Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe lang wachten op nummerplaat ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• hoe lang wachten op nummerplaat ?

hallo

mijn verzekeringsmakelaar heeft de papieren per post opgestuurd (electronisch kon niet omdat het een importvoertuig uit Nederland is) maar ondertussen is dit al exact 16 dagen dat die opgestuurd zijn, en nog geen nummerplaat te zien :-(

Hoe lang duurde het bij jullie (bij voertuig ingevoerd uit Nederland en per post angevraagd ?

Kan je dat ergens opvolgen of zo wat de stand van zaken is ?

dank je

Informatie over de inschrijving van uw voertuig? help.div@mobilit.fgov.be of via het callcenter van de DIV: +32 (0)2 277 30 50

Comment

ok dank u wel da's handig, ik ga maandag es bellen !

Comment

Die gaan u niks kunnen vertellen.

Antwoord op mijn email. (ook al 2 weken aan het wachten)

geachte,
        op dit ogenblik worden de aanvragen verwerkt die aangekomen zijn 30 maart.wanneer de aanvragen aangekomen op 4 april in behandeling zullen genomen worden is moeilijk te voorspellen.

mvg,

Comment

Helaas zo dom geweest om zelf niet naar de lokale div-antenne te gaan waar de douane op woensdag aanwezig is. Dan had ik 2 dagen later mijn plaat gehad.

Comment

oei, en uw aanvraag is zelfs al vertrokken op 30 maart? De mijne op 1 april in de namiddag... dus pak dat ze die pas op 4 april ontvangen hebben.. pfffff
            Had ik het geweten was ik ook zelf naar de locale div geweest... Apenland dat dit hier is zeg....

Comment

Voor de aanvraag van een transitplaat in Duitsland bij de zulassungsstelle stond ik 2H later buiten met een plaat en verzekering.

Comment

Op de site van FOD mobiliteit staat momenteel tijd van verwerking 10 dagen.
                Dus als het dringend is , beter zelf naar DIV-antenne gaan.
                Maar blijkbaar is het dus nog langer dan 10 dagen.

Comment

't is ooit 6 tot 8 weken geweest... succes met wachten!

Comment

Ik snap dat dus niet. Hoe sneller de plaat bij de klant, hoe sneller het geld op de rekening.

Comment

ik ben ook nog steeds in blijde verwachting...17 dagen geleden verstuurd and still counting...

Comment

Ik al 2 weken op de inschrijving van mijn moto.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

en mijn voorlopige keuring voor verkoop was maar geldig tot 12 april (keuring gebeurde op 12 februari, 2 maand geldig )
                          Ik hoop dat ze de datum van aanvraag nemen als geldige datum (op 1 april verstuurd dus op 4 april is de aanvraag bij hen binnengekomen) en niet de datum waarop ze willen uitreiken....

Comment

Juist nog eens gecontroleerd op de site van de DIV. Daar kreeg ik eerst het bericht dat mijn aanvraag op 4 april was toegekomen, nu staat daar 14 april.

Wat is me dat daar toch in Brussel?

Comment

Inderdaad een schande ! In Duitsland ben je bij het lokale SVA op een uurtje buiten met transitplaten en verzekering ! In dit apeland duurt het per post een paar weken en als je een paar uur gaat aanschuiven bij de DIV een dag eer je je platen hebt. Je beklag doen bij de minister voor ambtenarenzaken of anders bij zijn baas , de Grote Leider uit Antwerpen.Middeleeuwse toestanden dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                                oei, en uw aanvraag is zelfs al vertrokken op 30 maart? De mijne op 1 april in de namiddag... dus pak dat ze die pas op 4 april ontvangen hebben.. pfffff
                                Had ik het geweten was ik ook zelf naar de locale div geweest... Apenland dat dit hier is zeg....
                                Mijne maat zijn aanvraag is ook vertrokken op 1 april in de namiddag , die begint nu ook op de toppen van tenen te lopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                  Inderdaad een schande ! In Duitsland ben je bij het lokale SVA op een uurtje buiten met transitplaten en verzekering ! In dit apeland duurt het per post een paar weken en als je een paar uur gaat aanschuiven bij de DIV een dag eer je je platen hebt. Je beklag doen bij de minister voor ambtenarenzaken of anders bij zijn baas , de Grote Leider uit Antwerpen.Middeleeuwse toestanden dus.
                                  Ja deze zomer van verschoten, op een uur tijd platen plus verzekering geregeld :p

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                    Vroeger was het hier ook zo hoor , maar sinds de invoering van de nieuwe nummerplaten (europees model) kun je geen platen meer afhalen bij de div. Vroeger ging je hier dus ook naar de lokale antenne, wachtte een beetje in de rij, dan twee minuten tokkelen op hun machines en je stond zo weer buiten met de nieuwe nummerplaat. Nu met hun nieuw online systeem, dat werkt zeer goed voor de "normale" inschrijvingen (vollgende werkdag heb je normaal de inschrijving/plaat bij je thuis), is hun systeem niet voorzien op de uitzonderingen, deze moeten nog steeds of met de post (en dat duurt lang) of in de div zelf gebeuren... het wordt tijd dat ze hun informaticasysteem aanpassen zodat ook de uitzonderingen online kunnen gebeuren...
                                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

heb net naar het telefoonnummer gebeld van DIV zoals hierboven vermeld, aanvraag is gisteren verwerkt, dus vandaag krijg ik normaal gezien mijn plaat :-)
                                      me happy :-)

Comment

In feite zouden ze dat systeem bij ons kunnen verbeteren door elk gemeentehuis te laten aansluiten op de DIV. Veel sneller, zeker als het in combinatie zou zijn om daar de nummerplaat al te maken.

Comment

Working...
                                        X