Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag i.v.m. roodlichtcamera

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vraag i.v.m. roodlichtcamera

Vanavond ben ik rond 22h in Knokke door een rood licht gereden. Het ging om 2 verkeerslichten die op 30 meter van elkaar stonden, ik was even verstrooid en ben door het eerste licht gereden. Er stond een camera maar ik heb geen flits gezien. Daarnet even de beelden van de dashcam herbekeken en niets te zien. Ik reed ook vrij traag omdat ik de weg aan het zoeken was.

Mijn vraag: zie je bij zowel analoge als digitale roodlichtcamera's in het donker nog steeds een flits?

Anyway mocht ik toch geflitst zijn dan is het maar mijn eigen domme fout. Was met een leasingwagen die op de firma staat dus vraag mij af hoe dat zal verlopen...

P.S.: Was de flitspaal op de n34 in knokke ter hoogte van het heldenplein

Last edited by ; 13/03/2016, 01:45.

Voor zover ik weet zie je de flits wel ja.
    Heb dat toch al geregeld gezien op kruispunten op de N80.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Als je echt traag reed heb je kans dat die niet afgegaan is, ik dacht dat je minimaal 30km/u moest rijden om te camera tot werken aan te zetten.
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Onder een bepaalde snelheid flitsen ze inderdaad niet, ik denk rond de 30 km.

Comment

Euh ja, een flits zie je wel degelijk in het donker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
            Euh ja, een flits zie je wel degelijk in het donker.

Zelfs in het licht....

Onder de 30 km/u gaan ze inderdaad niet. en je kan de camera trouwens zien zitten in het kastje, helaas wel van de verkeerde kant.

Zwart vierkant glas = geen camera. zwart rondje in beige glas = camera....

Comment

Gaan steeds beide camera's (van de 2 rijrichtingen) af aan een kruispunt als men door rood of te snel rijdt? Of enkel die van het desbetreffende baanvak zelf?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soka Bekijk Berichten
                Gaan steeds beide camera's (van de 2 rijrichtingen) af aan een kruispunt als men door rood of te snel rijdt? Of enkel die van het desbetreffende baanvak zelf?
                Enkel de camera van de rijrichting waarin door het rood/te snel werd gereden.
                Zou anders nogal wat geven, twee keer twee snelle flitsen, en verwarring in de andere rijrichting waar ze denken iets verkeerd te hebben gedaan.

Comment

Working...
                X