Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mobiele trajectcontrole op komst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mobiele trajectcontrole op komst

    Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts investeert in iets gloednieuws: mobiele trajectcontroles die overal kunnen worden ingezet. Een primeur.

    "Het toestel moet nog worden ontwikkeld", zegt Weyts. De minister hoopt dat de 'uitvinding' dit jaar nog op punt staat. Hij wil 285.000 euro investeren in de ontwikkeling.
    Weyts wil camera's die op verplaatsbare houders worden gemonteerd. Nadeel is wel dat je de toestellen bij elke nieuwe controle weer moet ijken. Eenmaal ontwikkeld wil Weyts proefprojecten uitrollen.

    Het grote voordeel is dat je die mobiele trajectcontroles in heel Vlaanderen kan inzetten. Weyts gelooft dat het voor een fundamentele gedragswijziging kan zorgen.
    hln.be
    Last edited by Löwe; 22/03/2016, 14:22.

  • #2
    Vlaanderen is triestig voor de automobilisten

    Comment


    • #3
      van het moment dat je ze weet staan eens een kleine sabotage aan doen en ze mogen heel het systeem opnieuw gaan ijken
      lets have some more member berries

      Comment


      • #4
        Als dit erdoor komt, dan koop ik mij een Dacia Logan break 1.2.

        Comment


        • #5
          Da's geen oplossing voor jouw probleem want die bolt ook al gauw > 170 km/u ... deze is dan beter geschikt, zonder enige vorm van tjoening uiteraard ...

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
            Da's geen oplossing voor jouw probleem want die bolt ook al gauw > 170 km/u ... deze is dan beter geschikt, zonder enige vorm van tjoening uiteraard ...
            Dat haalt geen 120 hé... .

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
              Da's geen oplossing voor jouw probleem want die bolt ook al gauw > 170 km/u ... deze is dan beter geschikt, zonder enige vorm van tjoening uiteraard ...
              "Gauw > 170 km/u" ? ... Dan moeten ze de meetpunten toch al ver uit mekaar plaatsen.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                "Gauw > 170 km/u" ? ... Dan moeten ze de meetpunten toch al ver uit mekaar plaatsen.
                Bwa, rap naar de 100 is ook al goed. En de 90 Pk versie doet dat in 11,4 sec. Dat is eigenlijk nog zo slecht niet voor een functionele break die nieuw zonder korting maar 10.800 euro kost.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Als dit erdoor komt, dan koop ik mij een Dacia Logan break 1.2.
                  Dat wil ik zien!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                    Vlaanderen is triestig voor de automobilisten
                    Absoluut. Nergens anders in de beschaafde wereld sterven zoveel automobilisten door 't verkeer. En in de statistieken van het BIVV blijft onaangepaste snelheid de belangrijkste doodsoorzaak.
                    BMW 420dA : >>>

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                      Absoluut. Nergens anders in de beschaafde wereld sterven zoveel automobilisten door 't verkeer. En in de statistieken van het BIVV blijft onaangepaste snelheid de belangrijkste doodsoorzaak.
                      Dat zijn dan misschien de personen die 180-200 op de snelweg tijden ipv die sukkels die ze flitsen op weg naar het werk aan 128 km/h.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                        Absoluut. Nergens anders in de beschaafde wereld sterven zoveel automobilisten door 't verkeer. En in de statistieken van het BIVV blijft onaangepaste snelheid de belangrijkste doodsoorzaak.
                        Klopt. En als ze die mobiele trajectcontroles gaan inzetten om onaangepaste snelheden aan te pakken, dan ben ik pro. Maar 90 rijden op een baan van 70 op een drukke regenachtige dag, of 90 rijden op diezelfde weg op een rustige droge nacht. Dat is toch wel een verschil. Net hetzelfde verhaal voor de autosnelwegen.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Dat wil ik zien!
                          Met 335 uitlaat uiteraard!

                          Comment


                          • #14
                            Zou nog cool zijn .
                            .

                            Comment


                            • #15
                              Inderdaad, ziet er dik uit. Dan dat 1.2 blokje van 90 naar 180 Pk laten chippen (is nog betrouwbaar, ook op lange termijn), en dan kunnen we al die showmannekes met hun zogezegd sportieve BMW's naar huis rijden.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Klopt. En als ze die mobiele trajectcontroles gaan inzetten om onaangepaste snelheden aan te pakken, dan ben ik pro. Maar 90 rijden op een baan van 70 op een drukke regenachtige dag, of 90 rijden op diezelfde weg op een rustige droge nacht. Dat is toch wel een verschil. Net hetzelfde verhaal voor de autosnelwegen.
                                Zoals het stuk E34 komende van de ring richting splitsing met E313. Dat is nu 100 (indicatief voor mij lol), maar Benneke wil daar ook trajectcontrole. Leuk zo 's nachts aan 100 op 4 stroken.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Zoals het stuk E34 komende van de ring richting splitsing met E313. Dat is nu 100 (indicatief voor mij lol), maar Benneke wil daar ook trajectcontrole. Leuk zo 's nachts aan 100 op 4 stroken.
                                  En niemand die daar 100 rijdt.
                                  Wel opletten, ik heb ze al op boven op één van die bruggen aan de Q8 zien flitsen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    En niemand die daar 100 rijdt.
                                    Wel opletten, ik heb ze al op boven op één van die bruggen aan de Q8 zien flitsen.
                                    Idd op de E313 richting Hasselt is dat vaak op de bruggen. Je ziet die wel goed staan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Zolang ze niet staan te flitsen in snelle bochten vind ik het allemaal goed

                                      Comment

                                      Working...
                                      X