Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkeerboete in Nederland. Betalen of niet?!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Parkeerboete in Nederland. Betalen of niet?!

Beste leden

Wat zijn de gevolgen als ik, als Belgische burger, geen parkeerboete betaal die ik in Nederland gekregen heb?

Ik heb op 5 mei 2016 (enkele weken geleden), een parkeerboete gekregen in Nederland (Roermond). Ik was gaan shoppen en parkeerde op een plaats waar enkel 'Vergunninghouders mochten parkeren'. Ik wist dus niet dat het verboden was gezien de onduidelijkheid...

Bij terugkomst heb ik, en alle andere geparkeerden, een boete gehad van 99 EUR.

Mag je nog blij zijn...

Lijkt wel een soldenprijsje.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Wie in Nederland een parkeerbon krijgt of een ‘kleine’ verkeersovertreding begaat, komt niet langer onder die boete uit. België stemde in met een verdrag dat toelaat gegevens van overtreders uit te wisselen met Nederland. Opvallend: door het verdrag moeten parkeerbedrijven ook tienduizenden oude, niet-betaalde boetes weggooien.

Comment

OK, dit is theorie. Wat gebeurt er in praktijk?

Een maat van mij kreeg een boete in Den Haag en heeft niks gehoord van hen. Zelfs geen herinnering?

Comment

Die regeling gaat pas over enkele weken in en gezien uw overtreding gebeurde op 5 mei zou ik die niet betalen. En wat voor bedragen hanteren ze daar in NL? Komaan man, 99€ voor verkeerd parkeren.

Comment

Dus als ik het goed begrijp bestaat ge een overtreding, maar wilt ge niet betalen?

Vroeger was er dat verhaal dat ge niet hoefde te betalen. En er was toen enkel een probleem als ge dan nog eens in Nerderland kwam en ze u voor iets tegen hielden dat ze dan konden zien dat ge nog openstaande boetes had. Dus ter plaatse betalen of auto mee totdat het betaald is.

Sinds jaren wisselen BE en NL gegevens uit en werken ze in NL via incassokantoren. Die komen het wel halen. Dus onderuit geraakt ge niet.
            Als ge 100% zeker zijt dat ge de rest van uw leven niet meer in NL komt, kunt ge het gerust eens proberen.

Als ge er 100% zeker van zijt dat ge er wel nog gaat komen, betaal dan maar. Want daar hebben ze ook nr-plaat scanners en staat ge rapper aan de kant als ge zou denken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sga3 Bekijk Berichten
              Ik was gaan shoppen en parkeerde op een plaats waar enkel 'Vergunninghouders mochten parkeren'. Ik wist dus niet dat het verboden was gezien de onduidelijkheid...
              Wat is daar onduidelijk aan...
              Zeker als de rest vol staat, en er daar alleen nog plaats is....

Comment

Ik ken ook zo iemand die zijn boete niet betaald had vanuit Nederland. Toen hij via Schiphol het vliegtuig op wilde stappen hebben ze hem apart genomen en was het eerst boete betalen of niet meevliegen.
                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                  Ik ken ook zo iemand die zijn boete niet betaald had vanuit Nederland. Toen hij via Schiphol het vliegtuig op wilde stappen hebben ze hem apart genomen en was het eerst boete betalen of niet meevliegen.

Dit heb ik zelf ook meegemaakt :-(
                  Was toen een boete van 4 jaar oud....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                    Dus als ik het goed begrijp bestaat ge een overtreding, maar wilt ge niet betalen?

Vroeger was er dat verhaal dat ge niet hoefde te betalen. En er was toen enkel een probleem als ge dan nog eens in Nerderland kwam en ze u voor iets tegen hielden dat ze dan konden zien dat ge nog openstaande boetes had. Dus ter plaatse betalen of auto mee totdat het betaald is.

Sinds jaren wisselen BE en NL gegevens uit en werken ze in NL via incassokantoren. Die komen het wel halen. Dus onderuit geraakt ge niet.
                    Als ge 100% zeker zijt dat ge de rest van uw leven niet meer in NL komt, kunt ge het gerust eens proberen.

Als ge er 100% zeker van zijt dat ge er wel nog gaat komen, betaal dan maar. Want daar hebben ze ook nr-plaat scanners en staat ge rapper aan de kant als ge zou denken.
                    Klopt helemaal!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ik heb me laten vertellen dat er een verschil is tussen flitsboetes en parkeerboetes. Bij het eerstgenoemde heb je te maken met de overheid en daar kan je niet aan ontkomen.

Parkeerboetes worden daarentegen uitgedeeld door privébedrijven en zullen er geen gevolgen zijn.

Klopt dit?

Comment

probeer het en hou ons op de hoogte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Die regeling gaat pas over enkele weken in en gezien uw overtreding gebeurde op 5 mei zou ik die niet betalen. En wat voor bedragen hanteren ze daar in NL? Komaan man, 99€ voor verkeerd parkeren.

artikel is van 31 januari 2015. er zijn ondertussen een 70-tal weken overgegaan...

Comment

Wil je recentere info ? ... no problem: http://www.juridischforum.be/forum/v...ic.php?t=68826 en ook nog deze: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-negeren.dhtml

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

neen, na 70 weken had ik dit wel verwacht....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                Wat is daar onduidelijk aan...
                                Zeker als de rest vol staat, en er daar alleen nog plaats is....
                                Dat vraag ik mij eigenlijk ook af
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  En wat voor bedragen hanteren ze daar in NL? Komaan man, 99€ voor verkeerd parkeren.
                                  Ik heb hier in Belgie es geparkeerd waarbij mijn voorwielen op de gearceerde strook van een bushalte stonden. Laat ons zeggen dat ik die busstrook net geen meter korter maakte. Resultaat: 165 EUR boete.
                                  sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

En ? ... wat is de stand van zaken ?

Comment

Working...
                                    X