Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Praktijk rijexamen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe Bekijk Berichten
    maandag is het de dag voor mij . Hopelijk er door.

Wel één vraag die ik me steeds afvraag is draaien en keren in een straat. Dus pinker uit naar links , draaien , in achteruit (Moet je dan wachten tot het verkeer is doorgereden of mag je uw manoeuvre blijven uitvoeren?) en dan terug vooruit en handjes uitsteken omdat ze hebben gewacht .

Eerst wachten tot het verkeer is doorgereden. Als je een manoeuvre op de openbare weg uitvoert dien je voorrang te verlenen aan alle andere weggebruikers. Dat handje opsteken is echter de meest gebruikte manier in het dagelijks leven, maar wordt jammer genoeg niet aanvaard op het rijexamen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
      Eerst wachten tot het verkeer is doorgereden. Als je een manoeuvre op de openbare weg uitvoert dien je voorrang te verlenen aan alle andere weggebruikers. Dat handje opsteken is echter de meest gebruikte manier in het dagelijks leven, maar wordt jammer genoeg niet aanvaard op het rijexamen.
      Klopt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
        Maar als ze teken doen van doe maar? Dan mag je dat wel doen?

Comment

Maar als ze teken doen van doe maar? Dan mag je dat wel doen?

Omdat hier onzekerheid over bestaat zou ik de eerste die hier nog examen moet doen dat gewoon even vraagt nog aan zijn rijschool/examinator en dat hier dan post...

Comment

• Je moet je rechts 'parkeren' op de straat, gewoon rechts gaan staan. Als er verkeer afkomt laat je het passeren. Als er geen afkomt start je het manoeuvre. Eens je bezig bent maak je gewoon je manoeuvre af.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
              Je moet je rechts 'parkeren' op de straat, gewoon rechts gaan staan. Als er verkeer afkomt laat je het passeren. Als er geen afkomt start je het manoeuvre. Eens je bezig bent maak je gewoon je manoeuvre af.
              en het achteropkomend verkeer?

Comment

en het achteropkomend verkeer?

Dat stopt.

'k Heb het immers zelf voorgehad. Ik had een weg met bochten waar ik het moest doen. Ik rijd de bocht voorbij, en zie de ideale plaats om te keren. Ik kijk in m'n spiegels: niks te zien. Manoevre gestart, en toen kwam er een auto van achter de hoek. Tja, sorry, ie moest wachten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                  Dat stopt.

'k Heb het immers zelf voorgehad. Ik had een weg met bochten waar ik het moest doen. Ik rijd de bocht voorbij, en zie de ideale plaats om te keren. Ik kijk in m'n spiegels: niks te zien. Manoevre gestart, en toen kwam er een auto van achter de hoek. Tja, sorry, ie moest wachten.
                  Dus je moet zelf een plaats zoeken om te keren of hoe gaat dat?

Comment

Dus je moet zelf een plaats zoeken om te keren of hoe gaat dat?
                    Je rijdt een straat in, en dan gaat de examinator zeggen: in deze straat moet je je keren, dan mag je zelf kiezen waar je het doet in de straat (ik besloot het iets verder te doen in de straat, de weg werd daar 1,5 keer zo smal als in het stuk ervoor). Je kiest dan een plaats, zet je rechts. Laat achterkomend verkeer parkeren en als de baan vrij is start je je manoeuvre. Vanaf dan moeten achterliggers of tegenliggers wachten tot je gedraaid bent.

Comment

Je rijdt een straat in, en dan gaat de examinator zeggen: in deze straat moet je je keren, dan mag je zelf kiezen waar je het doet in de straat (ik besloot het iets verder te doen in de straat, de weg werd daar 1,5 keer zo smal als in het stuk ervoor). Je kiest dan een plaats, zet je rechts. Laat achterkomend verkeer parkeren en als de baan vrij is start je je manoeuvre. Vanaf dan moeten achterliggers of tegenliggers wachten tot je gedraaid bent.
                      thx! En hoe heb je dat dan gefixed voor zo te draiien ?

Comment

Vooruit en achteruit denk ik

Comment

3 à 4x gedraaid en vooruit en achteruit gereden hé. Ik wist niet dat dit mocht, blijkbaar wel. Twas echt smal. Kben dan nog stilgevallen ook van de stress omdat ik dacht dat je maar één maal mocht draaien. Die straat was echt smal. Ik schat nog geen halve meter breder dan m'n auto lang was. Dat was echt van greppel tot greppel rijden. Geen stoep, dus twas nog ambetant, want normaal gezien mag je tegen de stoep rijden (er niet op), maar bij mij gewoon een lage berm, dus als de greppel er was moest ik zien dat ik niet in het gras zat enzovoort. Man man man, ik herinner me het nog alsof het gisteren was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                            Jij doet het met je ouders zeker?

Ook al ben je een goede rijder, ze buizen je toch. Jammer genoeg Zakkenwasser zijn het!
                            Mij hebben ze ook 2 maal gebuisd, terwijl ik geen enkele fout maakte. Nadat ik met de rijschool ging was ik er natuurlijk door...

Ik heb me moeten inhouden om die 2 instructeurs geen rammeling te geven. Pure corruptie
                            bij mij thuis, mijn 2 broers en ik hebben met mijn pa leren rijden en alledrie van de eerste keer door

Comment

3 à 4x gedraaid en vooruit en achteruit gereden hé. Ik wist niet dat dit mocht, blijkbaar wel. Twas echt smal. Kben dan nog stilgevallen ook van de stress omdat ik dacht dat je maar één maal mocht draaien. Die straat was echt smal. Ik schat nog geen halve meter breder dan m'n auto lang was. Dat was echt van greppel tot greppel rijden. Geen stoep, dus twas nog ambetant, want normaal gezien mag je tegen de stoep rijden (er niet op), maar bij mij gewoon een lage berm, dus als de greppel er was moest ik zien dat ik niet in het gras zat enzovoort. Man man man, ik herinner me het nog alsof het gisteren was.
                              Maar je mag dit toch in meerdere keren doen of vergis ik mij?

En de Zone 30 (bijv. in Runkst e.d) , telt dit NA de schooluren zoals woensdagnamiddag?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b Bekijk Berichten
                                Maar je mag dit toch in meerdere keren doen of vergis ik mij?

En de Zone 30 (bijv. in Runkst e.d) , telt dit NA de schooluren zoals woensdagnamiddag?
                                Inderdaad, staat ook in m'n tekst hé. Je mag zoveel keer vooruit en achteruit rijden en draaien als je wil. Zolang het in een vloeiende beweging blijft. (bijvoorbeeld 10x draaien als het makkelijk mogelijk is in 5 keer)

Zone 30: blijft altijd gelden, tenzij je een variabel verkeersbord hebt. (een zwart waar er dmv lichtjes 'zone 30' op verschijnt.

Comment

Inderdaad, staat ook in m'n tekst hé. Je mag zoveel keer vooruit en achteruit rijden en draaien als je wil. Zolang het in een vloeiende beweging blijft. (bijvoorbeeld 10x draaien als het makkelijk mogelijk is in 5 keer)

Zone 30: blijft altijd gelden, tenzij je een variabel verkeersbord hebt. (een zwart waar er dmv lichtjes 'zone 30' op verschijnt.
                                  Yep , ezo heb ik het ook gedaan.

Snip en ik ben gebuisd vandaag . Op een rondpunt een land rover niet gezien. Ik had gekeken. Oochja volgende keer beter.

Comment

Bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b Bekijk Berichten
                                      Bedankt
                                      No problem, voor wanneer ist bij jou? Succes ermee!

@vandie: jammer, volgende keer beter, succes!

Comment

Yep , ezo heb ik het ook gedaan.

Snip en ik ben gebuisd vandaag . Op een rondpunt een land rover niet gezien. Ik had gekeken. Oochja volgende keer beter.
                                        En dan zijn er nog die klagen dat bv. een LandRover te groot is om in het dagelijks verkeer te rijden, ze zouden hem voor VaNdIe nog groter moeten maken ....
                                        (Spijtig dat ge 'geflest' bent, hoop vologende keer inderdaad beter).

Comment

• Nochtans gebeurd het vaak dat ik een wagen niet op tijd opmerk.
                                          Wanneer het donker is en ze hebben geen lichten aan...
                                          Mist en geen lichten aan...
                                          Laaghangende zon...

Overlaatst nog, ik reed op de grote baan en wilde afslaan. Ik stond al klaar, zag dat de kust veilig was en zet aan. Er hing mist en plotsklaps zie ik een grijze RAV4 zonder lichten opdoemen... Daarom, doe je licht op tijd en stond aan!

Zo zie je maar

Comment

Working...
                                          X