Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegsleepregeling voor eigen domein

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wegsleepregeling voor eigen domein

Beste forumleden,

Toen ik vanmorgen de poort van de oprit opendeed kwam er een onaangename verrassing te voorschijn: een foutparkeerder. Met dus als gevolg dat ik met mijn auto niet van mijn oprit kon. Aangezien ik echt niet meer de tijd had voor veel gedoe, mocht ik het stadsautootje van mijn vriendin lenen (waarvoor dank!). Deze stond niet op de oprit, dus ik kon gelukkig wel weg. Zij was de hele dag thuis dus ze zou de nodige info proberen verschaffen om die auto weg te krijgen. Wat blijkt nou vanavond? Deze foutparkeerder staat er nog steeds, en volgens mijn vriendin hebben wij geen enkel recht om de auto weg te laten slepen, tenzij wij de sleepkosten en de eventuele schade aan de eigenaar vergoeden.

Na wat surfen vind ik ook niet zo een-twee-drie de mogelijkheid om iemand legaal weg te laten slepen. Nu moet ik wel toegeven dat wij geen bordje met verwijzing dat dit privé-eigendom is voor de oprit hebben staan, maar je gaat toch niet je auto asociaal voor iemand zijn domein parkeren? Het is hier vrij duidelijk dat het om een oprit gaat.

Nu ben ik absoluut niet iemand die een ander zijn eigendommen gaat beschadigen, en zal dat ook in dit geval niet doen. Ik heb echter de auto van mijn vriendin danig dicht bij zijn auto geparkeerd zodat hij er helemaal niet meer uit kan. De buurman heeft een vrij grote bestelwagen die hij ook steeds voor zijn oprit heeft staan, maar dan dus horizontaal voor de poort. Op dezelfde manier van die foutparkeerder dus, maar nog wel gewoon voor zijn eigen domein. Maar die bus staat ook vrij dicht op die auto, dus die foutparkeerder kan gewoon geen kant meer uit. Die is dan wel verplicht om zich bij mij te melden, die 'vriendelijke' uitnodiging steekt dan ook onder zijn ruitenwisser.

Maargoed, zijn er hier nog meer mensen die hier ervaringen mee hebben? Verder is het toch de wereld op zijn kop dat het blijkbaar moet kunnen dat iemand zijn auto asociaal voor een ander zijn privé-domein zet zonder dat die dus een sleepwagen kan inschakelen.

Op moment van schrijven staat de auto er dus nog steeds, en dat dus al vanaf deze morgen. Ik hoop dat die morgen weg is, want morgen heeft vriendin de Yaris zelf weer nodig en ik mijn eigen auto. Fantastische collega's vroegen zich daarstraks al af of mijn wagen was gekrompen in de was....

Graag jullie reacties!

als iemand voor je oprit staat en je kan er niet af moet je die kunnen laten takelen op de foutparkeerder zijn kosten...

als je niet op je oprit kan, dan niet.
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

de politie kan je hieromtrent de juiste info verschaffen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
        als iemand voor je oprit staat en je kan er niet af moet je die kunnen laten takelen op de foutparkeerder zijn kosten...

Nou, ik kan er dus niet af. Vriendin heeft eerst politie gebeld, die zei in eerste instantie iets dergelijks schijnbaar. Daarna doorverwezen naar de gemeente, en die gaven aan dat je niet zomaar een auto weg mag laten slepen. Nuja, het is niet 'zomaar' natuurlijk, ik wil gewoon van mijn oprit afkunnen. Nu is er natuurlijk geen hond meer te bereiken daar.

Er schijnt geen dergelijke procedure te zijn om een auto op eigenaar zijn kosten te laten wegslepen als het gewoon om particulier gebied gaat. Gaat het om bedrijfseigendommen of waar duidelijk aangegeven staat waar er niet geparkeerd mag staan, dan mag het wel. Dus jan en alleman kan maar voor iedereen zijn privé-domein gaan staan zonder beboet te worden. Maar o wee als je parkeerticket 2 minuten is verlopen. Is ie wel niet weggesleept, maar grote kans dat er een bon onder je ruitenwisser zit.

Sorry voor de ondertoon, maar ik vind deze situatie buitengewoon frustrerend.

Comment

ik heb er hier al 5 laten wegtakelen voor mijn oprit, en ik heb niks van plakaatjes hangen.

Efkes bellen naar lokale PZ en twas geklonken.
          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Is het geen gestolen wagen die achtergelaten is?

Comment

Oké, ervaringsdeskundige dus! Denk dat ik morgen wat vroeger uit de veren ga en kijken of de onverlaat er nog staat. Zoja, laat ik hem wegslepen met een erkend bergingsbedrijf. Misschien nog best ook, want ik vind het toch wel erg lang dat die hier staat. Voor hetzelfde geld is die auto gestolen ofzo... Niet eens een auto van hele waarde, is maar een BMW X5. Nee, grapje: is een Ford Focus.

Comment

Heb je geen twee autokrikken? Vanvoor en vanachter opheffen, in het midden van de straat zetten en dan de politie bellen. Dan zal de politie er wel voor zorgen dat hem weg is

Comment

omg ik zou al een hoop frustraties op die auto hebben uitgewerkt
                  lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                    Heb je geen twee autokrikken? Vanvoor en vanachter opheffen, in het midden van de straat zetten en dan de politie bellen. Dan zal de politie er wel voor zorgen dat hem weg is
                    Haha ja, die hebben we wel. In elke auto één.

Is hier wel maar rustig straatje, passeert nauwelijks wat. Maar toch, misschien wel strak plan. Maar weer zoveel werk... Maar zou wel hilarisch zijn.

Maar het is wel frustrerend ja. Nog erger vind ik die instanties die het blijkbaar maar doodnormaal vinden dat zoiets gebeurd. Anders zet je toch in de wet dat je een auto mag laten wegslepen als die voor je domein staat?

Waar ie staat, is trouwens ook nog eens privé-eigendom. Heb onze eigendomspapieren nagekeken, en het hoort nog tot onze eigendom. Liggen ook gewoon kiezelsteentjes (nog gelegd van de vorige eigenaars), dus toch duidelijk dat dit privé eigendom is? Wat voor frikadel ben je dan om je auto daar neer te gooien?

Er is nog wel wat ruimte (daarom dat ik de Yaris er nog tussen gefrot heb), maar met die Insignia kan ik er gewoon niet langs. Met de Yaris zou het heel misschien net gelukt zijn. Gewoon even nadenken en even stilstaan bij het feit of je het zelf ook leuk zou vinden als je geblokkeerd zou staan. Nu, als ie terugkomt, dan zal ie het ondervinden.
                    Last edited by ; 07/03/2016, 21:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Insignia_driver Bekijk Berichten
                      Haha ja, die hebben we wel. In elke auto één.

Is hier wel maar rustig straatje, passeert nauwelijks wat. Maar toch, misschien wel strak plan. Maar weer zoveel werk... Maar zou wel hilarisch zijn.

Maar het is wel frustrerend ja. Nog erger vind ik die instanties die het blijkbaar maar doodnormaal vinden dat zoiets gebeurd. Anders zet je toch in de wet dat je een auto mag laten wegslepen als die voor je domein staat?

Waar ie staat, is trouwens ook nog eens privé-eigendom. Heb onze eigendomspapieren nagekeken, en het hoort nog tot onze eigendom. Liggen ook gewoon kiezelsteentjes (nog gelegd van de vorige eigenaars), dus toch duidelijk dat dit privé eigendom is? Wat voor frikadel ben je dan om je auto daar neer te gooien?

Er is nog wel wat ruimte (daarom dat ik de Yaris er nog tussen gefrot heb), maar met die Insignia kan ik er gewoon niet langs. Met de Yaris zou het heel misschien net gelukt zijn. Gewoon even nadenken en even stilstaan bij het feit of je het zelf ook leuk zou vinden als je geblokkeerd zou staan. Nu, als ie terugkomt, dan zal ie het ondervinden.
                      je moet zo een krik hebben die je kan verrijden hé, is maar 1 min werk :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                        je moet zo een krik hebben die je kan verrijden hé, is maar 1 min werk :-)
                        Owja, zo'n ding... Nee, die hebben we dan weer niet. Enkel voor op te krikken. ;-)

Comment

La belgique..

Comment

Elders niet veel beter dan hier hoor.

Comment

ik zou die wagen niet aanraken, als je schade toebrengt kan je er nog voor opdraaien. Politie laten vaststellen dat je niet wegkan, volgens mij moeten ze daarop ingaan !

Comment

Wegsleepregeling voor eigen domein

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

Dat is klinklare onzin, je reinste prietpraat.
                                Of je nu vertrekt of aankomt heeft er geen fluit mee te maken.

Je mag niet op de openbare weg parkeren voor een inrit of garagepoort, zelfs niet voor je eigen inrit tenzij je eigen nummerplaat daar aangegeven staat.
                                De verkeerswet is daarin duidelijk:
                                Artikel 25: Parkeerverbod
                                25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren:
                                3. voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht

Het is wel zo dat je nooit het recht hebt om een voertuig te laten wegslepen (tenzij je eigen voertuig uiteraard). Enkel de politie en hulpdiensten kunnen dit.
                                Je zal dus inderdaad contact moeten opnemen met de lokale politie en ferm aandringen als ze weigeren te komen.
                                Last edited by Schussboelie; 08/03/2016, 00:59.
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Jawadde, ik zou al volledig gefrustreerd en zot geworden zijn.
                                  Asociale, dwaze kloot!

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Nummer platen verwijderen en de politie bellen en de wagen is zo weg , je mag je auto zonder nummer platen nergens parkeren , ook niet op een parking !

Comment

Heerschap heeft anderhalf uurtje geleden aangebeld, had nog het lef om mij asociaal te noemen dat ik één van onze auto's zo dicht bij de zijne had gezet. Heb aangegeven dat het een koekje van eigen deeg is. het was echter zoals men noemt tuig van de richel dat schijt heeft aan alles en iedereen: "ik parkeer waar ik wil". Misschien iets te braaf, en velen van jullie zouden het op een andere manier gaan oplossen, maar ik heb de Yaris verplaatst en het tuig laten wegrijden. Heeft vlak voor het wegrijden nog nageroepen dat als ik hem nog eens zou blokkeren "hij dat japannertje in frieten zou rijden". Echt tuig, niet normaal. Om te verhinderen dat hij me straks hetzelfde lapt, heb ik besloten dat één van onze wagens steeds horizontaal voor de poort aan de oprit staat zodat niemand ons meer kan blokkeren.

Best nare ervaring dit, volgende keer toch maar meer aandringen dat de politie langskomt om voertuig eventueel weg te laten slepen. Gaan er in ieder geval nog mee naar de politie, we hebben foto's genomen van de situatie, en het kenteken staat bijgevolg dus ook vast. Een van de buren heeft het ook kunnen vaststellen, dus heb een goede getuige. Wordt vervolgd...

Comment

Ik zou daar nu al melding van doen bij de politie.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Working...
                                        X