Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Praktijk rijexamen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk Berichten
    lol, dat geloof je nu toch zelf niet?
    Misschien zal het niet overal zijn, maar het zijn subjectieve ambetantenaren.

Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
    Ik heb trouwens chans gehad, kwas er altijd direct door (zowel brommer als auto en theorie als praktijk) maar bij het praktijk examen voor m'n autorijbewijs had ik 1 keer iemand niet overgelaten op een zebrapad maar die kerel had het niet gezien omdat hij met die vent van de rijschool over de gentse foor bezig was
    En anderen buizen ze voor niks...

Niet vergeten dat veel van die examinators dezelfde mensen zijn die je vroeger wat smeergeld moest geven op de keuring of ze lieten je terugkomen voor een prul.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
      Een vraagje... Ik moet maandagochtend m'n praktisch rijexamen doen. Stel nu dat ik niet slaag, moet ik dan weer elfendertig weken wachten voor een tweede poging of gaat het dan sneller? Merci
      En is het gelukt?

Comment

• Geslaagd !!

Die kerel gaf zelfs niets van opmerkingen. Heeft me gezegd dat ik geslaagd was, gaf me de nodige papieren en dat was het.

Comment

• Proficiat jong! Is het keren in de straat goed gelukt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
            Proficiat jong! Is het keren in de straat goed gelukt?
            Ging heel vlot. Wel bij het achteruit parkeren 2 keer een beetje moeten hernemen maar daar zei ie dus niets van. Het was wel nogal lastig, constant in woonwijken, voorrang van rechts, scholen,... Bijna niets van autostrade gedaan. Maar 't is gelukt!

Comment

• Proficiat, echt waar! Er zijn er niet veel die kunnen zeggen dat ze van de eerste keer geslaagd zijn. De reden waarom je niets of weinig van de autostrade ziet: iedereen kan rijden op de autostrade, daar heb je geen speciaal inzicht voor nodig. Dit zei iemand van de rijschool mij.

Comment

• Echt hé, en veel mensen die leren rijden zeggen dat ook: 'och, ik rijd nooit op de autosnelweg, dat kan iedereen, ik oefen op gewone baan'. En echt, je moet wél inzicht hebben om op de autostrade te rijden, en velen kunnen het niet. Ik ondervind dat dagelijks...

Comment

• Bedankt !

Tja, rond die tijd zat de R8 propvol en aanschuiven in de file is uiteraad niet echt moeilijk. Vandaar dat ze zich meer op de scholen en wijken zullen gericht hebben. Ik had ook een beetje geluk, de 'gendarme' van dat spel was met iemand anders weg. Mijn examinator was een vriendelijke kerel waar je je in de mate van het mogelijke rustig bij voelde. De fietsers vond ik het trouwens vervelendste, het was nog donker en dan zijn sommigen slecht zichtbaar.

Comment

• Kan je bij je praktijk examen kiezen of je het met je eigen auto doet of moet dat eentje van de rijschool zijn ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeltovic Bekijk Berichten
                      Kan je bij je praktijk examen kiezen of je het met je eigen auto doet of moet dat eentje van de rijschool zijn ?
                      Of je kan kiezen weet ik niet, ik heb het in ieder geval met die van m'n ouders gedaan.

Comment

Kan je bij je praktijk examen kiezen of je het met je eigen auto doet of moet dat eentje van de rijschool zijn ?
                        Je mag dat inderdaad kiezen. Er wordt wel eens gefluisterd dat je meer kans maakt als je het met een auto van de rijschool doet.

Comment

Je mag dat inderdaad kiezen. Er wordt wel eens gefluisterd dat je meer kans maakt als je het met een auto van de rijschool doet.
                          Hoezo ? Moet je dan meer betalen of.. ?

Comment

Ja, dan moet ge de rijschool voor die uren betalen he!
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik denk dat je 't nog altijd beter doet met een auto die je goed gewend bent. Zeker bij het parkeren is het best dat je goed de afmetingen van je auto weet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Ja, dan moet ge de rijschool voor die uren betalen he!
                                Inderdaad. En dan durven ze nog al es vlugger te buizen als het zo net opt randje wel of niet geslaagd is, zodat ze toch wat meer geld binnenhebben.

Comment

Ik denk dat je 't nog altijd beter doet met een auto die je goed gewend bent. Zeker bij het parkeren is het best dat je goed de afmetingen van je auto weet.
                                  Ochja, echt parkeren doe je niet hé. Gewoon achter een ander auto gaan staan, daar is het niet belangrijk om de maten van je auto te kennen. Bij het oude systeem was dit veel belangrijker.

Comment

Ochja, echt parkeren doe je niet hé. Gewoon achter een ander auto gaan staan, daar is het niet belangrijk om de maten van je auto te kennen. Bij het oude systeem was dit veel belangrijker.
                                    Ik heb moeten achteruit parkeren in een S.

Comment

Ik heb moeten achteruit parkeren in een S.
                                      Uhu, maar er staat geen auto achter jou hé, dan is dat niet zo van belang.

Comment

• Nu gaat het meer om de techniek van het parkeren, terwijl het vroeger ging om perfect geparkeert te staan, de techniek maakt minder uit.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Uhu, maar er staat geen auto achter jou hé, dan is dat niet zo van belang.
                                          Toch wel hoor, tussen twee auto's. Vandaar de twee hernemingen. Ik wist ook niet dat ze dat nog deden.

Comment

Working...
                                          X