Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering op naam van ouders. Voordelig of nadelig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verzekering op naam van ouders. Voordelig of nadelig?

Beste leden

Ik rijd nu al 2 jaar onder de verzekering van mijn vader. Mijn wagen staat zogezegd ingeschreven onder zijn naam als 'een tweede voertuig' waardoor de verzekeringsbijdrage heel laag is voor mij.

Nu begin ik stilaan te twijfelen of dat nog voordelig is?

Want wat zijn eigenlijk de nadelen allemaal als ik met een auto rijd onder iemand anders zijn naam?

Stel bvb. dat ik betrokken word bij een verkeersongeval. Als ik in mijn recht ben denk ik dat ik er weinig kan mislopen.

Maar stel dat ik in mijn onrecht ben? Hoe moet ik dit best aanpakken? Mag de verzekeringsmaatschappij weten dat het mijn auto is of juist niet om gedekt te worden?

Ik zou hier graag de voor- en nadelen willen weten...

Alvast bedankt!

Stond indertijd ook onder m'n pa z'n naam na een accident in fout, geen haan die er naar kraaide en tegenpartij werd netjes vergoed.
    'T is pas vanaf je ongeval hebt met zware lichamelijke schade dat je eens mag beginnen zweten denk ik.

Comment

Sta jij ingeschreven als hoofdbestuurder/tweede bestuurder of helemaal niet?

Het zal ook afhangen van de voorwaarden die in de polis vermeld zijn... dit schelen van maatschappij tot maatschappij.
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten

Het zal ook afhangen van de voorwaarden die in de polis vermeld zijn... dit schelen van maatschappij tot maatschappij.
        Ik stond ingeschreven als hoofdbestuurder. Iets anders moet je niet riskeren om toch wat deftig gedekt te blijven denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
          Ik stond ingeschreven als hoofdbestuurder. Iets anders moet je niet riskeren om toch wat deftig gedekt te blijven denk ik.