Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegsleepregeling voor eigen domein

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

@TS, volgende keer toch maar de "Buurtpolitie" bellen...
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Insignia_driver Bekijk Berichten
      Heerschap heeft anderhalf uurtje geleden aangebeld, had nog het lef om mij asociaal te noemen dat ik één van onze auto's zo dicht bij de zijne had gezet. Heb aangegeven dat het een koekje van eigen deeg is. het was echter zoals men noemt tuig van de richel dat schijt heeft aan alles en iedereen: "ik parkeer waar ik wil". Misschien iets te braaf, en velen van jullie zouden het op een andere manier gaan oplossen, maar ik heb de Yaris verplaatst en het tuig laten wegrijden. Heeft vlak voor het wegrijden nog nageroepen dat als ik hem nog eens zou blokkeren "hij dat japannertje in frieten zou rijden". Echt tuig, niet normaal. Om te verhinderen dat hij me straks hetzelfde lapt, heb ik besloten dat één van onze wagens steeds horizontaal voor de poort aan de oprit staat zodat niemand ons meer kan blokkeren.

Best nare ervaring dit, volgende keer toch maar meer aandringen dat de politie langskomt om voertuig eventueel weg te laten slepen. Gaan er in ieder geval nog mee naar de politie, we hebben foto's genomen van de situatie, en het kenteken staat bijgevolg dus ook vast. Een van de buren heeft het ook kunnen vaststellen, dus heb een goede getuige. Wordt vervolgd...
      Iedere vorm van verkeersagressie wordt per definitie opgevolgd. het feit dat hij de politie bij hem krijgt aan te bellen zal wel voldoende doen om hem een toontje lager te doen zingen.
      ALs hij je nogmaals komt bedreigen, onmiddellijk politie bellen
      BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Insignia_driver Bekijk Berichten
        Heerschap heeft anderhalf uurtje geleden aangebeld, had nog het lef om mij asociaal te noemen dat ik één van onze auto's zo dicht bij de zijne had gezet. Heb aangegeven dat het een koekje van eigen deeg is. het was echter zoals men noemt tuig van de richel dat schijt heeft aan alles en iedereen: "ik parkeer waar ik wil". Misschien iets te braaf, en velen van jullie zouden het op een andere manier gaan oplossen, maar ik heb de Yaris verplaatst en het tuig laten wegrijden. Heeft vlak voor het wegrijden nog nageroepen dat als ik hem nog eens zou blokkeren "hij dat japannertje in frieten zou rijden". Echt tuig, niet normaal. Om te verhinderen dat hij me straks hetzelfde lapt, heb ik besloten dat één van onze wagens steeds horizontaal voor de poort aan de oprit staat zodat niemand ons meer kan blokkeren.

Best nare ervaring dit, volgende keer toch maar meer aandringen dat de politie langskomt om voertuig eventueel weg te laten slepen. Gaan er in ieder geval nog mee naar de politie, we hebben foto's genomen van de situatie, en het kenteken staat bijgevolg dus ook vast. Een van de buren heeft het ook kunnen vaststellen, dus heb een goede getuige. Wordt vervolgd...
        Welke wagen reed dat tuig van de richel?

Ik had sowieso aangedrongen dat de politie kwam. Lokale zones worden gefinancierd door de gemeentes die er deel van uitmaken en die financiering komt dan weer van uw en mijn gemeentebelasting. Het is dan ook hun plicht te komen als de burger belt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Je geeft jezelf wel prijs zo, iedereen, inclusief de politie weet dat jij de dader bent. Plus, je mag je gegarandeerd aan wraakacties verwachten. Zo spelletjes kunnen ook blijven duren.
          Heb het zelf niet gedaan hoor, maar ken wel een garagehouder die zo'n auto binnen gekregen heeft. Heeft daar kweet ni hoelang op gezocht. Hier bij mij zal niet zo snel een auto voor de oprit staan, nog nooit voorgehad ook. Het is hier nogal duidelijk dat het een inrit is en plaats genoeg op straat.
          Heb het wel eens voorgehad toen ik in Gent op een priveparking stond. Politie is dan eerst bij enkele plaatselijke handelaren gaan kijken en depannage gebeld. Maar voor de depanneur er was, was de eigenaar er al en de politie heeft de depanneur dan afgebeld. Of hij een boete kreeg, weet ik niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
            omg ik zou al een hoop frustraties op die auto hebben uitgewerkt
            ik had de velgen al op 2de hands gezet....
            wel spijtig dat je auto nog in de garage staat.
            anders met een winch die auto in de garage trekken.
            garage sluiten en rustig beginnen demonteren

Comment

Ik zou er iemand met zijn hond pipi tegen een wiel laten doen. Kaka moet ge opkuisen.
              Na een tijdje stinkt dat wiel goed en wellicht komen dan zwerfhonden mee hun grens afbakenen.
              Een rot ei is ook zoiets.
              Dan nog niet gesproken over duivenpoep, dat gaat door de lak heen roesten.
              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

zwerfhonden?

al wat ge gaat bereiken is dat de marters van zijn auto afblijven, denk ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                  als iemand voor je oprit staat en je kan er niet af moet je die kunnen laten takelen op de foutparkeerder zijn kosten...

als je niet op je oprit kan, dan niet.

Klopt volledig.

Begin jaren '90 woonde ik op een paar 100 meter van "de voetbal" ... zowat alle veertien dagen was het prijs: een geblokkeerde oprit op zondagmiddag.

Toen ik op één van die zondagen thuis kwam kon ik dus weer de oprit niet op ... politie gebeld, er was een ploeg vlak in de buurt.

"U moet naar binnen mijnheer ? ... dan kunnen wij niets voor u doen, enkel indien u weg moet"

Ik heb geantwoord dat de auto waarmee ik net toekwam en waarmee ik de oprit op wou best nog wel eventjes op straat kon blijven staan, maar dat ik nu graag dringend wou vertrekken met onze andere auto die nog in onze garage stond.

Een kwartier later was er een takeldienst ter plaatse en luttele tijd later was onze oprit vrij.

Comment

Klopt niet, is volledig afhankelijk van de lokale politiezone.
                    In leuven slepen ze zowel voor binnen als buiten rijden.
                    Is me bevestigd geweest door verschillende flikken.

Comment

Ik zou een bordje kopen/sticker met verboden te parkeren... Of je eigen nummerplaten op de poort.

Comment

Mijn dochter woont op een boogscheut van een school en elke dag was er iemand die de wagen op haar oprit parkeerde om nadien de kids af te halen van 't school. Toen ik een dag daar was was het weer van datte. Ik sprak de persoon(van het type manswijf) aan hierover en deze vertikte het om de wagen te verplaatsen. Toen ik dreigde met politie werd ik vierkantig uitgelachen en kreeg als antwoord dat tegen dat de politie er was zij al lang weg was. Toen was mijn geduld op en begon ik de ventieldopjes van de wielen te schroeven met de melding dat de volgende stap was om de lucht uit de banden te laten als ze niet binnen de minuut verdwenen was van de oprit. Heb me toch nog moeten bukken naar een band en begon traag de lucht te laten ontsnappen uit haar band en toen snapte ze toch dat het me bittere ernst was en is ze woedend vertrokken. Mijn dochter heeft ze nadien niet meer terug gezien. Boodschap begrepen dus.

Ventielkapjes heb ik nog, iemand interesse ?
                        Last edited by megane_cc; 13/03/2016, 20:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          Ik zou een bordje kopen/sticker met verboden te parkeren... Of je eigen nummerplaten op de poort.
                          Helpt niet, heb er zo 3 hangen.

Sent from my Apple muziekdoos.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik kreeg een boete omdat ik inderdaad (toen ik nog thuis woonde) voor onze poort stond.

Comment

Bestaat er ook een wettelijke afstand die je moet behouden mbt tot een oprit? Of mag je gewoon millimeter-parkeren, zoals vaak gebeurt? Soms kan iemand hierdoor bijna niet van de oprit, omdat zo de draairuimte te klein wordt?
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Geen afstand bepaald in de wetgeving.
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Er is inderdaad geen afstand bepaald in de wet.

Maar het is niet enkel verboden te parkeren voor de inrij van eigendommen (dus millimeter-parkeren "mag"), maar ook:

- op elke plaats waar het voertuig het instappen in of het wegrijden van een ander voertuig zou verhinderen
                                  -
                                  op elke plaats waar het voertuig de toegang tot buiten de rijbaan aangelegde parkeerplaatsen zou verhinderen

dus millimeter-parkeren mag (soms) niet.
                                  Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Working...
                                  X