Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering op naam van ouders. Voordelig of nadelig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
    Als sporadische bestuurder mag je als jongere zeker met de auto van je ouders rijden, zelfs als je niet in de polis vermeld wordt.

Zelfs voor occasioneel gebruik moet dit vaak gemeld worden, toch zeker onder een bepaalde leeftijd. Ik geloof dat er in feite niemand onder de 23 (of 25) met mijn auto mag rijden zonder dit te melden, juist omdat dit inderdaad (volgens de verzekeraar) een hoger risico inhoud.
    Voor sporadisch gebruik (wekelijks), zul je vaak zeker wel op de polis moeten bij staan, afhankelijk van de verzekeraar, ongeacht leeftijd.

Als het de wagen is waar je mee gaat werken/studeren, dan ben je in feite hoofdbestuurder en dan moet dit absoluut gemeld worden.

Comment

@A160

Mijn nicht haar zoon heeft ook jaren op de naam van zijn ouders gereden.
      Toen hij na 4 jaar via de job een eigen verzekering moest afsluiten kon hij er alleen ene krijgen als beginnend bestuurder (hoge premie) aangezien hij volgens hun nergens verzekerd was en dus ook niet gereden heeft.
      Gebeurt dit wel meer?
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Is inderdaad een common practice.
        Waar vroeger de makelaar nog iets kon forceren, vragen meer en meer maatschappijen nu een bewezen historiek.
        Zo snel mogelijk de jongere in de polis laten opnemen, al is het als sporadische bestuurder, of als derde of vierde bestuurder.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Jup, en dat scheelt zich eigenlijk een hoop geld. Want stel je start bij BM 11, en je kunt 4 jaar ervaring voorleggen, dan start je bij BM 7. Het grootste gevolg is dat je 11 jaar lang(!!!!) goedkoper af bent als je het eerder hebt aangegeven. Vanaf het eerste jaar en dat totdat je op BM 0 staat, ben je goedkoper af. Normaal gaat dit slechts 1 keer per jaar naar beneden, dus duurt dit maar liefst 11 jaar.

Comment

Ik betaal voor de Golf €480, voor de benz (classic verzekering) €240, voor de polo (oldtimer verzekering) €105.

Ik heb ondertussen al van mijn 17 jaar vanaf mijn voorlopig rijbewijs een auto verzekering op mijn naam. En nog nooit een ongeluk in fout gehad.
            Benzine
            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
            Diesel
            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Profiteer van u ouders en rij met echte wagens ipv wagens met bromfiets motoren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                Is inderdaad een common practice.
                Waar vroeger de makelaar nog iets kon forceren, vragen meer en meer maatschappijen nu een bewezen historiek.
                Zo snel mogelijk de jongere in de polis laten opnemen, al is het als sporadische bestuurder, of als derde of vierde bestuurder.
                Dus als ik ben ingeschreven als 2de bestuurder wordt die ervaring meegeteld?

Comment

Normaal wel, ja.
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ja...

Comment

Ik zou het alleszins niet lang zo laten.
                      Als er een zwaar ongeval is, gaan ze altijd wat rondneuzen denk ik.

Het is een Golf zeg je? Lijkt me al een auto voor een jongere chauffeur. Als je pa bv met een VW Passat rijdt naast de Golf, dan is de kans al groter dat hij niet veel met de Golf rijdt. Of redeneer ik hier te veel door?

IK heb het destijds ook gedaan hoor, tot de verzekeraar zei dat het tijd werd om over te schakelen. De maatschappijen begonnen toen lastiger doen. Is intussen wel 15+ jaar geleden. Van m'n 18 tot 22-23 onder m'n ouders gereden. Ik betaalde destijds voor een oude Opel Kadett op eigen naam iets van 12-13.000 bef :-)
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sga3 Bekijk Berichten
                        neen, je moet als hoofdbestuurder staan(allez bij onze verzekering)
                        bij mijn dochter hebben we 't zo gedaan: auto+ verzekering op mijn naam met haar als hoofdbestuurder, ik betaalde een 400€ voor een Polo 1.4, BM 0(allebei onze verzekeringen waren op BM 0) na 2 jaar rijbewijs(voorlopige telt mee, dus vanaf datum theoretisch examen) ging de verzekering op de vervaldag op haar naam komen aan de BM dat ze dan had(0 bij geen schade tov derden)
                        na 13 maanden heeft ze een zwaar eenzijdig ongeval gehad(geen tegenpartij betrokken)auto was afgeschreven , nu heeft ze voor 2 jaar een private lease, dus als ze ooit zelf een auto wil verzekeren, heeft ze een 'goedkopere' verzekering op haar naam(geschorste verzekering staat reeds op haar naam)
                        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sga3 Bekijk Berichten
                          Bij mijn verzekering telt de ervaring ook als tweede bestuurder

Comment

mijn vader wilde van die verzekeringen op zijn naam af omdat die ook de boetes van zijn 3 zonen (telkens hoofdbestuurder van die auto's) kreeg en geen zin meer had om postbode te spelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
                              mijn vader wilde van die verzekeringen op zijn naam af omdat die ook de boetes van zijn 3 zonen (telkens hoofdbestuurder van die auto's) kreeg en geen zin meer had om postbode te spelen
                              Wagen gewoon op naam van de zoon zetten? Al m'n wagens stonden ook op m'n eigen naam hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dannyc30d5 Bekijk Berichten
                                Bij mijn verzekering telt de ervaring ook als tweede bestuurder

hier ook gelukkig
                                That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Ik heb negen jaar gereden met mijn auto op mijn moeder haar naam.
                                  Heb op eer verklaard altijd schadevrij gereden te hebben en de premie die ik betaal is oké nu. €560 Ga die volgende jaar wel nog eens opnieuw proberen te onderhandelen.
                                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Working...
                                  X