Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nadat hij gestopt is moet hij terug vertrekken en dan is hij hem kwijt, komt volgens mij op hetzelfde neer
Er is toch een verschil. Stel: je komt aangereden, en aan een kruispunt (zijstraat van rechts) staat een bestuurder die gestopt is. Als je dan zonder pardon doorrijdt ben je in fout.
Want op het moment dat die andere wagen stilstaat is zijn voorrang nog steeds geldig! Wat betekent dat je eigenlijk actie moet ondernemen om de voorrang te verlenen = vertragen, evt. stoppen en aangeven dat je voorrang verleent. Om het dan helemaal te gek te maken: als jij stopt om die voorrang te verlenen, dan voer je zelf een maneuver uit als je weer vertrekt. Zowel jij als de bestuurder van rechts doen dus als het ware gelijktijdig een maneuver bij het weer vertrekken. En bij een gelijktijdig maneuver stelt de wegcode dat je voorrang moet verlenen aan de bestuurder die van rechts komt
Nu kan je daar eindeloos over discussiëren natuurlijk. Want in de praktijk kan je inderdaad stellen dat wie gestopt is zijn voorrang kwijt is.
Maar geloof me vrij, het gebeurt zeer zelden dat de wagen die van rechts komt in fout wordt gesteld. Ga maar bewijzen dat die echt was gestopt. En dan nog moet je dus volgens de letter een aangepaste snelheid hebben gehad. Opletten dus.
’t is niet voor niets dat deze regel wordt aangepast . Maar goed. Want zelfs onder instructeurs is daar veel discussie rond.
dus morgen best altijd stoppen op het examen bij een kruispunt voorrang van rechts?
JAAAA, daarvoor hebben ze mij gebuisd, er kwam nie eens een auto af, en toch moest ik nr et schijnt stoppen!! Dikke zever allemaal!!
Overal waar er voorrang moet verleend worden moet ge toch zeker vertragen, als er een auto komt natuurlijk stoppen.
JAAAA, daarvoor hebben ze mij gebuisd, er kwam nie eens een auto af, en toch moest ik nr et schijnt stoppen!! Dikke zever allemaal!!
Overal waar er voorrang moet verleend worden moet ge toch zeker vertragen, als er een auto komt natuurlijk stoppen.
Nogmaals: Stoppen hoeft niet per se, voorrang verlenen wel. En je moet er op voorbereid zijn (snelheid matigen, kijken, ...)
JAAAA, daarvoor hebben ze mij gebuisd, er kwam nie eens een auto af, en toch moest ik nr et schijnt stoppen!! Dikke zever allemaal!!
Overal waar er voorrang moet verleend worden moet ge toch zeker vertragen, als er een auto komt natuurlijk stoppen.
Is toch logisch? Overal waar er voorrang van rechts is, vertraag je, om vanuit 2de terug te accelereren.
idd stoppen moet enkel als er een stopstreep staat.
bij een voorang van rechs, ook al zie je van kilometers ver geen wagen afkomen, deftig vertragen, overdreven naar rechts kijken en dan pas weer aanzetten.
Is toch logisch? Overal waar er voorrang van rechts is, vertraag je, om vanuit 2de terug te accelereren.
Ik dacht dat jij dat trouwens altijd deed?
Op een kruispunt of rotonde doe ik da altijd ja, ma als er geen auto afkomt waar er voorrang van rechts geld, rijd ik gewoon door aan dezelfde snelheid en dat was mijn fout dus.
Iemand een idee of ik mijn manoeuvres nog opnieuw moet doen?
Aangezien ik op die wel geslaagd ben, maar is het met de nieuwe regeling nog altijd zo, als je eens geslaagd bent op een deel dat ge het niemeer opnieuw moet doen?
Iemand een idee of ik mijn manoeuvres nog opnieuw moet doen?
Aangezien ik op die wel geslaagd ben, maar is het met de nieuwe regeling nog altijd zo, als je eens geslaagd bent op een deel dat ge het niemeer opnieuw moet doen?
Comment