1. Snelheidsbeleid
Of het wordt ingegeven door verkeersveiligheid of niet, zolang er een wettelijke basis is, kunnen er trajectcontroles worden geïnstalleerd. Je spreekt wel over de doel van de wet, maar ik denk niet dat jij ten volste begrijpt wat zulks inhoudt.
Je kan over traject controles zeggen wat je wil, maar je hebt minder file + minder ongevallen. Gewoon CC opvlammen en chillen. Die trajectcontrole in Nederland naar Amsterdam vind ik ook heerlijk. Ik vind dat het ontspannen rijdt.
2. Snelwegen zijn de veiligste
Hoe je het draait of keert, snelheid speelt wel degelijk een rol bij verkeersveiligheid. Er zijn verschillende andere parameters, maar snelheid is zeker en vast een belangrijke (kijk maar eens remweg bij verschillende snelheden).
Komt daarbij dat ik niet weet waar jij het haalt dat snelwegen het veiligste zijn. Er zijn mensen die minder goed kunnen rijden en die ook op de autostrade rijden. Ik vind zoiets toch nog gevaarlijk dan op een baan van 50 km/u, om nog maar te zwijgen over vrachtwagens.
3.Het werkt altijd
Vaste camera’s toch ook?
4. Het treft de chauffeur die het vaakst rijdt
Het treft iedereen even erg, ook voor chauffeurs die minder rijden. Of geldt de trajectcontrole niet voor hen? Lijkt een belachelijk argument, maar is slechts even belachelijk als die van u.
Waarom treft het hen meer? Omdat zij meer km’s doen en vaker langs een trajectcontrole rijden? Dat maakt geen verschil tussen een chauffeur die vaak of weinig op de baan is. Ik zie geen enkel discriminerende maatregel.
5. Inbreuk op de privacy
Volgens mij bedoel je het in een andere optiek dan mij. Ik vind het nadelig aangezien de overheid op ieder moment kan te weten komen waar jij op dat moment bent. Wat is het volgende? Dat de belastingsinspectie trajecten opvraagt en gaat nagaan of jij die dag daar kon/mocht zijn (cfr. Dagrijboek etc).
De overheid wil steeds meer en meer controleren, ingegeven door de dreiging van terrorisme. De vraag is hoeveel vrijheid we bereid zijn om op te geven voor veiligheid.
6. Criminalisering van de autochauffeur
Het is slechts een controlemaatregel, ik snap het probleem niet goed. Je MAG ook maar een bepaalde snelheid rijden, dus als jij je aan de regels houdt, is er geen probleem.
7. Willekeur waarmee ze ingezet worden
Bedoel je de plaatsen? Wtf.
8. Niet efficiënt in strijd tegen ongevallen
Ik verwijs naar punt 1 & 2.
9. Er bestaan betere alternatieven
Op de alternatieven ga ik niet in, want dat neemt teveel tijd in beslag.
Eén van die alternatieven is auto’s die zoveel veiligheidsfuncties hebben, dat je zelf nog weinig in controle hebt (lane assist etc). Het kan zelfs zo ver gaan dat auto’s begrensd kunnen worden op 120 km/u. Heb je dat liever?
Conclusie:
Jij wil gewoon nog steeds te hard kunnen rijden en dat wordt steeds moeilijker op de autostrade. Beter in Duitsland wonen & werken?
Of het wordt ingegeven door verkeersveiligheid of niet, zolang er een wettelijke basis is, kunnen er trajectcontroles worden geïnstalleerd. Je spreekt wel over de doel van de wet, maar ik denk niet dat jij ten volste begrijpt wat zulks inhoudt.
Je kan over traject controles zeggen wat je wil, maar je hebt minder file + minder ongevallen. Gewoon CC opvlammen en chillen. Die trajectcontrole in Nederland naar Amsterdam vind ik ook heerlijk. Ik vind dat het ontspannen rijdt.
2. Snelwegen zijn de veiligste
Hoe je het draait of keert, snelheid speelt wel degelijk een rol bij verkeersveiligheid. Er zijn verschillende andere parameters, maar snelheid is zeker en vast een belangrijke (kijk maar eens remweg bij verschillende snelheden).
Komt daarbij dat ik niet weet waar jij het haalt dat snelwegen het veiligste zijn. Er zijn mensen die minder goed kunnen rijden en die ook op de autostrade rijden. Ik vind zoiets toch nog gevaarlijk dan op een baan van 50 km/u, om nog maar te zwijgen over vrachtwagens.
3.Het werkt altijd
Vaste camera’s toch ook?
4. Het treft de chauffeur die het vaakst rijdt
Het treft iedereen even erg, ook voor chauffeurs die minder rijden. Of geldt de trajectcontrole niet voor hen? Lijkt een belachelijk argument, maar is slechts even belachelijk als die van u.
Waarom treft het hen meer? Omdat zij meer km’s doen en vaker langs een trajectcontrole rijden? Dat maakt geen verschil tussen een chauffeur die vaak of weinig op de baan is. Ik zie geen enkel discriminerende maatregel.
5. Inbreuk op de privacy
Volgens mij bedoel je het in een andere optiek dan mij. Ik vind het nadelig aangezien de overheid op ieder moment kan te weten komen waar jij op dat moment bent. Wat is het volgende? Dat de belastingsinspectie trajecten opvraagt en gaat nagaan of jij die dag daar kon/mocht zijn (cfr. Dagrijboek etc).
De overheid wil steeds meer en meer controleren, ingegeven door de dreiging van terrorisme. De vraag is hoeveel vrijheid we bereid zijn om op te geven voor veiligheid.
6. Criminalisering van de autochauffeur
Het is slechts een controlemaatregel, ik snap het probleem niet goed. Je MAG ook maar een bepaalde snelheid rijden, dus als jij je aan de regels houdt, is er geen probleem.
7. Willekeur waarmee ze ingezet worden
Bedoel je de plaatsen? Wtf.
8. Niet efficiënt in strijd tegen ongevallen
Ik verwijs naar punt 1 & 2.
9. Er bestaan betere alternatieven
Op de alternatieven ga ik niet in, want dat neemt teveel tijd in beslag.
Eén van die alternatieven is auto’s die zoveel veiligheidsfuncties hebben, dat je zelf nog weinig in controle hebt (lane assist etc). Het kan zelfs zo ver gaan dat auto’s begrensd kunnen worden op 120 km/u. Heb je dat liever?
Conclusie:
Jij wil gewoon nog steeds te hard kunnen rijden en dat wordt steeds moeilijker op de autostrade. Beter in Duitsland wonen & werken?
Comment