Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Tja, rond die tijd zat de R8 propvol en aanschuiven in de file is uiteraad niet echt moeilijk. Vandaar dat ze zich meer op de scholen en wijken zullen gericht hebben. Ik had ook een beetje geluk, de 'gendarme' van dat spel was met iemand anders weg. Mijn examinator was een vriendelijke kerel waar je je in de mate van het mogelijke rustig bij voelde. De fietsers vond ik het trouwens vervelendste, het was nog donker en dan zijn sommigen slecht zichtbaar.
Gefeliciteerd, ik heb ook mijn rijexamen in Moorsele en omstreken moeten doen. tis daar inderdaad belachelijk veel voorrang van rechts Ik heb wel nog mijn manouvres moeten doen op het terein (pakt ongeveer 2 j geleden). Al bij al is het daar nog rustig rijden, hier en daar wel wat rare punten, maar het is te doen.
Misschien zal het niet overal zijn, maar het zijn subjectieve ambetantenaren.
En anderen buizen ze voor niks...
Niet vergeten dat veel van die examinators dezelfde mensen zijn die je vroeger wat smeergeld moest geven op de keuring of ze lieten je terugkomen voor een prul.
Ik denk dat ik volgende keer wat smeergeld meepak misschien dat ik toevallig zo iemand heb van de keuring, ik ben het echt beu nu... De laatste keer had ik 1 fout!!
Ik ga de situatie nog eens uitleggen :
Een smalle straat waar rechts van mij allemaal auto's staan geparkeerd, op het einde van de straat komt er een kruispunt. Ik reed dus gewoon langs de stilstaande auto's en moest dan naar links rijden, dat deed ik dus, wat ik niet gedaan had was, ik moest mij meer rechts houden zodat eventuele tegenliggers in "mijn" straat konden rijden.. Je kan nu zeggen wat je wilt, maar dit vind ik erover om iemand te buizen...
(Dit alles terwijl iedereen die ik ken, slaagt met 1 of meerdere fouten...)
Je mag dat inderdaad kiezen. Er wordt wel eens gefluisterd dat je meer kans maakt als je het met een auto van de rijschool doet.
Dat lukt spijtig genoeg niet met iedereen! Ik heb het al 2x gedaan met mama haar auto (zonder rijles), toen had ik ook 3 fouten (voorrangsregels en beetje te snel gereden => heel dom van mij)
Daarna MOEST ik dus rijles gaan volgen => 300 euro + 100 euro voor de auto van de rijschool te gebruiken voor het examen. De begleider van de autorijschool vroeg zich af waarom ik zoveel gebuisd was, hij zag niet in hoe dat kwam.. Ik dacht : krijg nu iets. Na 6h les zei die man dat ik zeker ging slagen aangezien ik alles PERFECT deed, ik vergat geen enkele regel, parkeren/keren in de straat ging gewoon perfect.
Dan ga ik het examen doen enja dan loopt het dus af gelijk ik in mijn vorige post vertelde... De begleider zei nog tegen de examinator : is hij nu voor zo'n foutje gebuisd? Dat vind ik wel erg hoor zei hij. Maar nee, de examinator vond dat dit niet kon... Hier geef ik geen rijbewijs voor zei hij. FUCK OFF!! Dit is echt een onderwerp waar ik zot van kan worden.. Iets wat ik zo graag wil, en het wilt maar niet lukken!
Inderdaad zeer ergerlijk, kan ik geloven. Ooit zal het je wel lukken Dus nu moet je voor de 4de keer gaan?
Dwaas, ooit zal het wel lukken . Inderdaad, 4de keer... Als ik deze keer nog niet slaag => weer 400 euro dokken. Maar eum, als ze mij weer voor 1 fout niet zouden doorlaten => oorlog. Ik moet dus volgende keer 0 fouten maken of ik heb het weer aan me been denk ik.
Er zijn er zoveel die meerdere keren moeten gaan, waaronder ikzelf, dus geen zorgen over maken. Je moet ook het geluk hebben met de examinator. Zo had ik de eerste keer namelijk de onderdirecteur van in Alken, die volgens de rijschool-instructrice zeer stipt is en alles volgens het boekje wil hebben.
Ik stapte in de auto en mocht de zetel naar achter zetten en terug goed zetten. Ik begin dus, en geef de uitleg erbij waarom ik zou ging zitten. Ik kreeg een bits antwoord: 'Nee, ge moet meer naar voor!'. Ja, daar wist ik dus al dat het mis zou zijn, want ik voelde me echt niet op mijn gemak. Ik zag overigens rechts tegen de stijl van de auto aan, i.p.v. door de ruit, maar ja, ik durfde dus niet tegenspreken. Door dit alles had ik veel zenuwen en ging het vrijwel allemaal mis...
De tweede keur dat ik ging, had ik een andere examinator. In het begin leek het ook ene die nors was, maar mijn mening over die persoon veranderde heel fel. We waren nog maar juist weg, en hij was al bezig over het weer en dergelijke, echt wel zalig! Daar was ik dus rustig en het ging allemaal perfect. Toen ik op het trottoir stond na het parkeren, had hij zelfs al tegen de instructrice gezegd dat ik ne goeie was. Dit bleek achteraf ook iemand te zijn die heel precies was.
Dus het is echt niet alleen het autorijden wat je moet kunnen, je moet dus ook geluk hebben met de examinator. Maar om te zeggen dat ze je er echt uit loten, dat durf ik niet te beweren.
Er zijn er zoveel die meerdere keren moeten gaan, waaronder ikzelf, dus geen zorgen over maken. Je moet ook het geluk hebben met de examinator. Zo had ik de eerste keer namelijk de onderdirecteur van in Alken, die volgens de rijschool-instructrice zeer stipt is en alles volgens het boekje wil hebben.
Ik stapte in de auto en mocht de zetel naar achter zetten en terug goed zetten. Ik begin dus, en geef de uitleg erbij waarom ik zou ging zitten. Ik kreeg een bits antwoord: 'Nee, ge moet meer naar voor!'. Ja, daar wist ik dus al dat het mis zou zijn, want ik voelde me echt niet op mijn gemak. Ik zag overigens rechts tegen de stijl van de auto aan, i.p.v. door de ruit, maar ja, ik durfde dus niet tegenspreken. Door dit alles had ik veel zenuwen en ging het vrijwel allemaal mis...
De tweede keur dat ik ging, had ik een andere examinator. In het begin leek het ook ene die nors was, maar mijn mening over die persoon veranderde heel fel. We waren nog maar juist weg, en hij was al bezig over het weer en dergelijke, echt wel zalig! Daar was ik dus rustig en het ging allemaal perfect. Toen ik op het trottoir stond na het parkeren, had hij zelfs al tegen de instructrice gezegd dat ik ne goeie was. Dit bleek achteraf ook iemand te zijn die heel precies was.
Dus het is echt niet alleen het autorijden wat je moet kunnen, je moet dus ook geluk hebben met de examinator. Maar om te zeggen dat ze je er echt uit loten, dat durf ik niet te beweren.
Jama kheb er nu al 3 verschillende gehad, 2x was ik echt wel niet inorde, maar na die lessen ging het perfect. Niet perfect genoeg volgens de 3de examinator, wel volgens de begleider maar die heeft geen beslissingsbevoegdheid spijtig genoeg.
De examinator zat zelfs te klagen dat hij te weinig werk had (te weinig mensen kwamen hun examen afleggen). Toen ik dat hoorde dacht ik al, hupla daar gaan we weer zeker, en khad nog gelijk ook.
Dat lukt spijtig genoeg niet met iedereen! Ik heb het al 2x gedaan met mama haar auto (zonder rijles), toen had ik ook 3 fouten (voorrangsregels en beetje te snel gereden => heel dom van mij)
Daarna MOEST ik dus rijles gaan volgen => 300 euro + 100 euro voor de auto van de rijschool te gebruiken voor het examen. De begleider van de autorijschool vroeg zich af waarom ik zoveel gebuisd was, hij zag niet in hoe dat kwam.. Ik dacht : krijg nu iets. Na 6h les zei die man dat ik zeker ging slagen aangezien ik alles PERFECT deed, ik vergat geen enkele regel, parkeren/keren in de straat ging gewoon perfect.
Dan ga ik het examen doen enja dan loopt het dus af gelijk ik in mijn vorige post vertelde... De begleider zei nog tegen de examinator : is hij nu voor zo'n foutje gebuisd? Dat vind ik wel erg hoor zei hij. Maar nee, de examinator vond dat dit niet kon... Hier geef ik geen rijbewijs voor zei hij. FUCK OFF!! Dit is echt een onderwerp waar ik zot van kan worden.. Iets wat ik zo graag wil, en het wilt maar niet lukken!
Dit ken ik, heb hetzelfde meegemaakt, ben zelf ook 4 keer moeten gaan. 4de keer was ik er gelukkig door, maar toen had ik eene jonge gast als examinator, die zei verwonder "waarvoor zijde gij drie keren gebuisd, ge doet alles perfect". Ik heb hem gezegd dat hij dat aan die dwazen van een collega's van hem moest vragen
Heb mijn rijbewijs nu al van april 2002.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Hoe snel moet je ongeveer voorbij een "voorrang van rechts straat" rijden?
Ik rij meestal 30km/u maar mijn pa vind dit te snel en zegt dat ik niet zou kunnen stoppen als er een auto uit die straat kwam. En dan heb ik tegen die snelheid nog altijd een trein van een paar auto's in mijn gat hangen. Best vervelend.
In Eksel is er zelf een baan waar je 70 mag waar voorrang van recht geld. Gelukkig zie je auto goed aankomen daar.
Hoe snel moet je ongeveer voorbij een "voorrang van rechts straat" rijden?
Ik rij meestal 30km/u maar mijn pa vind dit te snel en zegt dat ik niet zou kunnen stoppen als er een auto uit die straat kwam. En dan heb ik tegen die snelheid nog altijd een trein van een paar auto's in mijn gat hangen. Best vervelend.
In Eksel is er zelf een baan waar je 70 mag waar voorrang van recht geld. Gelukkig zie je auto goed aankomen daar.
Ik reed dan ook ongeveer 30 km/h. Hier in de buurt is er ook een weg van 70 km/h waar je voorrang van rechts moet geven. Echter zie je daar praktisch niets. Is wel ellendig als je weet dat niemand daar voorrang geeft en jij met je L dit wel moet doen, en daardoor vreest als er een auto achter je rijdt . Ik denk wel dat deze snelheid goed is, want dan sta je toch dadelijk stil. Nu, ik moet niet rijden met jou en misschien kan je toch maar naar je papa luisteren, aangezien je anders misschien wel eens ruzie kunt krijgen
Ik ken een plaats waar er mss wel zes zo'n straten zeer kort op elkaar zijn en waar je niks ziet aankomen. Als je dat echt serieus neemt dan slenter je daar aan 20 per uur voorbij. Dat doet natuurlijk niemand maar met een L kan je niet anders. Ik vond het trouwens gevaarlijk, dat was een smal baantje waar de meesten toch 70, 80 per uur rijden.
En dan zijn jullie verbaast dat je zoveel gebuisd bent.
Bij een voorrang van rechts straat die niet overzichtelijk is, stop ik gewoonweg bijna. De wagens achter mij kunnen men jiboulen kussen op dat moment. Reden, ikzelf neem overal men voorrang van rechts. Ook al is het een blinde hoek en zie je niets, ik kom gewoon die straat uit gereden. Er moet dus maar eens iemand zoals mij uit die straat komen.
Ik heb wel niet gezegd dat ik daar ook aan 80 kom afgereden he... Ik zeg gewoon wat de meesten daar doen. Er is trouwens een verschil tussen 1 keer stoppen en 6 keer stoppen op mss 400m
Ik zit nu ook nog rond de 30 km/h bij een minder duidelijke plaats waar ik voorrang moet geven. Dan sta je toch nog snel stil. Op een onoverzichtelijke plaats zal ik ook wel gaan stil staan. Ik wil mijn auto nog niet opeen en dan ook nog in fout zijn he
Kunne ze u eigenlijk buizen als je niet gebruikt maakt van je voorrang van rechts? Ik stop namelijk bijna altijd als ik ook voorrang heb. ik ben dan wel niet in fout als ik crash, maar een kapotte wagen en al die miserie wil ik vermijden.
Kunne ze u eigenlijk buizen als je niet gebruikt maakt van je voorrang van rechts? Ik stop namelijk bijna altijd als ik ook voorrang heb. ik ben dan wel niet in fout als ik crash, maar een kapotte wagen en al die miserie wil ik vermijden.
Ja, daar buizen je ze voor. Dit komt bij hen namelijk over als het niet kennen van voorrangregels. Ik zou wel altijd kijken en niet te snel rijden, om indien nodig, toch nog te kunnen stoppen.
Comment