Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te snel gereden op autosnelweg

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    En van die gele kentekens met zwarte letters ook best vaak.
    Die kunnen er idd ook wat van. Gisteren eigenlijk amper tegengekomen onderweg.
    BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Vragen wij ons ook af, staat meestal wel aangegeven. Niet dat wel er veel van aantrekken want duitse boetes komen toch niet binnen
      Pas er maar mee op want die komen wel binnen. Deze zomer is mijn vader bij het buitenrijden van een Duits dorpje vooraan geflitst door een vaste paal. Een paar weken later zat de boete in de bus. Duitse boetes stellen wel niet veel voor. Was iets van een €35 voor 20 per uur te snel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
        Pas er maar mee op want die komen wel binnen. Deze zomer is mijn vader bij het buitenrijden van een Duits dorpje vooraan geflitst door een vaste paal. Een paar weken later zat de boete in de bus. Duitse boetes stellen wel niet veel voor. Was iets van een €35 voor 20 per uur te snel.
        Straf.

Ben ondertussen al meerdere keren geflitst. 2x 140 in zone 100, 90 in zone 70 en ene keer 160 in 130 dacht ik. Over een tijd van zo'n 3 jaar. Nooit iets van gezien..
        BMW X5 45e

Comment

Wij zijn in de Eifel met de moto eens achtervolgd geweest door een anonieme polizei motard. Uiteindelijk ook tegen gehouden, boete zat een maand of twee later toch ook mooi in de bus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
            En hoe ik nu waar ik aan een onbeperkte snelheid mag rijden? Ik weet nooit wanneer er een zone van 120 of 130 eindigt
            Vragen wij ons ook af, staat meestal wel aangegeven. Niet dat wel er veel van aantrekken want duitse boetes komen toch niet binnen

weet niet of jullie dit bedoelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Wij zijn in de Eifel met de moto eens achtervolgd geweest door een anonieme polizei motard. Uiteindelijk ook tegen gehouden, boete zat een maand of twee later toch ook mooi in de bus.
              Just, da filmke zegt mij iets. Maar dat was binnendoor hé, niet op een autobaan.

Ach, ik zal veel chanse hebben gehad zeker
              BMW X5 45e

Comment

Just, da filmke zegt mij iets. Maar dat was binnendoor hé, niet op een autobaan.

Ach, ik zal veel chanse hebben gehad zeker
                Dat was inderdaad op de binnenbanen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

weet niet of jullie dit bedoelen
                  Idd. Of gewoon tot aan de volgende oprit. Als er geen bord 130 staat, mag je weer KNALLEN.

Comment

En hoe ik nu waar ik aan een onbeperkte snelheid mag rijden? Ik weet nooit wanneer er een zone van 120 of 130 eindigt
                    ben geen hardrijder...maar mooi bord he

forum hapert, wou intexor quoten

Comment

Hoorde dat ze zo'n bord gingen plaatsen tussen Aalst en Jabbeke op de E40

Comment

Hallo iedereen,
                        Ik voel me echt slecht nadat ik vandaag heb ontdekt dat ik ben geflitst op de autosnelweg.
                        Ik was onderweg naar huis rond 15u op de e19 en ik had is zin om goed door te rijden, wat ik normaal eigenlijk nooit doe. Ik reed ongeveer met 185 km/u voorbij de mobiele flitspaal juist voor afrit van Kontich.

Echt dom natuurlijk, want ik had eerst moeten kijken op het net of er flitsers stonden.

Dus nu is mijn vraag, wat kan ik verwachten van de rechtbank? Ik ben nog maar 20 jaar, heb 2 jaar mijn rijbewijs. Zal ik een grote boete krijgen en wat nog allemaal?
                        Ik voel me echt schuldig en hoe ga ik dit mijn ouders vertellen? Pfff
                        Hopen op een minnelijke schikking, maar zal wss dagvaarding worden.

In het tweede geval: makelaar/rechtsbijstand contacteren.

Die zal een raadsman aanstellen of je kan zelf iemand kiezen.

Hopelijk kan die iets fixen

In een dergelijke situatie zijn er genoeg argumenten om "slechts" de minimumboete te krijgen, rijverbod is wel verplicht dus minimum 8d kwijt.

Aangezien ge valt onder "jonge bestuurder" gaat ge wel uw proeven opnieuw moeten afleggen.

Hopelijk niet geflitst dus
                        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                          Aangezien ge valt onder "jonge bestuurder" gaat ge wel uw proeven opnieuw moeten afleggen.

Hopelijk niet geflitst dus
                          Jonge bestuurder is toch rijbewijs niet langer dan 2 jaar hebben? Want ik heb hem langer dan 2 jaar

Comment

Jonge bestuurder is toch rijbewijs niet langer dan 2 jaar hebben? Want ik heb hem langer dan 2 jaar
                            aha, ik dacht binnen de 3 jaar. Ik ken de grens niet vanbuiten
                            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                              aha, ik dacht binnen de 3 jaar. Ik ken de grens niet vanbuiten
                              Dit vond ik net:

Extra sancties voor jonge bestuurders

Als jonge bestuurder (die minder dan twee jaar houder zijn van een Belgisch rijbewijs B) moet u rekening houden met extra sancties:

Rijverbod: verplicht vanaf 20 kilometer per uur te snel rijden (dertig in bebouwde kom). U moet uw rijvaardigheid ook opnieuw bewijzen in een theoretisch en/of praktisch examen.

Comment

Dit vond ik net:

Extra sancties voor jonge bestuurders

Als jonge bestuurder (die minder dan twee jaar houder zijn van een Belgisch rijbewijs B) moet u rekening houden met extra sancties:

Rijverbod: verplicht vanaf 20 kilometer per uur te snel rijden (dertig in bebouwde kom). U moet uw rijvaardigheid ook opnieuw bewijzen in een theoretisch en/of praktisch examen.
                                Ja, maar dan nog hangt het af van de rechter. Als die vindt dat dat nog van toepassing is, of dat de overtreding heel zwaar was, dan kan hij dat later ook nog opleggen.

Comment

Menen ze dat van dat rijverbod? 20 te snel rijden en 30 in bebouwde kom? Lijkt me veel gevaarlijker om 80 te rijden in een bebouwde kom dan 140 te rijden op de snelweg. Zou net omgekeerd moeten zijn vind ik.

Comment

Te snel gereden op autosnelweg

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Velen maken de vergelijking met Duitsland, maar buiten het feit dat je daar enkel ongelimiteerd mag op stukken met weinig op en afritten (waar het druk is, mag je ook maar 130), zijn de meeste chauffeurs wel ingesteld op het snelheidsverschil.

Op ongelimiteerde stukken rijden ze gemiddeld 150 en weten de meeste dat er veel snellere kunnen afkomen.

In België rij je dan overdag 65 km sneller dan mensen die 120 rijden (op teller) en die verwachten zich meestal niet aan dat snelheidsverschil. Niet iedereen kijkt 2x in de achteruitkijkspiegel om de snelheid en mate van naderen in te schatten (zoals ik) .
                                    Duitsland is al lang niet meer wat het geweest is. De Noord < > Zuid-as mag je al zo goed als alles vergeten om nog snel te rijden op hier en daar is een eenzame plek na.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Verzwarende omstandigheden
                                      Bij meerdere snelheidsovertredingen binnen hetzelfde jaar, loopt u het risico dat er een verdubbeling van de tarieven plaatsvindt.

Bestuurders die minder dan twee jaar houder zijn van een Belgisch rijbewijs B, jonge bestuurders genaamd, moeten bovendien rekening houden met extra sancties. Wanneer een jonge bestuurder meer dan 20 km/uur binnen of 30 km/uur buiten de bebouwde kom te snel rijdt, wordt hem verplicht een rijverbod opgelegd. Bovendien moet de jonge bestuurder bij elk rijverbod zijn rijvaardigheid opnieuw bewijzen in een theoretische en/of praktische proef.

Wanneer uw snelheidsovertreding een ongeval veroorzaakte, kan de rechter een veel zwaardere straf uitspreken en hogere tarieven hanteren. Indien het ongeval enkel blik- of materiële schade betreft, blijven de boetetarieven gelijk. Bij gewonden of dodelijke slachtoffers worden de sancties evenwel veel zwaarder. Naast een grotere straf voor uw snelheidsovertreding riskeert u ook een veroordeling voor onvrijwillige slagen en verwondingen.

Comment

Hoe dient een snelweg niet om snel te rijden?

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                          Hoe dient een snelweg niet om snel te rijden?
                                          hahaha

Comment

Working...
                                          X