Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto uitschrijven wat met nummerplaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto uitschrijven wat met nummerplaat

Hallo iedereen,

Als ik mijn wagen niet gebruik gedurende een aantal maanden en hem uit het verkeer haal.
    Kan ik dan mijn nummerplaat behouden? (als de periode minder dan 4 maand is)
    Als ik hem terug inschrijf op dezelfde naam moet ik dan opnieuw BIV betalen?

Alvast bedankt voor de info.

Dino

Wie we hier hebben!
    Ga direct van deze topic gebruik maken om je veel sterkte toe te wensen!

Ik dacht dat je de nummerplaat kon behouden en achteraf gewoon weer inschrijven op jouw naam.
    Volgens mij inderdaad opnieuw BIV te betalen. (al ben ik dat niet zeker)

Groeten,
    de broer van Katrien.

Comment

Als je de wagen wilt houden moet je de plaat terugzenden om hem te laten schrappen (je betaald dan geen verkeersbelasting meer). Binnen X tijd zal je dan een nieuwe plaat moeten aanvragen als de wagen ondertussen niet op een andere naam is ingeschreven geweest moet je geen BIV betalen.

Kosten terugzenden plaat 9,75 euro via Bpost of gratis in de bus steken tijdens de openingsuren van een DIV lokaal. Nieuwe plaat aanvragen kost 30 euro.
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Hou er wel rekening mee dat de nieuwe verkeersbelasting zal gelden als je opnieuw inschrijft.

Comment

Uitschrijven = nummerplaat terugsturen.

Als je hem opnieuw op dezelfde naam inschrijft moet je GEEN BIV betalen, dus ook niet als dat op een andere nummerplaat is.

Comment

Merci voor de reacties!
            Ivm de BIV is het zeer duidelijk (zelfde eigenaar is geen BIV) maar ik heb geen zin om het nieuwe tarief van de verkeersbelasting te betalen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dino737 Bekijk Berichten
              maar ik heb geen zin om het nieuwe tarief van de verkeersbelasting te betalen...
              Dan mag je hem niet uitschrijven.

(je kan wel je wagen een bepaalde tijd laten schorsen bij de verzekering... 2-3-4 maanden, weet niet juist voor hoelang dat mogelijk is, dan moet je de nr-plaat bij je verzekeraar inleveren)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                je kan ook aan je verzekering vragen of je die kunt schrappen.
                je geeft dan je nr plaat bij de verzekering, de auto blijft ingeschreven voor DIV en je blijft verkeersbelasting betalen.
                echter hoef je geen verzekering te betalen.

aangezien de plaat bij de verzekering ligt, weten zij ook dat je niet onverzekerd kan rondrijden.
                na een aantal maand ga je naar de verzekering, je sluit nieuwe verzekering af, krijgt uw nr plaat terug en kunt weer rijden
                Is een optie maar mijn probleem is dat ik hem wil inschrijven onder mijn andere nummerplaat...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                  dat snap ik niet, je vraagt of je de nr plaat kan behouden als je de auto uitschrijft, en nu wil je die inschrijven op je andere nr plaat???
                  Ja sry tis een ingewikkelde situatie...
                  Het gaat hier over gepersonaliseerde platen en voor esthetische redenen wil ik de nummerplaten wisselen. En de vraag is dus of die wissel snel moet gebeuren of ik enkele maanden kan wachten. De wissel is "nodig" omdat 1 van de 2 auto's verkocht is en vervangen wordt door een andere.
                  Maar als ik de nieuwe verkeersbelasting moet betalen dan is de beslissing snel genomen...

Comment

En toen, toen primeerde het financiële op het esthetische ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                      En toen, toen primeerde het financiële op het esthetische ...
                      Jammer genoeg wel. 1100€ per jaar meer is er iets over...

Comment

Ik zou hem zeker niet uitschrijven .

Comment

Oke, ik heb hier alles gelezen maar snap er niet veel van ????...
                          Ik leg even m'n situatie en hopelijk begrijp ik eventuele reacties.
                          Mijn vriend heeft een nieuwe auto gekocht die volgende week zou binnen zijn, ik geef mijn auto af voor de recyclagepremie. Wat moet ik dan precies allemaal doen?
                          Eind mei komt mijn nieuwe wagen aan en eigenlijk had ik graag mijn nummerplaten behouden.
                          Ken er echt niet veel van hoor, dus wie kan mag een aangepaste uitleg voor vrouwenoren proberen geven.
                          Groetjes...

Comment

Eind mei hang jij jouw nummerplaten op je nieuwe wagen ... that's it.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                              Eind mei hang jij jouw nummerplaten op je nieuwe wagen ... that's it.
                              Jup. Tussendoor blijf je wel betalen voor de oude plaat. Een auto wordt pas uitgeschreven als je de nummerplaat terugstuurt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gmar Bekijk Berichten
                                Oke, ik heb hier alles gelezen maar snap er niet veel van ????...
                                Ik leg even m'n situatie en hopelijk begrijp ik eventuele reacties.
                                Mijn vriend heeft een nieuwe auto gekocht die volgende week zou binnen zijn, ik geef mijn auto af voor de recyclagepremie. Wat moet ik dan precies allemaal doen?
                                Eind mei komt mijn nieuwe wagen aan en eigenlijk had ik graag mijn nummerplaten behouden.
                                Ken er echt niet veel van hoor, dus wie kan mag een aangepaste uitleg voor vrouwenoren proberen geven.
                                Groetjes...
                                Dus er komen twee nieuwe auto's waarbij jij je huidige wagen binnenbrengt?
                                Jou nummerplaat op je vriend zijn wagen (vermits die al volgende week komt) hangen en voor jou een nieuwe aanvragen in mei?
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Hm dus moet ik mijn huidige wagen niet uitschrijven dan?
                                  Mijn vriend vraagt gewoon nieuwe aan of gebruikt zijn huidige.
                                  Bedankt, jullie zijn snel met antwoorden!

Comment

Auto uitschrijven wat met nummerplaat

Oorspronkelijk geplaatst door Gmar Bekijk Berichten
                                    Hm dus moet ik mijn huidige wagen niet uitschrijven dan?
                                    Mijn vriend vraagt gewoon nieuwe aan of gebruikt zijn huidige.
                                    Bedankt, jullie zijn snel met antwoorden!
                                    Als je je nummerplaat wil behouden niet.
                                    Je middelste alinea is correct.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Zelfs dàt staat er los van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dino737 Bekijk Berichten
                                        Merci voor de reacties!
                                        Ivm de BIV is het zeer duidelijk (zelfde eigenaar is geen BIV) maar ik heb geen zin om het nieuwe tarief van de verkeersbelasting te betalen...
                                        Even ter vervollediging van de discussie. Ik heb een antwoord gekregen van de belastingen zelf op mijn vraag:

"Als u er persoon voor kiest om uw voertuig her in te schrijven wordt ubelast aan de tarieven van 2016.

Enkel als hetzelfde voertuig heringeschreven wordt door dezelfde persoon
                                        blijven de oude tarieven van toepassing als er sprake is van overmacht:

• de oude nummerplaat wordt afgekeurd door de keuringsinstantie wegens
                                        onleesbaar of beschadigd waardoor de belastingplichtige verplicht is een
                                        andere nummerplaat aan te vragen

• er moet een nieuwe nummerplaat aangevraagd worden omdat het oude
                                        inschrijvingsbewijs dat bij de oude nummerplaat hoort “vol” is omwille van
                                        veelvuldige verhuizen/domiciliewijzigingen

• de oude nummerplaat of het inschrijvingsbewijs is gestolen en de
                                        belastingplichtige moet een nieuwe nummerplaat aanvragen

• een nieuwe nummerplaat omwille van fout van een derde: de
                                        verzekeringsmakelaar/garagist maakt een fout bij de inschrijving van het
                                        voertuig waardoor de belastingplichtige een nieuwe nummerplaat krijgt

De toepassing van de oude tarieven op basis van overmacht zullen steeds
                                        via een bezwaar moeten worden aangevraagd.

Indien u de Vlaamse Belastingdienst opnieuw wenst te contacteren, kan dit
                                        via
                                        volgende link op de website van de Vlaamse Belastingdienst:
                                        http://belastingen.vlaanderen.be/email"

Zodus nummerplaten worden niet gewisseld :-)

Comment

Working...
                                        X