

de waardebepaling van mijn Camaro is bij deze gedaan in Sint-Denijs-Westrem

Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
              Als je zo'n taxatierapport hebt dat zegt dat je auto pakweg 10.000 euro waard is , en je hebt een total loss (niet in fout) moet de verzekering van de tegenpartij jou dan dat bedrag uitbetalen ?

ja

Of als je je wil verzekeren ook voor als je zelf in fout zou gaan, moet je dan een zogenaamde "omnium" nemen (in zover dat te krijgen en te betalen is voor een auto van 25 jaar) of kan je ook een soort "omnium" afsluiten tegen de taxatiewaarde ?

ja
              is een bepaald % van de geschatte waarde weet niet hoeveel

kent je een makelaar in oost of west vldie daar ervaring mee heeft ?
              expertisebureau zie mijn vorige post
              Z4 M40i

Comment

Camaro, hoelang is deze vastgestelde taxatie geldig voor jouw wagen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                  Camaro, hoelang is deze vastgestelde taxatie geldig voor jouw wagen?

de expert zei ongeveer 5 jaar
                  dit jaar laat ik de de Camaro herzien
                  Z4 M40i

Comment

dank u camaro , ook voor uw mail van een paar weken geleden... :-)

Comment

Bij Erard hebben ze daar blijkbaar ook ervaring mee: http://www.erardverzekeringen.be/sit...gensfolder.pdf
                      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Working...
                      X