Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Onderhoud snelwegen 2016
Collapse
X
-
...en de ring is ook serjeus aan het verslijten...als ze de goeie onderlaag nu laten verknoeien, de ring is echt goed gedaan geweest en de asfalt heeft zijn tijd gedaan...
bam dank je wel daarvoor
maar, het gaat snel gevaarlijk worden bij regen ken het nog van vroeger voor de nieuwe ring, vanochtend lag al de eerste bmw door de regen en de aquaplanning op zijn dak
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten...en de ring is ook serjeus aan het verslijten...als ze de goeie onderlaag nu laten verknoeien, de ring is echt goed gedaan geweest en de asfalt heeft zijn tijd gedaan...
bam dank je wel daarvoor
maar, het gaat snel gevaarlijk worden bij regen ken het nog van vroeger voor de nieuwe ring, vanochtend lag al de eerste bmw door de regen en de aquaplanning op zijn dakKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmaar, het gaat snel gevaarlijk worden bij regen ken het nog van vroeger voor de nieuwe ring, vanochtend lag al de eerste bmw door de regen en de aquaplanning op zijn dak
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenIs de Ring niet grotendeels in beton ??? Viaduct van Merksem is asfalt en stuk ten noorden daarvan ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtende ring willen ze toch overkappen dus dan staan ze in een tunnel in de file, dan is er geen aquaplaning niet meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenlekker in de file in de tunnel, daar gaan mensen flauwvallen
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-motoren.dhtmlKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Wat ik al een paar jaar schrijf, nog maar eens een bevestiging dat ze in Nederland weten met wat ze bezig zijn. De investeringsbedragen zijn indrukwekkend.
Dat staat in de ‘publieksrapportage Rijkswegennet’ die minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Volgens haar onderstreept de toename van de filezwaarte de noodzaak om volop te blijven investeren in infrastructuur. “We verbreden drukke wegen en leggen volledig nieuwe verbindingen aan. Deze ontbrekende schakels maken het wegennet robuuster en geven…
En waar blijft België...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWat ik al een paar jaar schrijf, nog maar eens een bevestiging dat ze in Nederland weten met wat ze bezig zijn. De investeringsbedragen zijn indrukwekkend.
Dat staat in de ‘publieksrapportage Rijkswegennet’ die minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Volgens haar onderstreept de toename van de filezwaarte de noodzaak om volop te blijven investeren in infrastructuur. “We verbreden drukke wegen en leggen volledig nieuwe verbindingen aan. Deze ontbrekende schakels maken het wegennet robuuster en geven…
En waar blijft België...
In Nederland hebben ze een planning tot 2028: 25 miljard € voor aanleg en verbetering van wegen. Je kan dat natuurlijk niet vergelijken met Vlaanderen (de oppervlakte is veel groter) maar toch...
En dan is er ook nog een verschil in materiaalgebruik: in Nederland gebruiken ze ZOAB (fluisterasfalt) op hun snelwegen. Stil en goede zichtbaarheid bij regen maar de gemiddelde levensduur is slechts 7 jaar
dus een constante stroom van herstellingen aan de toplaag.
Comment
-
Onderhoud snelwegen 2016
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenTja, hier volgen ze vaak het mantra "meer rijstroken of wegen trekt meer verkeer aan" dus blijft het vooral bij herstellen van de huidige infrastructuur en hier en daar een spitsstrookje.
In Nederland hebben ze een planning tot 2028: 25 miljard € voor aanleg en verbetering van wegen. Je kan dat natuurlijk niet vergelijken met Vlaanderen (de oppervlakte is veel groter) maar toch...
En dan is er ook nog een verschil in materiaalgebruik: in Nederland gebruiken ze ZOAB (fluisterasfalt) op hun snelwegen. Stil en goede zichtbaarheid bij regen maar de gemiddelde levensduur is slechts 7 jaar
dus een constante stroom van herstellingen aan de toplaag.
E34 Antwerpen Knokke tussen Antwerpen-LO tot afslag Rotterdam heb ik door de laatste jaren heen al tig keer weten open liggen, zelfs met gegoten beton.
Op E19 tussen Kontich & Wilrijk idem. Na 4 jaar was hij al versleten en dan hebben ze hem nog 3 jaar laten liggen voor er iets aan te doen. Zo kom je ook aan 7 jaar natuurlijk...
E40 Gent < > Brugge, van hetzelfde laken een broek.
Hier is gewoon géén geld voor een deftig onderhoud à la Nederland.
"Intrist" vind ik dat, als ik naar mijn bijdrage aan belastingen bekijk.Last edited by Metaxa; 16/02/2016, 12:48.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk BerichtenLigt het aan mij of aan de url link want hij kan het artikel niet vinden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenPrecies of ze hier in België langer doen met asfalt...
E34 Antwerpen <> Knokke tussen Antwerpen-LO tot afslag Rotterdam heb ik door de laatste jaren heen al tig keer weten open liggen, zelfs met gegoten beton.
Op E19 tussen Kontich & Wilrijk idem. Na 4 jaar was hij al versleten en dan hebben ze hem nog 3 jaar laten liggen voor er iets aan te doen. Zo kom je ook aan 7 jaar natuurlijk...
E17 Gent < > Brugge, van hetzelfde laken een broek.
Hier is gewoon géén geld voor een deftig onderhoud à la Nederland.
"Intrist" vind ik dat, als ik naar mijn bijdrage aan belastingen bekijk.
Na een aantal jaren verhoging van de budgetten voor onze snelwegen denk ik dat het weer omlaag zal gaan. Dhr. Weyts wil blijkbaar meer gaan investeren in onze secundaire wegen.
Een en+en verhaal zal wel ijdele hoop zijn...
De A11 in W-VL zal er komen en de Oosterweelverbinding hopelijk ook. Maar hoelang duurt het nu al eer de E34 volledig wordt omgevormd tot snelweg?
En hoe lang moet het nog duren vooraleer die missing link tussen Ieper en Veurne wordt weggewerkt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenNederland is inderdaad een mooi voorbeeld hoe het wel kan of moet. Het is daar meestal prettig rijden, ook op secundaire wegen.
Na een aantal jaren verhoging van de budgetten voor onze snelwegen denk ik dat het weer omlaag zal gaan. Dhr. Weyts wil blijkbaar meer gaan investeren in onze secundaire wegen.
Een en+en verhaal zal wel ijdele hoop zijn...
De A11 in W-VL zal er komen en de Oosterweelverbinding hopelijk ook. Maar hoelang duurt het nu al eer de E34 volledig wordt omgevormd tot snelweg?
En hoe lang moet het nog duren vooraleer die missing link tussen Ieper en Veurne wordt weggewerkt?
Tot aan Zelzate hebben ze door de jaren heen hun best gedaan maar tussen Assenede en Maldegem is het nog steeds hopeloos. Hoe dikwijls je daar 's nachts voor lichten staat zonder dat er iemand je kruist...
Volgens het plannetje van hierboven zouden ze toch weer twee kruispunten gaan wegwerken.
Moeten we nu blij zijn...
Send from somewhere, used Tapatalk.Last edited by Metaxa; 15/02/2016, 21:21.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten..
E17 Gent < > Brugge, van hetzelfde laken een broek.
...Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Misschien niet te hard roepen dat het in Nederland zo geweldig is. 1. ze werken er echt vaak aan de wegen.(afsluiten van een autosnelwegstuk gebeurt regelmatig, hier bijna nooit). 2. Iemand al gezien wat ze daar betalen aan wegenbelasting (zeker als je dieselt). Ongeveer 4 keer zoveel.
Comment
-
De autobelastingen in NL zijn geen doelbelastingen, de opbrengsten er van vloeien in de algemene middelen. En als je gaat rekenen blijkt dat een heel groot deel daarvan dan ook aan andere doelen opgaat. De auto is er, meer dan waar ook ter wereld, een melkkoe voor de roverheid.
Sent from my XT1572 using Tapatalk
Comment
Comment