ook rijbewijsvraag...toen ik in 1991 mijn rijvewijs aflegde bestond categorie be niet, ik mocht gewoon met aanhanger rijden...op mijn nieuw rijbewijs staat be echter niet meer aangeduid...iemand een idee of ik nog mag rijden met een zware aanhanger ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Belgisch niet europees rijbewijs geeft boetes in buitenland?
Collapse
X
-
Een B is niet altijd een probleem hé maar dan gelden volgende regels:
Samenstel van voertuigen cat. B + aanhangwagen waarvan de MTM van het samenstel kleiner is 3,5 t en waarvan de MTM van de aanhangwagen kleiner is dan de ledige massa van het trekkende voertuig.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenEen B is niet altijd een probleem hé maar dan gelden volgende regels:
Samenstel van voertuigen cat. B + aanhangwagen waarvan de MTM van het samenstel kleiner is 3,5 t en waarvan de MTM van de aanhangwagen kleiner is dan de ledige massa van het trekkende voertuig.
De MTM van de aanhangwagen mag groter zijn dan de ledige massa van het trekkende voertuig, je moet enkel rekening houden met het maximum gewicht dat je voertuig mag trekken.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Dat van mij is van 1996 , ik mocht werkelijk met alles rijden mits jaarlijks medische schifting , mijn rijbewijs staat dus vol stempeltjes allerhande , voor sommige vergunningen staat er wel een vervaldatum op , ik mag niet meer met een ambulance rijden of ik moet terug een medische schifting ondergaan , ik heb me wel laten wijsmaken dat je voor eigen gebruik ( niet bezoldigd )hiervan nog wel gebruik kunt maken. mijn foto is nog altijd up to date , ik zie er nog altijd even jong uit .Laatst moest ik mijn pas laten vernieuwen wegens vervallen terwijl het nog 6 maand meekon , na drie bezoeken van de champetter en bedrijging met een PV ben ik toen naar het stadhuis gegaan voor een nieuw . Ik heb het daar dan nog 6 maand laten liggen .
Comment
Comment