Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Praktijk rijexamen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dédé Bekijk Berichten
    niet geslaagd

had een zone 30 niet gezien en ergens verkeerd voorgesorteerd. Ach ja. De volgende keer beter he. Heb ineens een nieuwe afspraak gemaakt op 4 april dan heb ik nog ff tijd om te oefenen. En op skiverlof te gaan
    Jammer!
    Volgende keer meer geluk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
      Jammer!
      Volgende keer meer geluk...
      idd en ik kan het nog begrijpen en er ondertussen zelfs al mee lachen.... in et begin was ik wel ff teleurgesteld maar dat is niet meer dan normaal he

Antwerpen is't Stad
      en al de rest is parking!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b Bekijk Berichten
        Hoe zit het in Runkst qua pinkers, je hebt er straten waar wagens gewoon op straat geparkeerd zijn, als je deze nadert moet je dan je pinker gebruiken?
        Als je van rijstrook veranderd, pinkers gebruiken

Oorspronkelijk geplaatst door dédé Bekijk Berichten
        niet geslaagd

had een zone 30 niet gezien en ergens verkeerd voorgesorteerd. Ach ja. De volgende keer beter he. Heb ineens een nieuwe afspraak gemaakt op 4 april dan heb ik nog ff tijd om te oefenen. En op skiverlof te gaan
        Jammer!

In het vervolg ietsje meer opletten, en het komt in orde

Comment

• Thx,

OOOOOHHHHhh ben nu al op van de zenuwen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
            Als je van rijstrook veranderd, pinkers gebruiken

Ik denk dat het verder gaat dan dat.

Als je een fietser voorbijsteekt, moet je toch ook pinken (en dan wijk je alleen maar uit)?

Comment

Thx,

Voor wanneer is't?

Comment

Thx,

Jij doet het met je ouders zeker?

Ook al ben je een goede rijder, ze buizen je toch. Jammer genoeg Zakkenwasser zijn het!
                Mij hebben ze ook 2 maal gebuisd, terwijl ik geen enkele fout maakte. Nadat ik met de rijschool ging was ik er natuurlijk door...

Ik heb me moeten inhouden om die 2 instructeurs geen rammeling te geven. Pure corruptie

Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
                Ik denk dat het verder gaat dan dat.

Als je een fietser voorbijsteekt, moet je toch ook pinken (en dan wijk je alleen maar uit)?
                Zo breed zijn de rijstroken niet. Je moet 1m tussenlaten, en dan kom je gegarandeerd op de andere strook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
                  En dan had ik 1x mijn bocht iets te fel genomen waardoor ik op het tegeliggend rijvak kwam, maar ik hinderde niemand want er waren geen auto's.
                  Het zou erg zijn moest je er wel door zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
                  Jammer, volgende keer beter.
                  Doet me denken aan de tijd dat ik mijn rijexamen aflegde.
                  >Volgende straat rechts...
                  Was wel een straat waar je niet in mocht.
                  Daarna vroeg die examinator waarom ik niet deed wat hij vroeg.
                  Of ik hem niet gehoord had.
                  Als je daarin trapt, ben je natuurlijk gezien...
                  Ze zullen u nooit in een verkeerde richting sturen, dat mogen ze niet. Wat ze wel kunnen doen is gewoon niets zeggen, en dat je dan zelf de juiste weg kiest. (bv, als je 2 opties hebt en 1 daarvan is verboden)

Bron: mijn instructeur (wel al 2 jaar geleden)

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                  Je hebt er natuurlijk van die kl**tz*kk*n bij
                  Mijn eerste instructeur zei letterlijk tegen mij: Ik vind dat je te jong bent om te rijden (op dat moment 16j en 9 maand), ze zouden pas vanaf 21 mogen beginnen.

Als je dat hoort de eerste minuut dat je achter het stuur zit...niet leuk hoor. De andere waren wel leuk, gezeliig gesprekje doen enzo.

Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
                  Ja je hebt gelijk, mijn mama zegt het ook, op da examen moet ge altijd vertragen (alleen bij voorrang van rechts natuurlijk) zelfs als ge geen auto ziet komen.
                  Maar tis gewoon onnozel, al die regels, maar zonder die regels zou het natuurlijk int honderd lopen.
                  En bij een stop bord effectief stoppen, zodanig dat je helemaal stil staat. Niet gewoon vertragen, zelfs al zie je kilometers ver niemand aankomen.

Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten
                  Kan je al bellen voor een afspraak als je nog geen 3 maand je voorlopig hebt?
                  Ik zit nu aan 2 maand en half.
                  Ja, ik moest zelfs nog een maand wachten.

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                  normaal wel, maar mijn instructeur heeft me verteld van dit niet te doen op een examen en gewoon voorrang van rechts te geven .. heb gelukkig die situatie niet gehad op een examen.

als je zou doorrijden zouden ze kunnen zeggen dat je te assertief rijdt en als je stopt om ze door te laten zou je niet assertief genoeg zijn .. u know
                  Tegenwoordig kunnen daar dus al geen problemen meer optreden

Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b Bekijk Berichten
                  Hoe zit het in Runkst qua pinkers, je hebt er straten waar wagens gewoon op straat geparkeerd zijn, als je deze nadert moet je dan je pinker gebruiken?
                  Ja!
                  Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

Ook al ben je een goede rijder, ze buizen je toch. Jammer genoeg Zakkenwasser zijn het!
                    Mij hebben ze ook 2 maal gebuisd, terwijl ik geen enkele fout maakte. Nadat ik met de rijschool ging was ik er natuurlijk door...

Ik heb me moeten inhouden om die 2 instructeurs geen rammeling te geven. Pure corruptie
                    Ik heb juist hetzelfde voorgehad(de eerste keer dat ik gebuisd was was het terecht, de tweede keer was het gewoon moeilijk doen om moeilijk te doen), als ge uw kansen wat wilt verhogen ga dan gewoon met de rijschool uw examen afleggen.

Comment

• Inderdaad, ga naar de rijschool, betaal daar €500 en je krijgt je rijbewijs na 6 lessen...

Comment

Ik had mijn gescheiden ouders als begeleider (en ze durfden 't wel 'ns verschillend aan te leren ... ), en ik was er van de eerste keer door.

Comment

• Dan heb jij geluk had, zoveel is duidelijk...

Comment

Zo breed zijn de rijstroken niet. Je moet 1m tussenlaten, en dan kom je gegarandeerd op de andere strook.

Inderdaad met de ouders rij ik rond nu al sinds 9 maanden.
                            7 Maart is dé dag ...

Het zijn hoe dan ook profiteurs, er zijn al veel mensen die ik ken die gebuisd zijn voor een fululiteit...

Comment

Inderdaad met de ouders rij ik rond nu al sinds 9 maanden.
                              7 Maart is dé dag ...

Het zijn hoe dan ook profiteurs, er zijn al veel mensen die ik ken die gebuisd zijn voor een fululiteit...
                              FuTuliteit.

Comment

• neen neen, zonder hoofdletter hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                  neen neen, zonder hoofdletter hoor.
                                  Aap.

Comment

• Kleine bedenking

Eigenlijk klopt het 'systeem' niet.

Als je lessen neemt met een rijschool en je mag solo met een L rondrijden is alles ok. Je doet je praktijkexamen en je bent gebuisd => eigenlijk zeggen ze " gevaar op de baan ", maar je hebt wel zo een paar maand rondgereden!
                                    ( ik wil niemand afbreken van de mensen die hun rijbewijs proberen te halen, geef de moed niet op, je haalt het wel )

Het is erg als je via de rijschool gaat je meer slaagkansen hebt dan dat je met je ouders leert rijden.
                                    Ik heb vroeger ( lees 3 jaar geleden ) alles via de rijschool gedaan, alles van de eerste keer door maar kostte wel iets van een 1000 €.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                                      Ik heb juist hetzelfde voorgehad(de eerste keer dat ik gebuisd was was het terecht, de tweede keer was het gewoon moeilijk doen om moeilijk te doen), als ge uw kansen wat wilt verhogen ga dan gewoon met de rijschool uw examen afleggen.
                                      Ik heb nooit geen rijschool gezien, 9 maand met de papa en de mama gereden en van de eerste keer erdoor
                                      Welk elk detail had hij gezien, maar was niks erg bij, dus kon mij op geen een punt pakken!

Iemand dat ik ken was er ook door van de eerste keer met de rijschool
                                      Hij kan eigenlijk niet rijden
                                      Fietser in een benarde situatie gebracht en een voorrang genegeerd.. Dacht dat dat gebuisd was?
                                      Hij had zijn rijbewijs juist vertrok bij mij thuis en nam de helft van mijn planten op de oprit mee bij het vertrekken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                        Eigenlijk klopt het 'systeem' niet.

Als je lessen neemt met een rijschool en je mag solo met een L rondrijden is alles ok. Je doet je praktijkexamen en je bent gebuisd => eigenlijk zeggen ze " gevaar op de baan ", maar je hebt wel zo een paar maand rondgereden!
                                        ( ik wil niemand afbreken van de mensen die hun rijbewijs proberen te halen, geef de moed niet op, je haalt het wel )

Het is erg als je via de rijschool gaat je meer slaagkansen hebt dan dat je met je ouders leert rijden.
                                        Ik heb vroeger ( lees 3 jaar geleden ) alles via de rijschool gedaan, alles van de eerste keer door maar kostte wel iets van een 1000 €.
                                        Ik ben ook via de rijschool gegaan en was ook direct geslaagd.
                                        Heb wel een extra uur opleiding bijgenomen net voor mijn examen.
                                        Kwestie van het voertuig weer wat gewoon te worden...

Het kost natuurlijk een pak geld. Maar ik heb die dag ook een aantal goede tips mee gekregen.

Comment

• maandag is het de dag voor mij . Hopelijk er door.

Wel één vraag die ik me steeds afvraag is draaien en keren in een straat. Dus pinker uit naar links , draaien , in achteruit (Moet je dan wachten tot het verkeer is doorgereden of mag je uw manoeuvre blijven uitvoeren?) en dan terug vooruit en handjes uitsteken omdat ze hebben gewacht .

Comment

Working...
                                          X