Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Praktijk rijexamen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

oeioeioei...

Volgende keer beter, je weet nu waar je op moet letten

Comment

Ik mag zeven Maart waarschijnlijk Runkst in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b Bekijk Berichten
        Ik mag zeven Maart waarschijnlijk Runkst in.
        Hoezo Runkst in, da weet ge toch nie op voorhand?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bossche_mpc478 Bekijk Berichten
          Hoe? Khebt gisteren nog gevraagd aan m'n begeleidster en ze zei het zelf; Vanaf dat de wagen gestopt is, is hij z'n voorrang kwijt.
          Oorspronkelijk geplaatst door Wegcode.be
          12.3.2. De bestuurder die voorrang heeft, verliest deze voorrang wanneer hij zijn voertuig opnieuw in beweging brengt, na gestopt te hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
          Nadat hij gestopt is moet hij terug vertrekken en dan is hij hem kwijt, komt volgens mij op hetzelfde neer
          Er is toch een verschil. Stel: je komt aangereden, en aan een kruispunt (zijstraat van rechts) staat een bestuurder die gestopt is. Als je dan zonder pardon doorrijdt ben je in fout.
          Want op het moment dat die andere wagen stilstaat is zijn voorrang nog steeds geldig! Wat betekent dat je eigenlijk actie moet ondernemen om de voorrang te verlenen = vertragen, evt. stoppen en aangeven dat je voorrang verleent. Om het dan helemaal te gek te maken: als jij stopt om die voorrang te verlenen, dan voer je zelf een maneuver uit als je weer vertrekt. Zowel jij als de bestuurder van rechts doen dus als het ware gelijktijdig een maneuver bij het weer vertrekken. En bij een gelijktijdig maneuver stelt de wegcode dat je voorrang moet verlenen aan de bestuurder die van rechts komt

Nu kan je daar eindeloos over discussiëren natuurlijk. Want in de praktijk kan je inderdaad stellen dat wie gestopt is zijn voorrang kwijt is.
          Maar geloof me vrij, het gebeurt zeer zelden dat de wagen die van rechts komt in fout wordt gesteld. Ga maar bewijzen dat die echt was gestopt. En dan nog moet je dus volgens de letter een aangepaste snelheid hebben gehad. Opletten dus.
          ’t is niet voor niets dat deze regel wordt aangepast . Maar goed. Want zelfs onder instructeurs is daar veel discussie rond.
          Last edited by Lord Tom; 01/02/2007, 21:42.

Comment

dus morgen best altijd stoppen op het examen bij een kruispunt voorrang van rechts?

Comment

dus morgen best altijd stoppen op het examen bij een kruispunt voorrang van rechts?
              Stoppen hoeft niet per se, voorrang verlenen wel.

Comment

JAAAA, daarvoor hebben ze mij gebuisd, er kwam nie eens een auto af, en toch moest ik nr et schijnt stoppen!! Dikke zever allemaal!!
                Overal waar er voorrang moet verleend worden moet ge toch zeker vertragen, als er een auto komt natuurlijk stoppen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
                  JAAAA, daarvoor hebben ze mij gebuisd, er kwam nie eens een auto af, en toch moest ik nr et schijnt stoppen!! Dikke zever allemaal!!
                  Overal waar er voorrang moet verleend worden moet ge toch zeker vertragen, als er een auto komt natuurlijk stoppen.
                  Nogmaals: Stoppen hoeft niet per se, voorrang verlenen wel. En je moet er op voorbereid zijn (snelheid matigen, kijken, ...)

Comment

Is toch logisch? Overal waar er voorrang van rechts is, vertraag je, om vanuit 2de terug te accelereren.

Ik dacht dat jij dat trouwens altijd deed?

Comment

idd stoppen moet enkel als er een stopstreep staat.
                      bij een voorang van rechs, ook al zie je van kilometers ver geen wagen afkomen, deftig vertragen, overdreven naar rechts kijken en dan pas weer aanzetten.

Comment

Ja kben geslaagd! Pff veel stress voor niets dus. Kheb eigenlijk niet lang gereden want ze zaten achter op schema. I zag dak ik het goed deed en heeft eigenlijk beetje verkort. Kheb zelfs niet moeten uitstappen na het parkeren. Hij zei dat dat heel goed ging en daarna zei em proficiat. Ik zo van; Ben ik er nu door? En daarna natuurlijk de opluchting. Geen opmerkingen dus. Ben wel content. Juist wel beetje beu dat ik pas woensdag mijn vast rijbewijs mag gaan afhalen , voor een gemeenteke als maldegem zou dat toch wel sneller mogen. Maarja, niets aan te doen, kben al heel content dat ik er vaneerste keer door was. ellé Greetz

Comment

Proficiat Bossche!

Michelin, volgende keer beter!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                            Is toch logisch? Overal waar er voorrang van rechts is, vertraag je, om vanuit 2de terug te accelereren.

Ik dacht dat jij dat trouwens altijd deed?
                            Op een kruispunt of rotonde doe ik da altijd ja, ma als er geen auto afkomt waar er voorrang van rechts geld, rijd ik gewoon door aan dezelfde snelheid en dat was mijn fout dus.

Comment

Hoe zit dat eigenlijk exact met het pinkergebruik bij het inparkeren en het keren in een straat?

Comment

Hoezo Runkst in, da weet ge toch nie op voorhand?

Dat is het meestal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b Bekijk Berichten
                                  Dat is het meestal
                                  Ik heb nie in runkst moeten rijden, en nog iemand die ik ken ook nie .
                                  Hangt gewoon van de route af, ze kunnen u ook heel de andere kant opsturen.

Comment

Iemand een idee of ik mijn manoeuvres nog opnieuw moet doen?
                                    Aangezien ik op die wel geslaagd ben, maar is het met de nieuwe regeling nog altijd zo, als je eens geslaagd bent op een deel dat ge het niemeer opnieuw moet doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                                      Hoe zit dat eigenlijk exact met het pinkergebruik bij het inparkeren en het keren in een straat?

Misschien is dit interessant. Zie ook de beschikbare animaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lord Tom Bekijk Berichten
                                        http://www.soundandvision.be/rijbewi...menB3nieuw.htm

Misschien is dit interessant. Zie ook de beschikbare animaties.
                                        Je krijgt een denkbeeldig groen bolletje.

Comment

Iemand een idee of ik mijn manoeuvres nog opnieuw moet doen?
                                          Aangezien ik op die wel geslaagd ben, maar is het met de nieuwe regeling nog altijd zo, als je eens geslaagd bent op een deel dat ge het niemeer opnieuw moet doen?
                                          Je zal alles opnieuw moeten doen.

Comment

Working...
                                          X