Oorspronkelijk geplaatst door Insignia_driver
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wegsleepregeling voor eigen domein
Collapse
X
-
Is dat zo moeilijk om daar een sleepkabel aan te hangen en die 10m te vertrekken? Nog maar 1keer moeten doen....maar goed veel zinnom die gewoon km verder te trekken maarja dan haal ik mij hoogstwaarschijnlijk miserie op MN dak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenDat is klinklare onzin, je reinste prietpraat.
Of je nu vertrekt of aankomt heeft er geen fluit mee te maken.
Je mag niet op de openbare weg parkeren voor een inrit of garagepoort, zelfs niet voor je eigen inrit tenzij je eigen nummerplaat daar aangegeven staat.
De verkeerswet is daarin duidelijk:
Artikel 25: Parkeerverbod
25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren:
3. voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht
Het is wel zo dat je nooit het recht hebt om een voertuig te laten wegslepen (tenzij je eigen voertuig uiteraard). Enkel de politie en hulpdiensten kunnen dit.
Je zal dus inderdaad contact moeten opnemen met de lokale politie en ferm aandringen als ze weigeren te komen.
Kan je er niet af bellen ze de takeldienst.
Moet je er op maar is er plaats op de openbare weg dan vragen ze daar te parkeren en zoeken ze de eigenaar.
Heb dat probleem dagelijks.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Kan best zijn dat dat de manier is waarop de lokale politie er in jouw regio mee omgaat.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapriik heb toch ook altijd geweten dat niemand u mag blokkeren om te kunnen vertrekken. kan je niet weg, wordt de foutparkeerder getakeld.
volgende keer NIET met de vrouw haar auto vertrekken en onmiddelijk die auto laten takelen. voorkomt je een hoop miserie en hopelijk leert de foutparkeerder er iets van
Kleine anekdote : jaren geleden oprit geblokkeerd, politie gebeld. Baas van het bedrijf naast onze woning komt toe. Die vind het ook maar niks, en staat de man van de takeldienst te begeleiden bij het takelen. Komt tenslotte een van zijn werknemers buiten gevlogen. Zijn wagen“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Wegsleepregeling voor eigen domein
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenKan best zijn dat dat de manier is waarop de lokale politie er in jouw regio mee omgaat.
Los het meestal zelf wel op.den borre
Int3x0r
Comment
-
Zou wat voor hier geweest zijn...'s morgens om 03:00u of 04:00h klaar staan om een klant te gaan halen aan de andere kant van België en niet weg kunnen voor mijn garage...
Waarom heeft die politie daar niet op gereageerd? Zou niet weten waarom politie je doorverwezen heeft naar je gemeente...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Denk dat je volgens de wet ook niet aan iemand anders zijn eigendom mag komen.den borre
Int3x0r
Comment
-
Als de auto op je eigendom staat, dan zal de politie die niet wegtakelen, maar mag je dat zelf laten doen.
Punt is wel dat je dan zelf de takelaar moet betalen, en achteraf proberen terug te vorderen.
Je kan altijd klacht indienen tegen zo'n blokkeerder waarbij je je burgerlijke partij stelt, maar dan moet je je schade kunnen bewijzen.
En die kan je eventueel terugvorderen. Wel proberen om een PV te laten opstellen door de politie, helpt bij de bewijsvoering.
Het is een hele hoop gehannes, maar dat is de wet.
Nu in dit geval zou ik al klacht indienen voor bedreiging. Die kerel zal niet in de bak vliegen, maar zal wel efkes op gesprek mogen komen.
Miserie is als er binnen een paar dagen een paar krassen op je auto staan, of er een band plat staat... Ga maar eens bewijzen wie dat gedaan heeft, zelfs met die aanwijzingen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenAls de auto op je eigendom staat, dan zal de politie die niet wegtakelen, maar mag je dat zelf laten doen.
Punt is wel dat je dan zelf de takelaar moet betalen, en achteraf proberen terug te vorderen.
Je kan altijd klacht indienen tegen zo'n blokkeerder waarbij je je burgerlijke partij stelt, maar dan moet je je schade kunnen bewijzen.
En die kan je eventueel terugvorderen. Wel proberen om een PV te laten opstellen door de politie, helpt bij de bewijsvoering.
Het is een hele hoop gehannes, maar dat is de wet.
Nu in dit geval zou ik al klacht indienen voor bedreiging. Die kerel zal niet in de bak vliegen, maar zal wel efkes op gesprek mogen komen.
Miserie is als er binnen een paar dagen een paar krassen op je auto staan, of er een band plat staat... Ga maar eens bewijzen wie dat gedaan heeft, zelfs met die aanwijzingen.
Comment
-
Klopt.
Voor mijn deur heeft er eens een aanhangwagen met ladderlift gestaan. (niet voor een oprit)
Mag in principe niet langer dan 24h op de openbare weg staan. Ik vermoedde dat die van de overbuur was, maar die kerel deed zijn deur nooit open (kwamen meer deurwaarders dan postbodes langs..).
Na een week of 2 toch eens naar de wijkagent gebeld. Die wisten er van, maar omdat de "eigenaar" nooit open deed, en al een heel pak onbetaalde boetes had wisten ze ook dat als de gemeente die laat wegslepen, ze de sleepkosten nooit terug krijgen.
Heeft er uiteindelijk 6 weken gestaan, en toen ineens weg, die kerel ook.
Was een huurhuis, en de eigenaar vertelde ons dat hij welgeteld 2 keer huur heeft gekregen, en het meer dan een jaar geduurd heeft eer de huurder er uit was. Huis was nog half afgebroken ook natuurlijk...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Insignia_driver Bekijk BerichtenOké, ervaringsdeskundige dus! Denk dat ik morgen wat vroeger uit de veren ga en kijken of de onverlaat er nog staat. Zoja, laat ik hem wegslepen met een erkend bergingsbedrijf. Misschien nog best ook, want ik vind het toch wel erg lang dat die hier staat. Voor hetzelfde geld is die auto gestolen ofzo... Niet eens een auto van hele waarde, is maar een BMW X5. Nee, grapje: is een Ford Focus.
Comment
-
Om een aantal vragen te beantwoorden.
1) Gisteren heeft vriendin zelf alle actie ondernomen om de auto proberen te laten weghalen. Politie gaf gebrekkige informatie en verwees inderdaad daar naar gemeente. Het is een cliché, maar de politie had geen tijd voor een dergelijke melding. Omdat mevrouw er natuurlijk had bijgezegd dat het 'niet zo dringend was omdat manlief toch met haar auto was gaan rijden en ik zelf toch niet met die Insignia durf te rijden'. Inmiddels is haar nu ook wel duidelijk dat ze dit nou net niet moet zeggen.
2) Aangifte is inmiddels gedaan, er wordt toch wat aan gedaan. Op het politiekantoor was er blijkbaar toch één bij die het niet normaal vond hoe die vent zo asociaal voor onze oprit stond. En van die agent in kwestie kreeg ik te horen dat ik op het moment van vaststellen dat iemand voor mijn oprit staat, kan vragen om een patrouille langs te laten komen om de situatie te zien, en vervolgens zou actie ondernomen worden om in ieder geval te eigenaar te vinden. Op basis van kenteken wordt eigenaar nagetrokken en die mag binnenkort ongetwijfeld een uitnodiging verwachten voor al het gebeurde gisteravond. Die bedreiging kunnen we natuurlijk niet bewijzen, dat is woord tegen woord. Al hebben we natuurlijk wel de buurman als referentie, die heeft een en ander meegekregen.
3) Ja, uiteindelijk veel te braaf geweest. Echter, zoals gezegd was die vent behoorlijk tuig en wist ik niet wat ie eventueel uit zijn wagen tevoorschijn zou toveren als ik een zaak zou spannen. Je zou denken: "Yeah right, zal allemaal wel.", maar in deze tijd is dit schering en inslag. Ik was uiteindelijk al blij dat ie gewoon weg was.
Heel rare dag wat dat betreft gisteren, vandaag gelukkig alles weer zijn normale gangetje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenBeste oplossing: PU schuim in de uitlaat, toppeke schuim afsnijden en zwart spuiten. Duurt maar enkele minuten maar weken tegen dat ze die weer rijdend krijgen. Mechaniekers vinden zoiets niet echt snel“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
Comment