Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Touring: 4 op 10 chauffeurs gebruiken richtingaanwijzer niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Touring: 4 op 10 chauffeurs gebruiken richtingaanwijzer niet

Bijna de helft van de automobilisten gebruikt geen richtingaanwijzer om van rijstrook te veranderen op de snelweg, en gemiddeld 4 op de 10 gebruiken de richtingaanwijzer niet om een zijstraat in te slaan.

Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek van Touring. De mobiliteitsorganisatie noemt dit nonchalante rijgedrag "levensgevaarlijk voor motorrijders, bromfietsers en fietsers."

Volgens Touring zijn er steeds meer mensen die met andere zaken bezig zijn in de auto: bellen (ook handenvrij), mailen, sms'en of gps'en. "De aandacht wordt volledig afgeleid en ze denken dat een snelle blik in de achteruitkijkspiegel volstaat. Anderen zijn dan weer gewoon nonchalant en vinden het waarschijnlijk niet zo'n zware fout. Daarnaast zijn er ook waarschijnlijk die het verkeersreglement gewoon niet kennen", aldus Touring.

Opvallend: bestuurders in grote steden bleken minder geneigd te zijn hun richtingaanwijzer te gebruiken.

“Omdat het een belangrijk punt van ergernis is, zouden we er toch meer aandacht voor moeten hebben", besluit Touring.
    knack.be
    autogids.be

Stating the obvious.

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Zot word ik ervan...

Comment

Wow 6 op de 10 dus wél? Nooit gedacht met mijn 30.000km op een jaar

Nooit begrepen...het gebruik is zo'n kleine moeite die U zoveel problemen kan besparen, en zo'n impact kan hebben op vlot en hoffelijk verkeer...waarom niet gebruiken??
        Mijn Skoda

Comment

richtingaanwijzers gebruiken is een teken van zwakte...je kunt door lam te zijn andere mensen extra laten wachten en veel mensen genieten daarvan, het is waarschijnlijk de enige macht ze hebben over anderen

....maar dat dus ook nin posi zin, er is nix zo mooi als anderen helpen

Comment

Wat een vaststelling weer van Touring...

Send from somewhere, used Tapatalk.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              richtingaanwijzers gebruiken is een teken van zwakte...je kunt door lam te zijn andere mensen extra laten wachten en veel mensen genieten daarvan, het is waarschijnlijk de enige macht ze hebben over anderen
              Ik denk dat je het wat te ver zoekt bobo . Meestal is het gewoon uit nonchalance.

Eigenlijk met de technologie van tegenwoordig zou dat toch makkelijk op te lossen moeten zijn. Bij elk manoeuvre waarbij de richtingaanwijzer niet wordt gebruikt een stroomstoot geven aan de bestuurder.
              Mijn huidige vriendin durfde haar pinker ook al eens te vergeten. Heb haar dat afgeleerd door elke keer als ik er naast meereed een pets tegen haar gezicht te geven en erbij te zeggen "de volgende keer hou ik een taser klaar". Die vergeet het nu niet meer hoor.

Comment

Waarom zou je nog je pinkers gebruiken want er zijn steeds meer mensen die met andere zaken bezig zijn in de auto: bellen (ook handenvrij), mailen, sms'en of gps'en dus die zien dat toch niet of je je pinkers gebruikt of niet...
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Zeg wel... reed gisteren achter mijn gebuur die flik is. Reed 50 waar je 70 mocht en zigzagde over de weg. Geen pinker bij het afdraaien. Was aan 't bellen natuurlijk.

Comment

het zijn altijd die boeren met hun miserides benz of brol met wielen, niks geen respec hebben die. dacia rijders zoals ik zijn vele hoffelijker en houden tenminste rekening met de anderen opd e weg..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichten
                      het zijn altijd die boeren met hun miserides benz of brol met wielen, niks geen respec hebben die. dacia rijders zoals ik zijn vele hoffelijker en houden tenminste rekening met de anderen opd e weg..
                      Ik gebruik m'n pinkers altijd. Zelfs voor een rotonde te verlaten.

Dat premium gevoel van de hendel. Die blijft niet boven of onder staan zoals bij jouw soort auto's. Neen dat is zo een zacht klikje en die keer direct terug. Een puur genot. Sinds ik LED pinkers heb, gebruik ik ze zelfs teveel!

Comment

lol ik moet de eerste dacia nog tegenkomen die een normaal rijgedrag vertoont.
                        veel mensen gebruiken trouwens wel hun pinker maar pas nadat ze hun manoeuver gestart zijn...
                        lets have some more member berries

Comment

Dacia?
                          Waar is uwen geïmporteerde VW?

Sent from my Apple muziekdoos.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Touring: 4 op 10 chauffeurs gebruiken richtingaanwijzer niet

Haha.. Goeie mop... Ik denk vaak dat Dacia rijders undercover BMW rijders zijn.. Die ofwel niet uitkomen voor hun geaardheid ofwel geen centen hebben om aan een BMW te geven.. Laatste mogelijkheid is dat ze echt niet kunnen rijden
                            Last edited by germinal; 18/03/2016, 15:35.
                            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                            current : BMW 330D F30

Comment

Het erge is dat je letterlijk maar 1 vinger moet strekken om de knipperlichten te gebruiken.

Misschien is 4 op de 10 artritis lijder...

Comment

In Nederland mag je dat getal optrekken naar 6 op 10. Dus al bij al mogen we hier nog niet klagen.

Send from somewhere, used Tapatalk.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                X