Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Praktijk rijexamen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Praktijk rijexamen

Aangezien ik donderdag mijn rijexamen afleg, dacht ik ga even nog wat informatie bijeenhalen voor zeker te slagen.

1. Defensief rijden, wat houdt dat in?
    2. Welke manoeuvres moet ik allemaal doen?
    3. Klopt het dat ze soms vragen om op de autostrade te gaan rijden?

Iemand onlangs examen gaan afleggen? Hoe was het verlopen?
    4/10 slagen nog maar nu, maar tot nu toe iedereen die onlangs het examen is gaan afleggen (die ik ken), is ook geslaagd, dus miss is het ook maar zever.

Thx!
    Last edited by ; 30/01/2007, 23:47.

Mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat ge bij praktijkexamen nooit op de snelweg gaat. Ik heb het toch niet moeten doen. En nu moet ge uw maneuvers op de openbare weg doen.

Comment

Michel,

het rampenplan in het verkeer ! (j/k)

hou je gewoon rustig, en doe gewoon wat die begeleider zegt en alles komt in de sjakosj

succes, al weet ik dat ik de eerste weken toch niet met je meerijdt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
        Aangezien ik donderdag mijn rijexamen afleg, dacht ik ga even nog wat informatie bijeenhalen voor zeker te slagen.

1. Defensief rijden, wat houdt dat in?
        2. Welke manoeuvres moet ik allemaal doen?
        3. Klopt het dat ze soms vragen om op de autostrade te gaan rijden?

Iemand onlangs examen gaan afleggen? Hoe was het verlopen?
        4/10 slagen nog maar nu, maar tot nu toe iedereen die onlangs het examen is gaan afleggen (die ik ken), is ook geslaagd, dus miss is het ook maar zever.

Thx!
        Zalige vraagjes!

1. Altijd snel optrekken en slalommen tussen het verkeer. Als je een oud vrouwtje zie oversteken goed toeteren zodat ze je hoort en gewoon blijven doorvlammen
        2. Naar voor, naar achter en ontkoppelen
        3. Ja, dat is waar. Let wel op dat je niet sneller rijdt als 250.

Swat, met welke auto ga je het doen?

Comment

Haha, zalig antwoord TTN
          Kheb schrik da ik te aggressief rij, maarja ik ga mij echt rustig houde op da examen.
          Met bmw 520i ('99) .

Comment

Haha, zalig antwoord TTN
            Kheb schrik da ik te aggressief rij, maarja ik ga mij echt rustig houde op da examen.
            Met bmw 520i ('99) .

gewoon een keertje gedurende 40 minuten hoffelijk rijden. Let er wel op dat je laat zien dat je uw voorangsregels kent. Dit wil dus ook zeggen niet te hoffelijk zijn en uw voorang altijd afgeven. Natuurlijk als je uit zo'n smal straatje komt rem je best en kijk je eerst, maar als je een goed zicht hebt rustig aankomen bollen en je voorang nemen. Nu nie als je ziet dat die andere toch niet gaat stoppen hé . Voor de rest rustig blijven, genoeg in de spiegeltjes zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
              gewoon een keertje gedurende 40 minuten hoffelijk rijden. Let er wel op dat je laat zien dat je uw voorangsregels kent. Dit wil dus ook zeggen niet te hoffelijk zijn en uw voorang altijd afgeven. Natuurlijk als je uit zo'n smal straatje komt rem je best en kijk je eerst, maar als je een goed zicht hebt rustig aankomen bollen en je voorang nemen. Nu nie als je ziet dat die andere toch niet gaat stoppen hé . Voor de rest rustig blijven, genoeg in de spiegeltjes zien.
              Ja in de spiegels kijken zal ik zeker veel doen, want nr et schijnt zien die examinators alles, zelfs als ge ne keer nie in de spiegels kijkt!
              Bedankt voor de reactie.

Comment

Een neefje van me is zopas ook gegaan.

Weet je de routes in Hasselt ongeveer? Verschillende punten hangen uit in het examencentrum...

1. Defensief rijden: Vooral anticiperen. Afstand bewaren, opletten voor voorrang van rechts. Vertragen aan de lichten als het licht plots op oranje kan springen....
                2. Je moet draaien in een straat en in een S achteruit paralel parkeren. Je krijgt voldoende ruimte, maak je niet ongerust. Wel achteropkomend verkeer in de gaten houden. Als je je geparkeerd hebt moet je uitstappen zoals je normaal de wagen zou achterlaten dus motor afleggen,... Dus theorie nog eens bekijken
                3. Autostrade hangt af van de route denk ik. Kans is groot dat je in Hasselt-Zuid erop moet en dan aan rondpunt van expressweg eraf terug naar Alken, of omgekeerd

Veel succes, je moet je 40 minuten inhouden en geconcentreerd blijven. Probeer de komende dagen nog veel te oefenen
                Last edited by ; 31/01/2007, 00:18.

Comment

-Wat ook helpt is een beetje remmen en terugschakelen naar 2e als je aan een kruispunt komt waar je voorrang van rechts moet geven en de auto's niet goed ziet komen.
                  -De zone 30 niet vergeten. Mij hebben ze langs vijf scholen gestuurd.
                  -Rijden zoals een bejaarde, als je echt te traag rijdt manen ze u wel aan om iets sneller te rijden.
                  -en het belangrijkste:rustig blijven

Comment

Lichtjes remmen voor voorrang van rechts moet je altijd. Daar letten ze ook op.

Hoe laat ga je trouwens? Dan zal ik eens komen bumperkleven

grapje

Comment

Hmm ik ben nog maar 2x int examencentrum geweest, en kweet dus nie welke routes, ik weet er maar 2 (gehoord van vrienden).
                      Het theorie boekske heb ik niemeer, dus nakijke zal niemeer gaan .
                      Om 15.55 heb ik het examen, slecht uur eigenlijk, zo juist het laatste van de dag, miss is die examinator et beu en buist em mij daarom.
                      Als ik niet slaag dan zal mijn wraak zoet zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ewout_e Bekijk Berichten
                        -Wat ook helpt is een beetje remmen en terugschakelen naar 2e als je aan een kruispunt komt waar je voorrang van rechts moet geven en de auto's niet goed ziet komen.
                        -De zone 30 niet vergeten. Mij hebben ze langs vijf scholen gestuurd.
                        -Rijden zoals een bejaarde, als je echt te traag rijdt manen ze u wel aan om iets sneller te rijden.
                        -en het belangrijkste:rustig blijven
                        Meestal zet ik mij al in 2de ja voor een kruispunt, en dit keer hou ik mij rechts, nie da ze mij gaan rammen.

Comment

Hmm ik ben nog maar 2x int examencentrum geweest, en kweet dus nie welke routes, ik weet er maar 2 (gehoord van vrienden).
                          Het theorie boekske heb ik niemeer, dus nakijke zal niemeer gaan .
                          Om 15.55 heb ik het examen, slecht uur eigenlijk, zo juist het laatste van de dag, miss is die examinator et beu en buist em mij daarom.
                          Als ik niet slaag dan zal mijn wraak zoet zijn.
                          http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1 alstublieft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                            Hola, bedankt!!

Comment

Hola, bedankt!!
                              Die pdf (rechts) moet je downloaden, +100pagina's

zie pm

Comment

Die pdf (rechts) moet je downloaden, +100pagina's

zie pm
                                Kerel die pdf is 104 pagina's .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                                  Zalige vraagjes!

1. Altijd snel optrekken en slalommen tussen het verkeer. Als je een oud vrouwtje zie oversteken goed toeteren zodat ze je hoort en gewoon blijven doorvlammen
                                  2. Naar voor, naar achter en ontkoppelen
                                  3. Ja, dat is waar. Let wel op dat je niet sneller rijdt als 250.

Swat, met welke auto ga je het doen?
                                  Vind dit antwoord het leukste, maar ik denk niet dat je rijexaminator dat zal goedkeuren.
                                  De antwoorden die daarop volgden zijn in ieder geval een pak nuttiger...

Normaal gezien ben je tijdens je rijopleiding genoeg voorbereid geweest en ik veronderstel dat je vooral bij de laatste les nuttige tips hebt gehad van je instructeur.

Rustig zijn is in ieder geval belangrijk. Het verkeer goed inschatten en proberen te anticiperen op manoeuvers van de overige weggebruikers en het zal wel lukken.

Succes donderdag!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
                                    Normaal gezien ben je tijdens je rijopleiding genoeg voorbereid geweest en ik veronderstel dat je vooral bij de laatste les nuttige tips hebt gehad van je instructeur.

Succes donderdag!
                                    Ik heb geen les gehad, mijn ouders hebben mij het geleerd.
                                    Bedankt!

Comment

Dan zeker oppassen, dan moet je jezelf dubbel bewijzen zeg maar.

Doe je best

Comment

Dan zeker oppassen, dan moet je jezelf dubbel bewijzen zeg maar.

Doe je best
                                        I will!!

Comment

Working...
                                        X