Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te snel gereden op autosnelweg

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Te snel gereden op autosnelweg

Hallo iedereen,
    Ik voel me echt slecht nadat ik vandaag heb ontdekt dat ik ben geflitst op de autosnelweg.
    Ik was onderweg naar huis rond 15u op de e19 en ik had is zin om goed door te rijden, wat ik normaal eigenlijk nooit doe. Ik reed ongeveer met 185 km/u voorbij de mobiele flitspaal juist voor afrit van Kontich.

Echt dom natuurlijk, want ik had eerst moeten kijken op het net of er flitsers stonden.

Dus nu is mijn vraag, wat kan ik verwachten van de rechtbank? Ik ben nog maar 20 jaar, heb 2 jaar mijn rijbewijs. Zal ik een grote boete krijgen en wat nog allemaal?
    Ik voel me echt schuldig en hoe ga ik dit mijn ouders vertellen? Pfff

Tsja, ik heb nog nooit zelf zo snel gereden. Uw rijbewijs gaat tijdelijk worden ingetrokken denk ik.
    30 jaar Mr Yuge!

Comment

185 op dat uur zou ik nu al zeker niet gedaan hebben. Op zaterdag staan ze op veel autostrades te flitsen.

Gezien u leeftijd kan het 35dagen rijverbod worden.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Belangrijke vraag. Al twee jaar u rijbewijs of dit jaar ga je twee jaar u rijbewijs hebben? Als je het nog geen twee jaar op de datum zelf hebt moet je het opnieuw doen.

Comment

Je zal in de komende dagen een afschrift van het proces-verbaal ontvangen met de vastgestelde snelheid & de snelheid na correctie, samen met een antwoordformulier.

Gelet op de "zwaarte" van de inbreuk (het aantal km/u te snel) zal je geen voorstel tot onmiddellijke inning of een minnelijke schikking krijgen, maar zal je inderdaad na verloop van een aantal maand een dagvaarding ontvangen om te verschijnen voor de politierechtbank van de plaats waar de inbreuk is gepleegd.

Het al dan niet invullen van het antwoordformulier zal daar niets aan veranderen.

Controleer of je bij uw autoverzekering een polis rechtsbijstand hebt onderschreven - vermoedelijk wel - en raadpleeg desgewenst een advocaat naar uw eigen keuze, die u kan bijstaan, verdedigen en die op basis van de uiteindelijk vastgestelde snelheid een indicatie kan geven van de geldboete en het rijverbod (dat verplicht is).

Eén en ander kan uiteraard beïnvloed worden door strafrechtelijk verleden, het al dan niet nodig hebben van het rijbewijs voor uw beroepswerkzaamheden enz.

Reken in de praktijk, ook al is het een eerste inbreuk, voor dergelijke overschrijding toch zeker op een minimum effectief rijverbod van 15 dagen tot een maand...

EDIT: ben je minder dan 2 jaar houder van uw definitief rijbewijs categorie B, dan is de rechter bovendien verplicht om het herstel in het recht tot sturen afhankelijk te maken van het slagen in het theoretisch of praktisch rijexamen... tip in dat geval is om altijd theorie te kiezen. Bij praktijk moet je opnieuw de baan op met een examinator, die weet dat je van de politierechtbank komt. Theorie is gewoon opnieuw studeren - lang is dat toch niet geleden - en een onpartijdige computer die beslist of je geslaagd bent of niet... Ben je meer dan 2 jaar houder van uw rijbewijs, geldt deze bijzondere regeling niet meer.
          BMW F10 535d
          Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            Belangrijke vraag. Al twee jaar u rijbewijs of dit jaar ga je twee jaar u rijbewijs hebben? Als je het nog geen twee jaar op de datum zelf hebt moet je het opnieuw doen.

Ik heb sinds februari al 2 jaar mijn rijbewijs

Comment

Comment

60 tot 3000 euro + verval van recht tot sturen. Ik ben serieus gepakt precies....

Comment

Als het uw eerste overtreding is en je heel braaf ja meneer zegt tegen de rechter zal het nog wel meevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
                    60 tot 3000 euro + verval van recht tot sturen. Ik ben serieus gepakt precies....

Ik zou mijn forumnaam precies al veranderen in AutoExport...

Comment

185 op teller is wrs minder als 170 na correctie...nog ni panikeren, helpt toch niet

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Is het boven 170 verschijnen voor de rechtbank?

Comment

sorry maar 2 jaar uw rijbewijs en tegen 185 knallen op de snelweg... ik zou't maar normaal vinden zeker dat ze u streng straffen... Of wat dacht je, dat ze uw handje gingen vastpakken en zeggen "nie meer doen hé mijne jongen" :-)

't is natuurlijk dikke kloterij, pas op, ik ben genen engel en ben't mijne ook al eens 14 dagen kwijt geweest, en was ook mijn eigen domme schuld, ik reed ook 40 per uur effectief te hard, heb het met scha en schande ook moeten ondergaan... Ik rij ondertussen meer dan 25 jaar met de auto en ze hebben me nooit meer gepakt, tenzij voor een kleine overtreding, maar strenge boetes helpen u wel om uw verstand te leren gebruiken

Als ge uw gat verbrandt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
                            Is het boven 170 verschijnen voor de rechtbank?
                            Nee, 160 is de grens

Comment

Ik denk dat ze u gaan uitleveren aan Frankrijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                                sorry maar 2 jaar uw rijbewijs en tegen 185 knallen op de snelweg... ik zou't maar normaal vinden zeker dat ze u streng straffen... Of wat dacht je, dat ze uw handje gingen vastpakken en zeggen "nie meer doen hé mijne jongen" :-)

't is natuurlijk dikke kloterij, pas op, ik ben genen engel en ben't mijne ook al eens 14 dagen kwijt geweest, en was ook mijn eigen domme schuld, ik reed ook 40 per uur effectief te hard, heb het met scha en schande ook moeten ondergaan... Ik rij ondertussen meer dan 25 jaar met de auto en ze hebben me nooit meer gepakt, tenzij voor een kleine overtreding, maar strenge boetes helpen u wel om uw verstand te leren gebruiken

Als ge uw gat verbrandt...
                                Ja natuurlijk is het normaal dat ze mij streng straffen, maar ja, dat dit juist nu moest gebeuren dat ik 1 keer te snel reed.
                                Echt typisch eh, waarschijnlijk zal ik na die boete nooit meer zo snel rijden.

Comment

Als je wil doorduwen eerst eens 150 bollen en dan terug rijden en dan pas gas open als je zeker weet dat er geen flitsers zijn.
                                  Ik trek enkel eens door bij het oprijden van de autostrade maar eenmaal aant bollen nooit boven de 150...
                                  Polo 6n 1.4

Comment

Ik heb hetzelfde voor.. ik heb men dagvaarding al gekregen.. ik reed ongeveer 190 op de teller.. geflitst tegen 176 en 165 gecorrigeerd.. en omdat ik 2 jaar geleden 123 reed waar ik maar 70 mocht omdat ze zogezegd aant werken waren telt da ook nog is mee.. dus ik vrees een maand rijverbod en 1000 euro boete

Comment

Achter afrit Rumst richting Antwerpen, bedoel je? Da's een vaste flitspaal. Heeft hij geflitst? Ik weet niet eens of die altijd actief staat. Als er geen rolletje zou inzitten, heb je hoerensjans.

Ik heb er daar nog niet veel zien voorbijvlammen tegen te hoge snelheid. De meesten remmen daar tot ze 110 rijden en hun achterligger moet uitwijken.
                                      autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Ik ben in november eens aan 208 km/u voorbij zo'n paal gereden op de E40 richting Luik in Tienen.
                                        Niets van gehoord.

En is me nog al overkomen. Op de E314 bijvoorbeeld. Nog niet geflitst door een paal op de snelweg.
                                        Last edited by Gere; 02/04/2016, 23:09.
                                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Working...
                                        X