Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat ge bij praktijkexamen nooit op de snelweg gaat. Ik heb het toch niet moeten doen. En nu moet ge uw maneuvers op de openbare weg doen.
Wees gelukkig als er een stukje autosnelweg op je route ligt.
Dat is immers veel eenvoudiger rijden dan in een stadscentrum...
En ze gaan je dat heus niet tijdens de file laten doen, want de duur van het examen is beperkt.
Wees gelukkig als er een stukje autosnelweg op je route ligt.
Dat is immers veel eenvoudiger rijden dan in een stadscentrum...
En ze gaan je dat heus niet tijdens de file laten doen, want de duur van het examen is beperkt.
Ik heb ook graag autosnelweg! Dan moet ik niks doen .
Gewoon af en toe es voorbijsteken.
Aangezien ik donderdag mijn rijexamen afleg, dacht ik ga even nog wat informatie bijeenhalen voor zeker te slagen.
1. Defensief rijden, wat houdt dat in?
2. Welke manoeuvres moet ik allemaal doen?
3. Klopt het dat ze soms vragen om op de autostrade te gaan rijden?
Iemand onlangs examen gaan afleggen? Hoe was het verlopen?
4/10 slagen nog maar nu, maar tot nu toe iedereen die onlangs het examen is gaan afleggen (die ik ken), is ook geslaagd, dus miss is het ook maar zever.
Thx!
Proficiat, morgen examen doen en nièt weten wà t je moet doen...
Ik wist al direct na m'n theoretisch examen wat ik moest doen op 't examen. Logisch ook.
Als jij nu pas beseft dat je daar defensief moet gaan rijden, ziet 't er niet goed uit.
De manoevres: 't verbaast me dat je niet weet wat je moet doen, want normaal gezien heb je na je theoretisch 'n klein bundeltje gekregen waar alles duidelijk in staat uitgelegd. Toch voor alle duidelijkheid even kort de twee manoevres verduidelijkt:
Lig er maar niet van wakker, van die manoevres. Ik had er eigenlijk niet op geoefend (niet geoefend op 't keren in die 'smalle' straat, en slechts een 3 à 4-tal keer achterwaarts parkeren), en ik kreeg complimenten over m'n manoevres. Om maar te zeggen: niet excessief oefenen. Als je kà n rijden, lukt 't wel.
Ga misschien 'ns rondrijden in de buurt van 't examencentrum. Ik heb ongeveer 2 keer een uurtje in de buurt gaan rijden. Om nadien dan examen te doen, en totà à l de andere kant uit gestuurd te worden.
Laatste: examen om 15.55u heeft ook voordelen. 't Is inderdaad het einde van de dag, maar dat kan ook een voordeel zijn. Tegen dan is er al wat meer volk op de baan, 't is al wat drukker. Gèèn kans om te snel te rijden, en 't verkeer gaat gewoon trager. Bovendien: als die kerel al de hele dag examens aan 't afnemen is, is de kans groot dat hij rond 4u niet meer op schema zit, en je examen dus wel 'ns korter zou kunnen zijn dan 40 minuten.
Nog dit: mijn ouders hebben mij ook leren rijden (zelfs pa en ma apart, dus consequentie zat er eigenlijk niet in). Ik heb welgeteld 3 maanden en 10 dagen met een L rondgereden. 5 september theorie, 15 december praktijkexamen, en ik was er mooi van de eerste keer door.
Mooi verslagje.
Ik wist ongeveer wa ik moest doen, ma kheb zo geen boekske met alles instaan hoor. Aangezien mijn mama de laatste tijd geen tijd heeft kan ik nu weeral nie gaan oefenen vandaag, seffes heb ik al 4 dage niemeer gerede.
Maarja het zal wel lukken, da defensief rijden weet ik wel ongeveer wat et is.
Da optrekken ga ik toch wel op moeten letten, want normaal schakel ik rond de 3000 toeren of meer, anders gaat et nie snel genoeg vooruit.
Ma opt examen moet ge dus echt wel onnozel rijden.
Bedankt voor de info, en normaal gezien zal ik het examen met succes beindigen.
Is vanaf 1.2.2007voorrang van rechts niet steeds voorrang van rechts, zelfs als de andere gestopt is...Dacht zoiets gehoord te hebben..
Gaat normaal gezien nog gebeuren, maar momenteel is nog altijd de regel bij voorrang van rechts; als je stopt ben je uw voorrang kwijt. Kheb gisteren m'n 2 laatste lesuren gehad (kga vrijdag ook m'n examen gaan afleggen) en ze zei dat het nog steeds zo is en dat die regel nog moet goedgekeurt worden dusja.
ik ben maandagmorgen geweest en ik ben geslaagd, zonder opmerkingen, ik vond het examen eerlijk gezegd zelfs niet moeilijk twas wel opletten voor voetgangers en fietsers geblazen!!!
BMW E10 1600ti 1967
BMW E10 2002tii 1973
BMW E30 325i sedan 1986
BMW E36 318is cabrio 1995
BMW E36 320i cabrio 1994
BMW E91 318d touring 2006
MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003
maar momenteel is nog altijd de regel bij voorrang van rechts; als je stopt ben je uw voorrang kwijt.
Fout! iemand verliest zijn voorrang pas als ie weer vertrekt na te zijn gestopt. Als ie gewoon gestopt is geldt zijn voorrang nog steeds. Klinkt belachelijk, maar er is wel degelijk een verschil.
Zeg heel de tijd in je hoofd: "ik ben een oude knar en ben bang op de baan"
Bij iedere zebrapad zachtjes op de rem, hoofd !opvallend! naar links en naar rechts bewegen (ogen alleen is niet genoeg!) en dan als er niets aankomt zeer rustig doorrijden!
Bij iedere zebrapad zachtjes op de rem, hoofd !opvallend! naar links en naar rechts bewegen (ogen alleen is niet genoeg!) en dan als er niets aankomt zeer rustig doorrijden!
Zoiets ga ik gaan doen ja, khoop dat et druk is, dan kan ik nie te snel rijden.
Ik laat het resultaat wel weten!!
Heb ik nièt gedaan. Aan een zebrapad wel gestopt als er mensen stonden (logisch, doe ik trouwens sowieso, anders is 't examen maar een hypocriete boel, uiteindelijk), maar overdrijven vind ik niet echt ideaal.
Fout! iemand verliest zijn voorrang pas als ie weer vertrekt na te zijn gestopt. Als ie gewoon gestopt is geldt zijn voorrang nog steeds. Klinkt belachelijk, maar er is wel degelijk een verschil.
Hoe? Khebt gisteren nog gevraagd aan m'n begeleidster en ze zei het zelf; Vanaf dat de wagen gestopt is, is hij z'n voorrang kwijt.
Nadat hij gestopt is moet hij terug vertrekken en dan is hij hem kwijt, komt volgens mij op hetzelfde neer
Het is wel handig wanneer je (vraag me niet waarom) op een kruispunt even tot stilstand komt. Dan moet je niet vrezen dat iemand je in de flank zal rammen tot je de gas weer aanraakt ...
Ik reed op een weg waar ik 70 mocht en daarna werd het 500m bebouwde kom en daarnaa weer 70, maar khad et bord nie gezien en reed dus 65-70.
=> de examinator: tis hier wel bebouwde kom eh, ik direct 50 rijden, maar het heeft niet mogen zijn.
Manoeuvres waren wel perfecht, maarja die voorangsregels heb ik er ook een paar genegeerd omdat er geen auto's kwamen, ma blijkbaar moet ge dus daar ook uw snelheid verminderen, vrij onnozel dus, maarja dinsdag opnieuw danmaar.
Comment