Thx!!!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Praktijk rijexamen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk BerichtenIk had ook veel geoefend, 6 uur rijles gevolgd. De instructrice zei dat ik echt heel goed reed om nog maar 3 maanden mijn L te hebben. Door de zenuwen toch gebuisd op mijn examen. Donderdag om 8.20h ga ik terug. En Oliviero, succes!Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenSucces olivier!
1) kijk voldoende in uw spiegels en doe dat duidelijk, niet uit uw ooghoeken
2) bij een rondpunt eventueel over uw schouder kijken
3) zorg ervoor dat je ALTIJD kan stoppen voor een voetganger aan een zebrapad of fietser aan een oversteekplaats!
4) rij niet te rap
5) wees kalm
6) denk niet aan mij, of je gedachten slaan weer op holOorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk BerichtenVooral, let bij het keren in een straat zeer goed op of er geen bomen over de wegrand uitsteken, en zorg dat je alle bomen gezien hebt!Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichtenals er fietsers reden zul je het wel gehoord hebben, niet nodig om te kijken
@ olivierooo: stel je voor dat je een taxichauffeur bent en dat je een oud zagemens op je achterbank hebt zitten => chill rijden en echt belachelijk rijden (regels respecteren en zo)
komt wel goed als ik u zie rijden (edith zegt dat ik bedoel hoe je rijdt op je oprit thuis en zo) !
Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk BerichtenUnd Oli? Geslaagd zeker?Vandaag weer een vriend van me, ook geslaagd : hij had 2x te snel gereden en nog een fout... En als ik dan 1 fout maak ben ik gebuisd... Fun
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenHij is idd geslaagd, heeft me een sms gestuurd. Bij deze nog es proficiat hé!Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk BerichtenProficiat Olivier!!Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk BerichtenCongratz olivierooo!Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk BerichtenPruficiat Olivier. Have fun en het cliché : rij voorzichtig
.
Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk BerichtenOlivier, proficiat he!! Vandaag trouwens ook geslaagd!!
Merci gasten! Ben er echt blij me! Heb de laatste dagen niet veel meer op het forum gezeten.
Echt super!
Heb wel nog een slechte mededeling: Pablo Govaerts heeft minder geluk gehad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk BerichtenHeb wel nog een slechte mededeling: Pablo Govaerts heeft minder geluk gehad.
nog eens proficiat e
weet je welke fout palbo gemaakt heeft ?1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichtennog eens proficiat e
weet je welke fout palbo gemaakt heeft ?
2 X voorang van rechts genegeerd
2 X door oranje
En nog wat kleinigheden dacht ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk BerichtenNiet correct geparkeerd
2 X voorang van rechts genegeerd
2 X door oranje
En nog wat kleinigheden dacht ik.
Comment
-
Och ik zen 4 keer moeten gaan, als ge pecht hebt met den examinator dan zullen ze wel zien dat ze u flessen ook al was alles perfect!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenOch ik zen 4 keer moeten gaan, als ge pecht hebt met den examinator dan zullen ze wel zien dat ze u flessen ook al was alles perfect!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk BerichtenNja, ik denk wel niet moest je alles perfect doen ze je zouden buizen hoor...
Dat zijn gangsters die examinatoren.
Kop op Michelin, dat ze je buizen doet niets af aan je rijkunsten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenToch wel.
Dat zijn gangsters die examinatoren.
Kop op Michelin, dat ze je buizen doet niets af aan je rijkunsten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk BerichtenZo begon ik ook, ma na 6h les waren mijn fouten tot 1 beperkt en nog was ik gebuisd... Echt klote, maarja proficiat nog es.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk BerichtenNja, ik denk wel niet moest je alles perfect doen ze je zouden buizen hoor...
Maar toch, die 4 keer dat ik moeten gaan zen was zeker niet normaal, ik ken meerdere mensen die slechter rijden dan ik en die hun rijbewijs van den eerste keer hebben gehaald!
Eerste keer: Alles goed verlopen tot op het einde, ik zat achter een traktor (reed maar 30km/h). Die moest ik dus voorbij gaan, maar eerst was er een doorlopende witte streep (verboden in te halen).
Een stuk verder mocht ik wel inhalen, maar er kwam een ander auto aan die juist voor diene traktor links afsloeg. Daarna kwam ik aan de lichten waar ik naar links moest.
Commentaar: "Ja, meneer, u hebt het niet gehaald", de reden was dat ik te lang achter dienen traktor was blijven rijden.
Ik leg hem uit dat er eerst die doorlopende witte lijn was, en dat er daarna eenen auto aankwam, en als ik door kon ben ik ook voorbij gegaan.
Maar meneer had dien auto niet gezien, en volgens hem was die d'r dan ook niet! (natuurlijk had hij die niet gezien, hij zat achteraan rechts)
Ook zou ik op enkele plaatsen te traag gereden hebben. (wist niet dat er een minimum snelheid bestond)
Ik moet zeggen, ik had dien uil zen strot daarna toe kunnen knijpen!
Tweede keer:
- NOOIT kijken op een kruispunt met voorrang van rechts (alsof ik er dan zonder kleerscheuren vanaf zou komen)
- NIET in de spiegels kijken (iets wat ik heel veel doe!)
- Op een rotonde zou ik mij niet op de rechter rijstrook gehouden hebben (wat zerker en vast wel zo was)
Daarna kookte ik van woede en had ik bijna heel den boel daar afgebroken!
Daarna 4 uur rijschool, volgens die man reed ik heel goed, en hij begreep niet waarom ik 2 keer niet geslaagd was.
Derde keer: Lichtjes -amper 5 cm- achteruit gelopen met de start op de helling (tja andere wagen, van de rijschool, waarmee ik dit nog niet gedaan had)
en nog enkele prullen zoals pinker eens niet gebruikt, terwijl ik zeker wist dat ik dat wel iedere keer had gedaan.
En op de koop toe zat dien tijdens het examen tegen den instructeur te praten over zijn skivakantie!!!
Instructeur van de rijschool was een hartig woordje gaan praten met die examinator en hoofdexaminator omdat hij vond dat ik verdiende om geslaagd te zijn, maar uiteraard niks.
Vierde keer: Had ik eene jonge gast als examinator.
Opeens zou ik perfect zonder fouten rijden!
Diene examinator vroeg wat ik daar al voor de vierde keer deed. Ik heb hem geantwoord dat hem dat eens aan die achterlijke collega's van hem moest gaan vragen!
Ik heb mijn rijbewijs nu van 17/04/2002.
Heb tot op heden 2 ongevallen gehad:
jan 2003: geslipt door plots opkomende ijzel, en tegen een muur gebotst (opel vectra pert-total)
dec 2003: eene die in de zijkant van mijne saxo heeft gezeten, dacht voorbij te steken, maar er kwam eenen aan, en dus voegt hij maar terug in waar ik aan't rijden was (schade links vooraan rond het voorste wiel)Last edited by knight-rider; 10/09/2007, 21:10.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Bij mij ook van die zever.
De eerste keer was er een scherpe bocht en er kwam een lichte vrachtwagen die vastberaden was om toch als eerste te gaan. Dus ben ik een stuk achteruit moeten rijden. En toen kreeg ik de opmerking dat ik niet eerst in mijn spiegel gekeken heb. Terwijl ik dat wel gedaan heb en ik altijd weet of er iemand achter me rijdt of niet.
En dan zetten ze nog wat halve waarheden op dat papierke en ben je niet door.
Tweede keer zever omdat ik een fietser niet snel genoeg heb ingehaald en een oversteekplaats voor fietsers genegeerd en die zever.
"Best dat je naar de rijschool gaat om de trucjes te leren" ???
Wat een zeik is me dat zeg!
Mijn vader was ook lastig. Toen die kerel het papiertje gaf wat ik fout gedaan heb, heb ik vlakaf in z'n gezicht gezegd dat het een vuile hond is en dat hij best in een boog rond me loopt in het vervolg of hij krijgt er spijt van.
Toen ik via de rijschool ging was het wel goed allemaal, terwijl ik niet anders reed. Zolang het maar geld opbrengt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichtentja, perfect rijden zal wel niemand doen zeker.
Maar toch, die 4 keer dat ik moeten gaan zen was zeker niet normaal, ik ken meerdere mensen die slechter rijden dan ik en die hun rijbewijs van den eerste keer hebben gehaald!
Eerste keer: Alles goed verlopen tot op het einde, ik zat achter een traktor (reed maar 30km/h). Die moest ik dus voorbij gaan, maar eerst was er een doorlopende witte streep (verboden in te halen).
Een stuk verder mocht ik wel inhalen, maar er kwam een ander auto aan die juist voor diene traktor links afsloeg. Daarna kwam ik aan de lichten waar ik naar links moest.
Commentaar: "Ja, meneer, u hebt het niet gehaald", de reden was dat ik te lang achter dienen traktor was blijven rijden.
Ik leg hem uit dat er eerst die doorlopende witte lijn was, en dat er daarna eenen auto aankwam, en als ik door kon ben ik ook voorbij gegaan.
Maar meneer had dien auto niet gezien, en volgens hem was die d'r dan ook niet! (natuurlijk had hij die niet gezien, hij zat achteraan rechts)
Ook zou ik op enkele plaatsen te traag gereden hebben. (wist niet dat er een minimum snelheid bestond)
Ik moet zeggen, ik had dien uil zen strot daarna toe kunnen knijpen!
Tweede keer:
- NOOIT kijken op een kruispunt met voorrang van rechts (alsof ik er dan zonder kleerscheuren vanaf zou komen)
- NIET in de spiegels kijken (iets wat ik heel veel doe!)
- Op een rotonde zou ik mij niet op de rechter rijstrook gehouden hebben (wat zerker en vast wel zo was)
Daarna kookte ik van woede en had ik bijna heel den boel daar afgebroken!
Daarna 4 uur rijschool, volgens die man reed ik heel goed, en hij begreep niet waarom ik 2 keer niet geslaagd was.
Derde keer: Lichtjes -amper 5 cm- achteruit gelopen met de start op de helling (tja andere wagen, van de rijschool, waarmee ik dit nog niet gedaan had)
en nog enkele prullen zoals pinker eens niet gebruikt, terwijl ik zeker wist dat ik dat wel iedere keer had gedaan.
En op de koop toe zat dien tijdens het examen tegen den instructeur te praten over zijn skivakantie!!!
Instructeur van de rijschool was een hartig woordje gaan praten met die examinator en hoofdexaminator omdat hij vond dat ik verdiende om geslaagd te zijn, maar uiteraard niks.
Vierde keer: Had ik eene jonge gast als examinator.
Opeens zou ik perfect zonder fouten rijden!
Diene examinator vroeg wat ik daar al voor de vierde keer deed. Ik heb hem geantwoord dat hem dat eens aan die achterlijke collega's van hem moest gaan vragen!
Ik heb mijn rijbewijs nu van 17/04/2002.
Heb tot op heden 2 ongevallen gehad:
jan 2003: geslipt door plots opkomende ijzel, en tegen een muur gebotst (opel vectra pert-total)
dec 2003: eene die in de zijkant van mijne saxo heeft gezeten, dacht voorbij te steken, maar er kwam eenen aan, en dus voegt hij maar terug in waar ik aan't rijden was (schade links vooraan rond het voorste wiel). Dan ga ik voor de 3de keer met die begleider mee het examen afleggen en maak ik 1 fout waarbij de belgeider zelf verbaasd was dat ik daarom niet geslaagd was, hij vroeg ook aan de examinator van : voor 1 fout is hij niet geslaagd? Maarja dat hielp dus ook niks, dus binnekort ga ik voor de 4de keer. Al mijn vrienden slagen na 1x, en ik moet et hier 4x gaan, word er echt zot van...
(Vet getypt : helemaal hetzelfde scenario als bij mij.)
Comment
-
Hoi,
Ik doe volgende week mijn praktijkexamen en aangezien ik zonder instructeur rijdt waar ik het aan kan vragen, stel ik mijn vraag hier maar:
Stel je rijdt op een baan en je moet links afslaan op een plek waar mensen van de andere rijbaan ook (voor hen) links kunnen afslaan, normaal zegt de regel dan (DACHT IK) dat je achter de andere moet gaan staan, maar in de praktijk doet bijna niemand dat.
Maar op het examen moet je dat dan normaal gezien wel doen, maar wat als die andere persoon dan op de verkeerde plaats gaat staan en je kan er niet meer achter?
T is nogal moeilijk uit te leggen ;-).
Comment
-
Begrijp exact wat je bedoelt. Dat was ook een van mijn bezorgdheden en eigenlijk nog altijd een beetje.
Op het examen heb ik het gelukkig niet voorgehad, maar mijn instructeur zei wat jij zegt. Normaal moet je elkaar voorbij en achter de andere auto linksaf gaan, maar in de praktijk gebeurt het dikwijls anders.
Ik kan je dus niet echt een antwoord geven wat je dan moet doen op het examen maar het is al heel positief dat je het hier vraagt en dat je dat op het examen kan tonen.
Misschien kan iemand anders je hier nog verder mee helpen.
Comment
-
Ik snap de vraag niet zo goed. Bedoel je een grote weg met voor beide richtingen een apart vak voor diegenen die links willen afslaan?
Edit:
Of bedoel je als je iemand van de andere kant, die ook linksaf wil, moet kruisen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AnneliesDB Bekijk BerichtenHoi,
Ik doe volgende week mijn praktijkexamen en aangezien ik zonder instructeur rijdt waar ik het aan kan vragen, stel ik mijn vraag hier maar:
Stel je rijdt op een baan en je moet links afslaan op een plek waar mensen van de andere rijbaan ook (voor hen) links kunnen afslaan, normaal zegt de regel dan (DACHT IK) dat je achter de andere moet gaan staan, maar in de praktijk doet bijna niemand dat.
Maar op het examen moet je dat dan normaal gezien wel doen, maar wat als die andere persoon dan op de verkeerde plaats gaat staan en je kan er niet meer achter?
T is nogal moeilijk uit te leggen ;-).
Ikzelf heb het gelukkig op het examen niet meegemaakt maar wat ik zou gedaan hebben:
- Geen verkeer: gewoon de regel volgen uiteraard.
- Wel verkeer met een voertuig die dus de regel niet volgt: de fout dus maken maar de examinator verwittigen dat je een fout begaat door die bestuurder en je zegt hem/haar nog 'ns de juiste regel om te laten zien dat je het weet.
Comment
Comment