Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wetgeving betreffende breedte aanhangwagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wetgeving betreffende breedte aanhangwagens

Ik zit met een denk vraagstuk, waarbij jullie mss kunnen bij helpen!

uren google, wetgeving & reglmentering opzoeken en ik ben er nog steeds niet uit.

ik heb dus een prima trailer voor het vervoeren van een boot, nu wil ik gaan upgraden van boot!

Nieuwe boot zou 2m88 breedt zijn en volgens algemene wetgeving mag dit niet vervoerd worden....
    nu heb ik deze uitzondering gevonden :

De breedte van voertuigen waarvan de lading bestaat uit in de breedte ondeelbare lading, mag meer bedragen dan de maximum toegestane breedte van die voertuigen in onbeladen toestand, doch niet meer dan voor het vervoer noodzakelijk is, met een maximum van 3,00 m.

Dus het zou mogen?

is natuurlijk van belang als ik ga investeren dat ik toch zonder veel problemen hem kan meenemen

thanks voor de imput

Neen, dat mag niet.

Drie meter breedte in geladen toestand kan enkel als je met graangewassen, vlas, stro, paarden- of veevoeder in bulk, met uitsluiting van de geperste balen rondrijdt en dat binnen straal van 25 km van de plaats van lading, hetzij binnen een zone van 25 km van de Belgische grens.

Comment

Een lading (boot) is ondeelbaar dus zou volgens die uitzondering die ik gevonden heb wel mogen?!

Graag antwoorden staven met wetteksten indien mogelijk

Comment

Natuurlijk mag dat, maar je moet zeker kijken of je niet onder "uitzonderlijk vervoer valt".

Windmolens, transof's etc zijn ook langer en breder dan mogelijk met normaal transport, maar volgen wel strikte regels met speciale vergunningen...

Toch eerst heel goed nakijken, je will echt niet gaan rondrijden met telkens een begeleider vooraan en achteraan, of iedere keer een speciale vergunning aanvragen en betalen.

Ten tweede, hoe makkelijk raak je nog door de peage poortjes in Frankrijk...

Ter info, een oplegger is strikt 2,5m breed, met een uitzondering voor koelwagens, die mogen 2,6m breed zijn.
        30 cm breder is véél!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
          Een lading (boot) is ondeelbaar dus zou volgens die uitzondering die ik gevonden heb wel mogen?!
          Die uitzondering geldt voor Nederland, niet voor België.

Comment

Hoe gaat het met je projectje ?

Comment

De maximale breedte is 2.55 m
              Voor de rest is een vergunning speciaal vervoer nodig
              Tot 3.5 meter is dat een vergunning categorie 1 en deze is 5 jaar geldig

Comment

wij hebben dit voor de boot van ons werk ook. je moet gewoon jaarlijks een bedrag/vergunning betalen en dan mag je breder zijn dan de 'normale' maten. Stomme regel maar het is nu éénmaal zo. Dacht dat hij ook iets van 2.8 breed is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                  wij hebben dit voor de boot van ons werk ook. je moet gewoon jaarlijks een bedrag/vergunning betalen en dan mag je breder zijn dan de 'normale' maten. Stomme regel maar het is nu éénmaal zo. Dacht dat hij ook iets van 2.8 breed is.
                  En houd dat veel in dat aanvragen?
                  Moet je certificaten hebben?

Comment

En, komt het in orde ?

Comment

Working...
                    X