Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Iemand had mij wijsgemaakt dat ik hetgeen waar ik geslaagd op was, nietmeer opnieuw moest doen. Ma mij maakt et nie uit, of ik nu die manoeuvres nog es moet doen ofnie, das just het gemakkelijkste.
Iemand had mij wijsgemaakt dat ik hetgeen waar ik geslaagd op was, nietmeer opnieuw moest doen. Ma mij maakt et nie uit, of ik nu die manoeuvres nog es moet doen ofnie, das just het gemakkelijkste.
Wat ik mij net afvraag: spreek jij AN tegen je examinator?
En als bij voorrang van rechts, degene die van rechts komt stopt? mag ik dan door? (stoppen = voorrang kwijt?)
Ik denk dat ik dat op de vorige pagina uitvoerig heb toegelicht. Aan wie stopt moet je in principe nog steeds voorrang verlenen. Praktisch komt het er gewoon op neer dat je er vanuit moet gaan dat je altijd voorrang moet verlenen aan rechts.
Als degene die van rechts komt stopt, en jou duidelijk wil voorlaten, ondanks jou aangeven, dan mag je uiteraard doorrijden. Maar pas toch op, want als het tot een ongeval komt ben je bijna steeds in fout.
Uitgever New Traffic Books heeft in aanwezigheid van minister van Mobiliteit Renaat Landuyt de website www.autorijden.be voorgesteld. Die biedt een alternatief voor de bekende groene boekjes waarmee het gros van de jongeren zich voorbereidt op het theoretisch rijexamen.
Voor 25 euro kunnen kandidaat-chauffeurs een maand lang studeren met behulp van de site. Naast de volledige wegcode biedt de pagina ook een uitgebreid evaluatiesysteem en een simulatie van het theoretisch rijexamen.
Die examinators zoeken gewoon fouten om u te buizen, ik had bijna 1 grote fout gemaakt, ergens waar een witte volle lijn was wou ik oversteken, maar heb het dan toch net niet gedaan, maar die man heeft et wel als fout aanzien. En dan had ik 1x mijn bocht iets te fel genomen waardoor ik op het tegeliggend rijvak kwam, maar ik hinderde niemand want er waren geen auto's.
Mijn conclusie: Fuck die examinators, nu moet ik 6h rijles gaan volgen.
Die examinators zoeken gewoon fouten om u te buizen, ik had bijna 1 grote fout gemaakt, ergens waar een witte volle lijn was wou ik oversteken, maar heb het dan toch net niet gedaan, maar die man heeft et wel als fout aanzien. En dan had ik 1x mijn bocht iets te fel genomen waardoor ik op het tegeliggend rijvak kwam, maar ik hinderde niemand want er waren geen auto's.
Jammer, volgende keer beter.
Doet me denken aan de tijd dat ik mijn rijexamen aflegde.
>Volgende straat rechts...
Was wel een straat waar je niet in mocht.
Daarna vroeg die examinator waarom ik niet deed wat hij vroeg.
Of ik hem niet gehoord had.
Als je daarin trapt, ben je natuurlijk gezien...
Mijn examen was vlot verlopen. Die mens begon een babbeltje te slaan over wat ik studeerde etc. Bleek dat hij dezelfde studies had gedaan. Het ging heel vlotjes en de rit verliep vlekkeloos.
Mijn examen was vlot verlopen. Die mens begon een babbeltje te slaan over wat ik studeerde etc. Bleek dat hij dezelfde studies had gedaan. Het ging heel vlotjes en de rit verliep vlekkeloos.
Mijn examen is ook goed verlopen al was de examinator een bullebak (zie andere opic mbt rijopleiding). Denk dat kalm blijven het belangrijkste is. De rest komt dan wel vanzelf.
Mijn examen is ook goed verlopen al was de examinator een bullebak (zie andere opic mbt rijopleiding). Denk dat kalm blijven het belangrijkste is. De rest komt dan wel vanzelf.
Strenge aanpak jonge chauffeurs die zwaar uit de bocht gaan
(Belga) De Kamer heeft donderdag het licht op groen gezet voor een wetsontwerp dat jonge chauffeurs die zwaar uit de bocht gaan strenger aanpakt. Het ontwerp kadert in de hervorming van het rijbewijs die minister van Mobiliteit Renaat Landuyt heeft doorgevoerd.
Bedoeling is dat chauffeurs de eerste twee jaar nadat ze hun rijbewijs haalden strenger bestraft worden wanneer ze hele zware verkeersovertredingen begaan. Het gaat daarbij onder meer over rijden onder invloed en meer dan 30 km/uur te snel rijden. In dat geval is de rechter verplicht het rijbewijs van de betrokkenen vervallen te verklaren en moeten de boosdoeners opnieuw een rijexamen afleggen. De stemming leverde 103 ja-stemmen en 13 tegenstemmen (CD&V/N-VA) op. (LIM)
Jammer, volgende keer beter.
Doet me denken aan de tijd dat ik mijn rijexamen aflegde.
>Volgende straat rechts...
Was wel een straat waar je niet in mocht.
Daarna vroeg die examinator waarom ik niet deed wat hij vroeg.
Of ik hem niet gehoord had.
Als je daarin trapt, ben je natuurlijk gezien...
(Belga) De Kamer heeft donderdag het licht op groen gezet voor een wetsontwerp dat jonge chauffeurs die zwaar uit de bocht gaan strenger aanpakt. Het ontwerp kadert in de hervorming van het rijbewijs die minister van Mobiliteit Renaat Landuyt heeft doorgevoerd.
Bedoeling is dat chauffeurs de eerste twee jaar nadat ze hun rijbewijs haalden strenger bestraft worden wanneer ze hele zware verkeersovertredingen begaan. Het gaat daarbij onder meer over rijden onder invloed en meer dan 30 km/uur te snel rijden. In dat geval is de rechter verplicht het rijbewijs van de betrokkenen vervallen te verklaren en moeten de boosdoeners opnieuw een rijexamen afleggen. De stemming leverde 103 ja-stemmen en 13 tegenstemmen (CD&V/N-VA) op. (LIM)
effe extra toelichten.
niet enkel voor jongeren maar iedereen die zijn rijbewijs nog geen 2 jaar heeft. en die regel gaat ook op voor iedereen. Dus de rechter mag dat ook beslissen bij bv iemand die al 30jaar zijn rijbewijs heeft. enkel bij -2jaar is hij verplicht dit te doen.
Hij kan het ook pas doen na een ongeval. Dus bij gewoon geflitst worden is deze regel niet van toepassing.
geld dit ook voor mij dan?
Ik heb mijn rijbewijs van 01 november 2005...
Of is dit enkel van toepassing op mensen die nu hun rijbewijs halen?
Comment