Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Neenee, in principe mag je dan de dag erna opnieuw gaan.
In principe wel, maar er zijn toch wel wachtlijsten. Je moet er dus niet aan denken om de volgende dag terug kunnen te gaan, of er zou op dat moment iemand afgebeld moeten hebben, zodat er een plaatsje vrijkomt...
Een vraagje... Ik moet maandagochtend m'n praktisch rijexamen doen. Stel nu dat ik niet slaag, moet ik dan weer elfendertig weken wachten voor een tweede poging of gaat het dan sneller? Merci
Zeker niet te veel aantrekken als je er niet door bent, ik ben 3 keer moeten gaan
1ste keer vanalles, 2 keer door oranje, te snel in zone 30, voorang van rechts genegeerd, op de stoep geparkeerd en ga zo maar door was totaal niet voorbereid en ik reed al een jaar rond dan kweek je zo u eigen gewoontes
2 keer was alles goed buiten dat ik te ver van de stoep geparkeerd stond en niet volgens de S beweging inparkeerde.
3de keer 1 foutje, te lang 30 blijven rijden terwijl het al 50 was. Maar dat was niet zo erg dus eindelijk erdoor !
Is eigenlijk poepsimpel. Gewoon veel oefenen is de boodschap. Je mag niet met je wielen in de berm terecht komen, maar als er bv een voetpad is mag je wel tot ertegen (niet erop) rijden. Stuur volledig naar links, zover rijden als je kan; stuur volledig naar rechts, en zover achteruit rijden als je kan; stuur volledig naar links en weg. Easy. Je mag als het smal is ook meerdere keren vooruit en achteruit rijden.
Bedankt. Zouden ze 't je kwalijk als je trager rijdt dan toegelaten omdat het regent ? Sorry voor al die vragen maar als ik hier lees dat ze je buizen omdat je 5 per uur trager rijdt..
Bedankt. Zouden ze 't je kwalijk als je trager rijdt dan toegelaten omdat het regent ? Sorry voor al die vragen maar als ik hier lees dat ze je buizen omdat je 5 per uur trager rijdt..
Rijdt gewoon in zone 50 een 45-50km/u. Dan zullen ze je niets doen. Als het echt gigantisch zwaar regent, rij dan misschien een 40km/u ofzo, dat ze zien dat je je snelheid aanpast, maar toch niet als een slak door het verkeer gaat. Zorg wel dat je altijd kan stoppen, en zeker aan iedere zebrapad. Vertraag echter niet téveel zodat de examinator het niet op z'n heupen krijgt en vindt dat je niet vlot genoeg rijdt.
Ja zo onnozel kunnen ze wel zijn, omdat het dan lijkt alsof je niet zeker bent hoe snel je mag rijden. Ge rijd best ongeveer de maximum snelheid, ook op de autostrade.
Ja zo onnozel kunnen ze wel zijn, omdat het dan lijkt alsof je niet zeker bent hoe snel je mag rijden. Ge rijd best ongeveer de maximum snelheid, ook op de autostrade.
Mja spijtig genoeg weet je nooit wat goed is bij die mannen. Voor 't zelfde geld vind hij het onverantwoord dat ik 120 rij in de regen. Kmoet trouwens om 7u30 gaan. Volle spits...
Mja spijtig genoeg weet je nooit wat goed is bij die mannen. Voor 't zelfde geld vind hij het onverantwoord dat ik 120 rij in de regen. Kmoet trouwens om 7u30 gaan. Volle spits...
Kan ook wel een voordeel zijn, want je kan niet te snel rijden, en ze kunnen niks zeggen dat je te traag rijd, want je volgt dan gewoon het verkeer.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Je moet je wel aan de weersomstandigheden aanpassen natuurlijk! Geen 120 rijden als het regent!!
Véél geluk, het is een loterij en hopelijk hebben ze je naam getrokken 's morgens. Dat heb ik een ex-rijexaminator zelf horen vertellen...
Geloof je dit nu echt? Dat er geluk aan te pas komt, daar is geen twijfel aan, maar dat ligt niet omdat je "uit de loterij gekozen bent'. Je moet gewoon wat geluk hebben wie je examinator is, want daar zit er zeker verschil op!
Wie niet oefent zal ook niet slagen (behalve uitzonderingen), dat is een zekerheid bij het praktijkexamen.
Comment