de roverheid heeft ook heel veel kosten en profiteurs natuurlijk
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Onderhoud snelwegen 2016
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtende roverheid heeft ook heel veel kosten en profiteurs natuurlijk
Last edited by jev; 16/02/2016, 10:01.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk BerichtenDat is helemaal juist. Al neem ik aan dat dat in België (of waar anders dan ook) niet anders is. In de ambtenarij gaat heel wat geld over de balk; een treintje hier, een ict-projectje daar... of een extra weggetje bijvoorbeeld: http://programma.vara.nl/kanniewaarzijn/media/352314
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenIs dat een nieuwe snelweg dat ze gaan aanleggen tussen Gent en Brugge?
Send from somewhere, used Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Onderhoud snelwegen 2016
Oorspronkelijk geplaatst door max la menace Bekijk BerichtenMisschien niet te hard roepen dat het in Nederland zo geweldig is. 1. ze werken er echt vaak aan de wegen.(afsluiten van een autosnelwegstuk gebeurt regelmatig, hier bijna nooit). 2. Iemand al gezien wat ze daar betalen aan wegenbelasting (zeker als je dieselt). Ongeveer 4 keer zoveel.
Hier duurt het twee weken en dan is het nog niet goed gedaan want enkele weken/maanden later moeten ze terug komen.
Geen probleem mee om iets meer te betalen en op goede wegen te mogen rijden met mindere files.
Daar weet je tenniste waar je geld naartoe gaat. Hier betaal je en komt je geld elders terecht voor andere doeleinden.
Send from somewhere, used Tapatalk.Last edited by Metaxa; 16/02/2016, 13:14.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Zondag hebben we onze Waalse broeders een bezoekje gebracht. Het stuk E403 van Doornik naar Kortrijk is ook de moeite. Ze zijn daar ooit beginnen werken, en alles ligt er nu halverwege. Geen werfmateriaal meer te bespeuren: wat lapjes gelegd, een put of twee, al dan niet met wapening, en laat de natuur de rest maar doen.
En dan kom je Vlaanderen binnen, en er staat een bordje 'wegdek in slechte staat', terwijl het een biljartlaken lijkt in vergelijking met de kilometers er voor2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk BerichtenDe autobelastingen in NL zijn geen doelbelastingen, de opbrengsten er van vloeien in de algemene middelen. En als je gaat rekenen blijkt dat een heel groot deel daarvan dan ook aan andere doelen opgaat. De auto is er, meer dan waar ook ter wereld, een melkkoe voor de roverheid.
Sent from my XT1572 using Tapatalk
Als de percentage die ze gebruiken uit de algemene middelen groot genoeg is om infrastructuurwerken uit te voeren is er toch geen vuiltje aan de lucht.
Hier gebeurt er NIETS buiten wat oplapwerk.
Nu met de nieuw aanleg van de A11 gebeurt er nog eens wat in België. Het was dan ook "wereldnieuws" in Vlaanderen.
Send from somewhere, used Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtende roverheid heeft ook heel veel kosten en profiteurs natuurlijk
Voorzover ik weet van familie destijds is enkel Zwitserland een schoolvoorbeeld van hoe het feitelijk zou moeten, als het klopt.
Send from somewhere, used Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk BerichtenDat is helemaal juist. Al neem ik aan dat dat in België (of waar anders dan ook) niet anders is. In de ambtenarij gaat heel wat geld over de balk; een treintje hier, een ict-projectje daar... of een extra weggetje bijvoorbeeld: http://programma.vara.nl/kanniewaarzijn/media/352314
Ik heb de reportage nog niet gezien en zal het later eens bekijken maar ik weer waar het over gaat.
Als het volledig af is, zal het wel in orde zijn. Er is alvast wel wat gebeurt in die regio.
Tja, de "koninklijke" ken ik toevallig redelijk goed...
Onvoorstelbaar dat ze zich daar "enkele" miljoen hebben "vergist". Dat is gebeurd op hoog niveau maar verbaast me alleszins niet, want ook op lager niveau wordt daar behoorlijk met geld gegooid terwijl het anders zou kunnen.
Send from somewhere, used Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Onderhoud snelwegen 2016
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenZondag hebben we onze Waalse broeders een bezoekje gebracht. Het stuk E403 van Doornik naar Kortrijk is ook de moeite. Ze zijn daar ooit beginnen werken, en alles ligt er nu halverwege. Geen werfmateriaal meer te bespeuren: wat lapjes gelegd, een put of twee, al dan niet met wapening, en laat de natuur de rest maar doen.
En dan kom je Vlaanderen binnen, en er staat een bordje 'wegdek in slechte staat', terwijl het een biljartlaken lijkt in vergelijking met de kilometers er voor
Denk maar aan het viaduct van Boirs waar ze 7 jaar hebben over gedaan.
Send from somewhere, used Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWat ik al een paar jaar schrijf, nog maar eens een bevestiging dat ze in Nederland weten met wat ze bezig zijn. De investeringsbedragen zijn indrukwekkend.
Dat staat in de ‘publieksrapportage Rijkswegennet’ die minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Volgens haar onderstreept de toename van de filezwaarte de noodzaak om volop te blijven investeren in infrastructuur. “We verbreden drukke wegen en leggen volledig nieuwe verbindingen aan. Deze ontbrekende schakels maken het wegennet robuuster en geven…
En waar blijft België...
Weyts gaat het jaarlijks budget voor wegenwerken vanaf volgend jaar verhogen. Van 350 naar 450 miljoen € per jaar.
In dat artikel lees ik dat NL 1,5 miljard € per jaar investeerde of investeert
NL = 41 000 km² - 17 miljoen inwoners
VL = 13 000 km² - 6,5 miljoen inwoners
Dus om op NL niveau te komen, zouden we omgerekend jaarlijks ong. 500k € moeten investeren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenBeterschap op komst?
Weyts gaat het jaarlijks budget voor wegenwerken vanaf volgend jaar verhogen. Van 350 naar 450 miljoen € per jaar.
In dat artikel lees ik dat NL 1,5 miljard € per jaar investeerde of investeert
NL = 41 000 km² - 17 miljoen inwoners
VL = 13 000 km² - 6,5 miljoen inwoners
Dus om op NL niveau te komen, zouden we omgerekend jaarlijks ong. 500k € moeten investeren
Allé met die 100mlj die erbij komen gaan ze geen inhaalmanoeuvre kunnen uitvoeren tov Nederland.
Tegen dat ze hier in België een evenwaardig wegennetwerk hebben als in Nederland spreken we waarschijnlijk over 2035 en daar staan ze ook niet stil uiteraard.
Send from somewhere, used Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenGeloof ik niets van.
De motorrijtuigenbelasting wordt geheven over het bezit van een auto of motorfiets en niet over het gebruik. Of iemand veel rijdt of weinig, het bedrag is gelijk. De motorrijtuigenbelasting wordt opgelegd door de centrale overheid en geïnd door de belastingdienst. Bovenop de motorrijtuigenbelasting betalen houders van personenauto's en motoren 'provinciale opcenten'. Hoe hoog dat bedrag is, is afhankelijk van de provincie waarin men woont. Deze belasting was oorspronkelijk ingevoerd om aanleg en onderhoud van wegen te bekostigen, redenerend vanuit het profijtbeginsel: diegene die van de wegen gebruikmaakt betaalt daar dan ook voor. De motorrijtuigenbelasting is nu geen 'doelbelasting' meer - het geïnde bedrag wordt niet meer automatisch aan de wegen of de infrastructuur besteed. De inkomsten uit de wegenbelasting overstijgen dan ook de uitgaven aan het wegenonderhoud. Het geld gaat naar de algemene middelen, dit geldt voor het Rijk en voor de provincie. Voor de provincie zijn de 'provinciale opcenten' verreweg de belangrijkste inkomstenbron.
In Nederland hebben ze hierover een meer open beleid dan hier en kan je alles terugvinden op het net.
Als de percentage die ze gebruiken uit de algemene middelen groot genoeg is om infrastructuurwerken uit te voeren is er toch geen vuiltje aan de lucht.De pagina die je zocht is niet gevonden. Deze bestaat niet (meer) of is verhuisd naar een andere plaats op onze site. Wij vragen je te controleren of je het juiste adres hebt ingevoerd. Let ook op het gebruik van punten in plaats van bijvoorbeeld een komma.
Inkomsten aan belastingen: ruim €14 miljard. Uitgaven aan gemotoriseerd verkeer: €8 miljard.
Gecorrigeerd voor puur houderschapsbelasting: inkomsten = €6,275 miljard
Uitgaven aan aanleg en onderhoud: €6,087 (dat is inclusief de niet nader gespecificeerde posten "aanleg en beheer infrastructuur" voor gemeentes en provincies. Daarin zitten dus ook infrastructurele zaken die niet direct met aanleg of onderhoud van wegen te doen hebben).
Deze cijfers waren van toepassing op 2013, het gat tussen inkomsten en uitgaven is sindsdien alleen nog maar gegroeid. Uit het zelfde document: "Voorgaande betekent dat het verschil tussen inkomsten en uitgaven in 2014 en de jaren daarna de periode tot 2017 naar verwachting structureel met jaarlijks circa € 1,3 miljard toeneemt."
Comment
-
Interessante lectuur.
Maar ik zie het probleem niet met wat je in het vet hebt gezet.
"De inkomsten uit de wegenbelasting overstijgen dan ook de uitgaven aan het wegenonderhoud. Het geld gaat naar de algemene middelen"
Wat dus wil zeggen dat ze bij jullie feitelijk nog veel meer zouden kunnen doen aan hun infrastructuur dan wat ze heden al presteren.
Hier is het net andersom, omdat er geen geld genoeg is wordt er slechts hersteld met het weinige dat in die kassa zit. Vermits er in de kas van wegen & verkeer ook niets te vinden is blijven structurele veranderingen uit.
Jullie mogen je echt gelukkig prijzen met zulke prachtige wegeninfrastructuur, geloof me!
Het recente nieuwe stukje A4 tussen Kethelplein en Delft is daar een prachtig voorbeeld van. (heerlijke tunnel ook voor het geluid...) ;-)
Send from somewhere, used Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenTegen dat ze hier in België een evenwaardig wegennetwerk hebben als in Nederland spreken we waarschijnlijk over 2035 en daar staan ze ook niet stil uiteraard.
Comment
-
Waar ik me soms ook vragen bij stel is de kwaliteit van het geleverde werk wanneer er dan eens vanaf de bodemplaat een volledig nieuw wegdek aangelegd wordt.
Vaak heb ik de indruk dat de kwaliteit van nieuwe snelwegen niet van het niveau is dat je in het buitenland aantreft: de aansluiting tussen de stroken is soms nog voelbaar, je voelt toch nog bobbels ook al is het nieuw en dus bij veronderstelling volledig plat, relatief snel moeten ze na paar jaar toch weer stroken uitsnijden en oplappen.
Als je bv. via de E25 Luxemburg binnenrijdt, dan rij je gewoon op een biljartlaken: geen putten, geen opgelopte stukken, geen bobbels door slecht gieten, aansluitingsnaden die je niet alleen niet voelt maar ook nauwelijks ziet, en het ziet er gewoon ook echt uit alsof het er pas ligt. En het rijdt ook stiller, en dus comfortabeler dan wat ze bij ons als nieuw leggen.
Dan stel ik me soms de vraag, waarom kan dit niveau niet bij ons, hebben die dan betere aannemers, of gebruiken die soms veel betere asfalt dan bij ons.Last edited by Vitus; 17/02/2016, 22:12.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenWaar ik me soms ook vragen bij stel is de kwaliteit van het geleverde werk wanneer er dan eens vanaf de bodemplaat een volledig nieuw wegdek aangelegd wordt.
Vaak heb ik de indruk dat de kwaliteit van nieuwe snelwegen niet van het niveau is dat je in het buitenland aantreft: de aansluiting tussen de stroken is soms nog voelbaar, je voelt toch nog bobbels ook al is het nieuw en dus bij veronderstelling volledig plat, relatief snel moeten ze na paar jaar toch weer stroken uitsnijden en oplappen.
Als je bv. via de E25 Luxemburg binnenrijdt, dan rij je gewoon op een biljartlaken: geen putten, geen opgelopte stukken, geen bobbels door slecht gieten, aansluitingsnaden die je niet alleen niet voelt maar ook nauwelijks ziet, en het ziet er gewoon ook echt uit alsof het er pas ligt. En het rijdt ook stiller, en dus comfortabeler dan wat ze bij ons als nieuw leggen.
Dan stel ik me soms de vraag, waarom kan dit niveau niet bij ons, hebben die dan betere aannemers, of gebruiken die soms veel betere asfalt dan bij ons.
Wat een verschil toch eigenlijk. Echt, als het van mij afhangt, worden gewoon ALLE werkzaamheden aan de infrastructuur -snelwegen, secundaire wegen, dorpen en steden - gewoon volledig uitbesteed aan de noorderburen.
Comment
-
Ik vraag het me ook af, zij het niet dat ik erover klaag. Wat is dat toch met die spoorvorming?
Maar u afvragen is een ding, wat ge invult als voorlopig antwoord hangt helemaal van uw fantasie af. Geen fantasie? Dan is het vast 'corruptie'.
En die is er vast maar is dat de hoofdzaak? Hoe groot is het budget? Hoe werken de aanbestedingen? Misschien ligt de nadruk te veel op goedkoop omdat sommige beslissingsnemers niet willen beschuldigd worden van corruptie, en een duurdere maar betere leveren is altijd wat gevaarlijk dan. Of misschien is er strukturele versnippering die nefast is voor degelijke oplossingen? Zijn er historische verschillen in wegenbouw tussen landen? Andere prioriteiten in wat van een weg verlangd wordt? Historisch zijn we bv nogal straf in wegverlichting, misschien is er iets specifiek rond wegdek ook?
Ik denk dat het de zaak al vooruit helpt als we ons op zijn minst andere mogelijke oorzaken kunnen voorstellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenIk vraag het me ook af, zij het niet dat ik erover klaag. Wat is dat toch met die spoorvorming?
Maar u afvragen is een ding, wat ge invult als voorlopig antwoord hangt helemaal van uw fantasie af. Geen fantasie? Dan is het vast 'corruptie'.
En die is er vast maar is dat de hoofdzaak? Hoe groot is het budget? Hoe werken de aanbestedingen? Misschien ligt de nadruk te veel op goedkoop omdat sommige beslissingsnemers niet willen beschuldigd worden van corruptie, en een duurdere maar betere leveren is altijd wat gevaarlijk dan. Of misschien is er strukturele versnippering die nefast is voor degelijke oplossingen? Zijn er historische verschillen in wegenbouw tussen landen? Andere prioriteiten in wat van een weg verlangd wordt? Historisch zijn we bv nogal straf in wegverlichting, misschien is er iets specifiek rond wegdek ook?
Ik denk dat het de zaak al vooruit helpt als we ons op zijn minst andere mogelijke oorzaken kunnen voorstellen.
Hoe? Waarom?
Comment
Comment