Mededeling

Collapse
No announcement yet.

import auto uit Nederland... stappen te volgen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• import auto uit Nederland... stappen te volgen ?

hallo

heb auto van 1991 uit Nederland gehaald, wordt 25 jaar nu in februari.
    Auto staat al bij mij, is al uitgeschreven bij de RDW in Nederland, so far so good...
    Bij Douane in Gent langsgeweest, iets van een euro betaald of zo voor een zegel, half uurtje papierwerk, dus douanepapierwinkel is nu ook OK

Volgende stap zou nu eerst zijn : gelijkvormigheidsattest aanvragen, dat zou bij de autokeuring kunnen of bij de importeur. Klopt dit ? Bij de importeur kan het direct, maar wel 100 euro te betalen, en is relatief ver van bij mij ... Iemand een idee hoe lang het duurt als je de procedure doet bij de normale keuringscentra en wat het kost ?

Als het GVA er is (van de importeur) of het gelijkaardig papier dat je bij de keuring krijgt (want dat is geen GVA dacht ik maar iets "vervangends" ) , dan moet de auto nog naar de normale keuring ook dacht ik --> is dat een keuring voor verkoop die moet gebeuren of een gewone keuring ?

Als die keuring dan OK is, dan zou het in principe dus mogelijk moeten zijn om nummerplaat aan te vragen , hem in te schrijven en te verzekeren...

kloppen deze stappen of zijn er andere die ik over het hoofd zie ?

dank je !

Als ge tot februari wacht, hebt ge geen gelijkvormigheidsattest nodig tenminste als ge hem op O plaren zet, Anders is het volgens mij via het merk GVA regelen + plaatje inklopppen

Comment

hij wordt niet ingeschreven als oldtimer, dus heb wel gelijkvormigheidsattest nodig.... heb net naar de keuring gebeld, als je het via hen doet duurt het 3 maand ongeveer, als je het via de importeur doet kan het op één dag... kosten zijn dezelfde, dus ik zal me maar naar de importeur begeven;;;

Comment

Over welke wagen gaat het en waarom niet inschrijven als oldtimer, nu het nog kan?

Bij sommige merken gaat zo'n GVA erg snel. Als het merk niet meer bestaat zoals Saab of MG kan het wat langer aanslepen. Nederlandse wagen had geen Europees GVA?
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

omdat je met een oldtimer geen woon-werkverkeer mag doen, en dat wil ik nu net wel doen... trouwens, qua verzekering, inschrijvingstaks en rijtaks is er nu ook niet zooooo veel verschil als je een autotje met héél weinig pk/KW hebt... (is slechts een 318 met 115 pk, 86 kw) dus zo veel maakt het niet uit...
          In Nederland is er inderdaad blijkbaar geen GVA,

Comment

O plaat of gewone plaat kost evenveel taks. Auto's van voor 1997 hebben geen COC dus dat is altijd hier aan te vragen.

Comment

Heeft ie nog meer dan 2 maand keuring in Nederland? Dan kun je zonder attest een visuele keuring vragen. Ze gaan tegenpruttelen maar dat is de regel. Er lopen enkele draadjes over op juridisch forum.

Comment

Lees hierboven topic over keuring buitenland die B moet aanvaarden!

Comment

Working...
                X