Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderhoud snelwegen 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Klein intermezzo:

    De bijzondere commissie over de staat van de Brusselse tunnels kan moeilijkheden ondervinden om alle archieven in te kijken. Christian Debuysscher, oud-diensthoofd van de cel kunstwerken van Mobiel Brussel, onthulde dat een deel van de archieven in de jaren negentig gestockeerd werd in de brugpijlers van het Reyerscomplex. De muizen hebben zich aan de documenten tegoed gedaan, voegde hij er nog aan toe.


    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
      Wat is evenwaardig? De densiteit van ons wegennetwerk is bijna dubbel dat van Nederland. Niemand kan aan ons tippen op dat vlak. Maar dat betekent dat een belg moet belasting betalen voor meer meters weg dan een nederlander. Alleen Japan heeft nog een iets hogere densiteit dan Nederland.
      Ik weet niet hoe jij die tabel leest maar België heeft 54,17m snelweg/m2 en Nederland 54,76m/m2, het is inderdaad echter bij het totaal van alle wegen dat je een opmerkelijk verschil ziet wat bewijst dat stedenbouw in Nederland veel efficiënter wordt aangelegd. (niet geheel onlogisch natuurlijk).
      Cijfers zijn ook van 2006, de laatste 10 jaar is er zò veel veranderd in Nederland daar waar in België totaal geen nieuw infrastructuur werken zijn gebeurt op hier & daar eens een kleine project na.

      Bedankt voor de link trouwens.
      Last edited by Metaxa; 17/02/2016, 23:32.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Waar ik me soms ook vragen bij stel is de kwaliteit van het geleverde werk wanneer er dan eens vanaf de bodemplaat een volledig nieuw wegdek aangelegd wordt.
        Vaak heb ik de indruk dat de kwaliteit van nieuwe snelwegen niet van het niveau is dat je in het buitenland aantreft: de aansluiting tussen de stroken is soms nog voelbaar, je voelt toch nog bobbels ook al is het nieuw en dus bij veronderstelling volledig plat, relatief snel moeten ze na paar jaar toch weer stroken uitsnijden en oplappen.

        Als je bv. via de E25 Luxemburg binnenrijdt, dan rij je gewoon op een biljartlaken: geen putten, geen opgelopte stukken, geen bobbels door slecht gieten, aansluitingsnaden die je niet alleen niet voelt maar ook nauwelijks ziet, en het ziet er gewoon ook echt uit alsof het er pas ligt. En het rijdt ook stiller, en dus comfortabeler dan wat ze bij ons als nieuw leggen.
        Dan stel ik me soms de vraag, waarom kan dit niveau niet bij ons, hebben die dan betere aannemers, of gebruiken die soms veel betere asfalt dan bij ons.
        Kwaliteit in Nederland is echt vele malen beter dan hier. Ik heb dat in het verleden hier al eens geschreven in een ander topic, laat Nederlandse bedrijven hier mee intekenen op openbare aanbestedingen en je gaat over totaal andere wegen kunnen rijden.
        Hier is de asfaltmaffia nooit ver weg...
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
          Zeker terechte vragen. Ik wil er niet van uitgaan dat "onze" mensen simpelweg niet capabel zijn maar toch... die verschillen...
          Hoe? Waarom?
          Ik heb het antwoord net hieronder gegeven...
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Interessante lectuur.

            Maar ik zie het probleem niet met wat je in het vet hebt gezet.
            "De inkomsten uit de wegenbelasting overstijgen dan ook de uitgaven aan het wegenonderhoud. Het geld gaat naar de algemene middelen"
            Wat dus wil zeggen dat ze bij jullie feitelijk nog veel meer zouden kunnen doen aan hun infrastructuur dan wat ze heden al presteren.
            Hier is het net andersom, omdat er geen geld genoeg is wordt er slechts hersteld met het weinige dat in die kassa zit. Vermits er in de kas van wegen & verkeer ook niets te vinden is blijven structurele veranderingen uit.
            Jullie mogen je echt gelukkig prijzen met zulke prachtige wegeninfrastructuur, geloof me!
            Het recente nieuwe stukje A4 tussen Kethelplein en Delft is daar een prachtig voorbeeld van. (heerlijke tunnel ook voor het geluid...) ;-)


            Send from somewhere, used Tapatalk.
            Je geloofde niet dat de opbrengst van de motorrijtuigenbelasting in de algemene middelen vloeide. Waarvan akte dus.

            Zo lang er geen begrotingsoverschot is zal dat specifieke mrb-overschot nooit besteed worden aan wegen. De prioriteiten liggen in Nederland anders waardoor er in België relatief meer geld beschikbaar is voor andere zaken (gezondheidszorg, onderwijs en natuurlijk de staatsinrichting die veel geld opslokt).

            Sent from my XT1572 using Tapatalk

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
              Klein intermezzo:

              De bijzondere commissie over de staat van de Brusselse tunnels kan moeilijkheden ondervinden om alle archieven in te kijken. Christian Debuysscher, oud-diensthoofd van de cel kunstwerken van Mobiel Brussel, onthulde dat een deel van de archieven in de jaren negentig gestockeerd werd in de brugpijlers van het Reyerscomplex. De muizen hebben zich aan de documenten tegoed gedaan, voegde hij er nog aan toe.


              Dat is toch een grote schande die tunnels als je van Koekelberg komt?
              Misschien dat ze op dit ogenblik eens in de Maastunnel kunnen gaan kijken...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Kwaliteit in Nederland is echt vele malen beter dan hier. Ik heb dat in het verleden hier al eens geschreven in een ander topic, laat Nederlandse bedrijven hier mee intekenen op openbare aanbestedingen en je gaat over totaal andere wegen kunnen rijden.
                Hier is de asfaltmaffia nooit ver weg...
                Dat stukje tekst moet ik gemist hebben. Zou het verschil in kwaliteit echt vooral daaraan liggen?
                Wel zeer triest eigenlijk...

                Comment


                • #48
                  het begint al met het nivelleren van heel de baan, er mag goed asfalt op liggen het blijft een cakewalk

                  Comment

                  Working...
                  X